Hyperreality versus seduction: the paradox of Big Brother Brasil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/19826 |
Resumo: | In this article, we turned Baudrillard against himself in the analysis of the TV show Big Brother Brasil (BBB). First, we developed the affirmation, made by the theorist himself, that this reality show reveals the trivial condition characteristic of hyperreality. Next, we propose to overturn the initial argument by pointing the presence of a seductive power. Primarily, we not only revise some of the basic concepts of the French author’s theory, but also show the path that led to the ascent and decline of the modern perception of reality. |
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Hyperreality versus seduction: the paradox of Big Brother BrasilHiper-realidad versus seducción: el paradojo de Big Brother BrasilHiper-realidade versus sedução: o paradoxo do Big Brother BrasilReality-show. Hiper-realidade. Comunicação.Reality show. Hyperreality. Communication.Reality show. Hiper-realidad. Comunicación.In this article, we turned Baudrillard against himself in the analysis of the TV show Big Brother Brasil (BBB). First, we developed the affirmation, made by the theorist himself, that this reality show reveals the trivial condition characteristic of hyperreality. Next, we propose to overturn the initial argument by pointing the presence of a seductive power. Primarily, we not only revise some of the basic concepts of the French author’s theory, but also show the path that led to the ascent and decline of the modern perception of reality.Neste artículo, jugamos Baudrillard contra si propio en la análisis Del show Big Brother Brasil. Primero, elaboramos la afirmación, hecha por el proprio Baudrillard, de que este reality show es apenas reflejo del estado de banalidad de una cultura hiper-real. Despues, hacemos una reversión en la argumentación y mostramos, en BBB, sinales de un efecto seductor. En inicio, recuperamos algunos pontos de la teoria Del autor frances y presentamos el concepto moderno de realidad, lo que desaparece em la era de la simulación.Neste artigo, jogamos Baudrillard contra si próprio na análise do programa Big Brother Brasil (BBB). Primeiro, desenvolvemos a afirmação do teórico de que este reality show resume-se a refletir o estado de banalidade de uma cultura hiper-real. Em seguida, propomos uma reversão nesta argumentação, ao apontar, no BBB, sinais de um efeito sedutor. No início, recuperarmos alguns pontos da teoria do autor francês e evidenciamos o conceito moderno de realidade, aquilo que desaparece na era da simulação.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2011-07-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa empíricaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/19826Intexto; No. 24 (2011); 223-237Intexto; Núm. 24 (2011); 223-237Intexto; No. 24 (2011); 223-237Intexto; N. 24 (2011); 223-237Intexto; n. 24 (2011); 223-2371807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/19826/12366Copyright (c) 2011 Felipe da Silva Polydorohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPolydoro, Felipe da Silva2023-11-24T17:31:04Zoai:seer.ufrgs.br:article/19826Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T17:31:04Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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