Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776 |
Resumo: | From the observation of research on cultural frontiers, this article analyzes how these boundaries are constructed and represented in the Argentine movie El hombre de al lado (2009). The objective is to analyze and reflect on two sequences that represents boundary situations between the main characters: the first meeting and the party where one of them shows up without invitation. Actions, interactions and representations will be observed from the sight of a double relation: among the characters and with the social and spatial context. |
id |
UFRGS-6_2731479dbf5843f41264576794e8fb59 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/45776 |
network_acronym_str |
UFRGS-6 |
network_name_str |
Intexto (Porto Alegre) |
repository_id_str |
|
spelling |
Cultural frontiers in the film El hombre de al ladoFronteras culturales en la película El hombre de al ladoFronteiras culturais no filme El hombre de al ladoFronteiras culturais. Cinema. Comunicação.Cultural frontiers. Cinema. Communication.Fronteras culturales. Cine. Comunicación.From the observation of research on cultural frontiers, this article analyzes how these boundaries are constructed and represented in the Argentine movie El hombre de al lado (2009). The objective is to analyze and reflect on two sequences that represents boundary situations between the main characters: the first meeting and the party where one of them shows up without invitation. Actions, interactions and representations will be observed from the sight of a double relation: among the characters and with the social and spatial context.A partir de la observación de investigaciones sobre las fronteras culturales, este artículo analiza cómo se construyen y se representan estas fronteras en la película argentina El hombre de al lado (2009). El objetivo es analizar y reflexionar sobre dos secuencias que representan situaciones de frontera entre los personajes principales: el primer encuentro y la fiesta donde uno de ellos aparece sin ser invitado. Las acciones, interacciones y representaciones serán observadas desde una doble relación: de los personajes entre sí y con el contexto social y espacial.A partir da observação de pesquisas sobre as fronteiras culturais, este artigo analisa a construção e representação destas fronteiras no filme argentino El hombre de al lado (2009). O objetivo é analisar e refletir sobre as duas sequências que retratam situações de fronteira entre os personagens principais: o primeiro encontro entre eles e a festa na qual um deles aparece sem ser convidado. As ações, interações e representações serão observadas a partir de uma dupla relação: dos personagens entre si e com o contexto social e espacial.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2015-06-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise fílmicaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/4577610.19132/1807-8583201532.194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-2111807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776/34005Copyright (c) 2015 Pâmela Caroline Stockerhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessStocker, Pâmela Caroline2023-11-24T15:12:27Zoai:seer.ufrgs.br:article/45776Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T15:12:27Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado Fronteras culturales en la película El hombre de al lado Fronteiras culturais no filme El hombre de al lado |
title |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado |
spellingShingle |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado Stocker, Pâmela Caroline Fronteiras culturais. Cinema. Comunicação. Cultural frontiers. Cinema. Communication. Fronteras culturales. Cine. Comunicación. |
title_short |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado |
title_full |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado |
title_fullStr |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado |
title_full_unstemmed |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado |
title_sort |
Cultural frontiers in the film El hombre de al lado |
author |
Stocker, Pâmela Caroline |
author_facet |
Stocker, Pâmela Caroline |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Stocker, Pâmela Caroline |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Fronteiras culturais. Cinema. Comunicação. Cultural frontiers. Cinema. Communication. Fronteras culturales. Cine. Comunicación. |
topic |
Fronteiras culturais. Cinema. Comunicação. Cultural frontiers. Cinema. Communication. Fronteras culturales. Cine. Comunicación. |
description |
From the observation of research on cultural frontiers, this article analyzes how these boundaries are constructed and represented in the Argentine movie El hombre de al lado (2009). The objective is to analyze and reflect on two sequences that represents boundary situations between the main characters: the first meeting and the party where one of them shows up without invitation. Actions, interactions and representations will be observed from the sight of a double relation: among the characters and with the social and spatial context. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-06-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion análise fílmica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776 10.19132/1807-8583201532.194-211 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776 |
identifier_str_mv |
10.19132/1807-8583201532.194-211 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776/34005 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Pâmela Caroline Stocker https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Pâmela Caroline Stocker https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211 Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211 Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211 Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211 Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211 1807-8583 reponame:Intexto (Porto Alegre) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Intexto (Porto Alegre) |
collection |
Intexto (Porto Alegre) |
repository.name.fl_str_mv |
Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||intexto@ufrgs.br |
_version_ |
1799766108953116672 |