Emergência do sentido na canção midiática: uma proposta metodológica
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/6730 |
Resumo: | The article’s main goal is to present a methodology of analysis for media songs through the articulation of cultural studies and semiotics. Its hypothesis is that the interpretative tools from the semiotics field enable to comprehend the music materiality and that the appropriations from the cultural studies make clear situations of “emergency of meaning” in which the body and context are crucial in the process. The object and frame analysis are produced through the concepts of songs and musical genres. |
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Emergência do sentido na canção midiática: uma proposta metodológicaCanção midiática. Metodologia. Sentido.Media songs. Methodology. Meaning.Canción mediática. Metodología. Sentido.The article’s main goal is to present a methodology of analysis for media songs through the articulation of cultural studies and semiotics. Its hypothesis is that the interpretative tools from the semiotics field enable to comprehend the music materiality and that the appropriations from the cultural studies make clear situations of “emergency of meaning” in which the body and context are crucial in the process. The object and frame analysis are produced through the concepts of songs and musical genres.El artículo presenta una metodología de analice para las canciones mediáticas a parir de la articulación teórica de los estudios culturales y semiótica. Su hipótesis es que las herramientas interpretativas del campo de la semiótica permiten comprender la materialidad de la música y que las apropiaciones de los estudios culturales hacen situaciones claras de la “emergencia del sentido” en cuál son cruciales el cuerpo y el contexto en el proceso. El análisis del objeto y del marco se produce con los conceptos de canciones y de géneros musicales.O objetivo do artigo consiste em apresentar uma metodologia de análise da canção midiática a partir da articulação teóricometodológica entre estudos culturais e semiótica. Nossa hipótese é que as ferramentas interpretativas oriundas do campo semiótico possibilitam uma compreensão da materialidade musical e que as apropriações conceituais dos estudos culturais evidenciam situações de emergência do sentido em que o corpo e o contexto são elementos determinantes do processo. A circunscrição do objeto e do procedimento de análise é efetuada a partir dos conceitos de canção e gênero musical.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2008-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/6730Intexto; No. 18 (2008); 47-63Intexto; Núm. 18 (2008); 47-63Intexto; No. 18 (2008); 47-63Intexto; N. 18 (2008); 47-63Intexto; n. 18 (2008); 47-631807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/6730/4032Filho, Jorge Cardosoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-11-01T14:47:23Zoai:seer.ufrgs.br:article/6730Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2017-11-01T14:47:23Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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