Disciplinary aspects of epistemological issues in communication theories’ teaching

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martino, Luis Mauro Sá
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Intexto (Porto Alegre)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/40193
Resumo: How do epistemological issues meet the classroom in Media and Communication Studies courses? This question arises from a paradox: although there is little agreement on the core epistemological questions, this lack of consensus should be encompassed in courses syallbuses. This text discuss this process by focusing on three main questions: (1) The disciplinarly approach to the area theories, (2) The academical demands for theory and (3) The syllabuses of communication theory courses.
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spelling Disciplinary aspects of epistemological issues in communication theories’ teachingLa disciplinarización de la epistemología en la enseñanza de teoría(s) de la comunicaciónA disciplinarização da epistemologia no ensino da(s) teoria(s) da comunicaçãoTeoria da Comunicação. Epistemologia. Ensino.Communication Theory. Epistemology. Teaching.Teoría de la Comunicación. Epistemologia. EnseñanzaHow do epistemological issues meet the classroom in Media and Communication Studies courses? This question arises from a paradox: although there is little agreement on the core epistemological questions, this lack of consensus should be encompassed in courses syallbuses. This text discuss this process by focusing on three main questions: (1) The disciplinarly approach to the area theories, (2) The academical demands for theory and (3) The syllabuses of communication theory courses.Cómo los debates epistemológicos en Comunicación articulamse con la enseñanza académica? El problema deriva de una paradoja: aunque no haya consenso sobre los fundamentos epistemológicos de la area, en los cursos académicos reducen esa discusión a unas pocas disciplinas, por lo general como Teoría de la Comunicación. Este trabajo analiza tres aspectos de este proceso: (1) La disciplina de los conocimientos en el área, (2) las exigencias académicas en teoría de la enseñanza y (3) las teorías en los programas universitarios.Como as discussões epistemológicas sobre Comunicação articulam-se com o ensino acadêmico? A questão nasce de um paradoxo: embora não exista consenso a respeito de premissas epistemológicas da área, nos cursos de graduação essa discussão é reduzida a poucas disciplinas, geralmente Teoria da Comunicação. Este texto discute três aspectos desse processo: (1) a disciplinarização dos saberes na área, (2) as demandas acadêmicas no ensino de Teoria e (3) as teorias nos programas universitários.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de Literaturaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/40193Intexto; No. 29 (2013); 5-22Intexto; Núm. 29 (2013); 5-22Intexto; No. 29 (2013); 5-22Intexto; N. 29 (2013); 5-22Intexto; n. 29 (2013); 5-221807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/40193/27815Copyright (c) 2013 Luis Mauro Sá Martinohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartino, Luis Mauro Sá2023-11-24T16:45:24Zoai:seer.ufrgs.br:article/40193Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T16:45:24Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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