Cultural frontiers in the film El hombre de al lado

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Stocker, Pâmela Caroline
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Intexto (Porto Alegre)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776
Resumo: From the observation of research on cultural frontiers, this article analyzes how these boundaries are constructed and represented in the Argentine movie El hombre de al lado (2009). The objective is to analyze and reflect on two sequences that represents boundary situations between the main characters: the first meeting and the party where one of them shows up without invitation. Actions, interactions and representations will be observed from the sight of a double relation: among the characters and with the social and spatial context.
id UFRGS-6_2731479dbf5843f41264576794e8fb59
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/45776
network_acronym_str UFRGS-6
network_name_str Intexto (Porto Alegre)
repository_id_str
spelling Cultural frontiers in the film El hombre de al ladoFronteras culturales en la película El hombre de al ladoFronteiras culturais no filme El hombre de al ladoFronteiras culturais. Cinema. Comunicação.Cultural frontiers. Cinema. Communication.Fronteras culturales. Cine. Comunicación.From the observation of research on cultural frontiers, this article analyzes how these boundaries are constructed and represented in the Argentine movie El hombre de al lado (2009). The objective is to analyze and reflect on two sequences that represents boundary situations between the main characters: the first meeting and the party where one of them shows up without invitation. Actions, interactions and representations will be observed from the sight of a double relation: among the characters and with the social and spatial context.A partir de la observación de investigaciones sobre las fronteras culturales, este artículo analiza cómo se construyen y se representan estas fronteras en la película argentina El hombre de al lado (2009). El objetivo es analizar y reflexionar sobre dos secuencias que representan situaciones de frontera entre los personajes principales: el primer encuentro y la fiesta donde uno de ellos aparece sin ser invitado. Las acciones, interacciones y representaciones serán observadas desde una doble relación: de los personajes entre sí y con el contexto social y espacial.A partir da observação de pesquisas sobre as fronteiras culturais, este artigo analisa a construção e representação destas fronteiras no filme argentino El hombre de al lado (2009). O objetivo é analisar e refletir sobre as duas sequências que retratam situações de fronteira entre os personagens principais: o primeiro encontro entre eles e a festa na qual um deles aparece sem ser convidado. As ações, interações e representações serão observadas a partir de uma dupla relação: dos personagens entre si e com o contexto social e espacial.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2015-06-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise fílmicaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/4577610.19132/1807-8583201532.194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-2111807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776/34005Copyright (c) 2015 Pâmela Caroline Stockerhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessStocker, Pâmela Caroline2023-11-24T15:12:27Zoai:seer.ufrgs.br:article/45776Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T15:12:27Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
Fronteras culturales en la película El hombre de al lado
Fronteiras culturais no filme El hombre de al lado
title Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
spellingShingle Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
Stocker, Pâmela Caroline
Fronteiras culturais. Cinema. Comunicação.
Cultural frontiers. Cinema. Communication.
Fronteras culturales. Cine. Comunicación.
title_short Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
title_full Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
title_fullStr Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
title_full_unstemmed Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
title_sort Cultural frontiers in the film El hombre de al lado
author Stocker, Pâmela Caroline
author_facet Stocker, Pâmela Caroline
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Stocker, Pâmela Caroline
dc.subject.por.fl_str_mv Fronteiras culturais. Cinema. Comunicação.
Cultural frontiers. Cinema. Communication.
Fronteras culturales. Cine. Comunicación.
topic Fronteiras culturais. Cinema. Comunicação.
Cultural frontiers. Cinema. Communication.
Fronteras culturales. Cine. Comunicación.
description From the observation of research on cultural frontiers, this article analyzes how these boundaries are constructed and represented in the Argentine movie El hombre de al lado (2009). The objective is to analyze and reflect on two sequences that represents boundary situations between the main characters: the first meeting and the party where one of them shows up without invitation. Actions, interactions and representations will be observed from the sight of a double relation: among the characters and with the social and spatial context.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-06-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
análise fílmica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776
10.19132/1807-8583201532.194-211
url https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776
identifier_str_mv 10.19132/1807-8583201532.194-211
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/45776/34005
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Pâmela Caroline Stocker
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Pâmela Caroline Stocker
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211
Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211
Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211
Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211
Intexto; n. 32, jan./abr. 2015; 194-211
1807-8583
reponame:Intexto (Porto Alegre)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Intexto (Porto Alegre)
collection Intexto (Porto Alegre)
repository.name.fl_str_mv Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||intexto@ufrgs.br
_version_ 1799766108953116672