Pode o amor suportar a diferença? Narrativa e personalismo em Senhora do Destino
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/4261 |
Resumo: | This paper assumes that the dimension of artistic creation to which the television dramarturgy pertains is an important research field for habitus of income and social inequality in Brazil (yet we take a distance from issues concerning technological structure, form and adaptation). We propose an analyses of the narrative in Senhora do Destino soap-opera, in order to detect distinctive relations of income, using the logic of personalism as a reference. |
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Pode o amor suportar a diferença? Narrativa e personalismo em Senhora do DestinoRepresentações sociais. Telenovelas. Desigualdade social.Social representations. Soap-operas. Social inequality.Representaciones sociales. Telenovelas. Desigualdad social.This paper assumes that the dimension of artistic creation to which the television dramarturgy pertains is an important research field for habitus of income and social inequality in Brazil (yet we take a distance from issues concerning technological structure, form and adaptation). We propose an analyses of the narrative in Senhora do Destino soap-opera, in order to detect distinctive relations of income, using the logic of personalism as a reference.Teniendo en vista que la dimensión de la creación artística de la que forma parte la producción de dramaturgia (tomando la debida distancia relativa con respecto al soporte tecnológico, al formato y a las cuestiones de adaptación) es un campo importante para la investigación del habitus de la desigualdad social de la renta en Brasil, proponemos en este artículo, hacer un análisis de la narrativa de la novela Senhora do Destino con el objetivo de detectar la presencia de las relaciones de distinción social relativas a la renta, usando la lógica del personalismo como referencial.Tendo em vista que a dimensão da criação artística da qual faz parte a produção da teledramaturgia (tomada a devida distância relativa ao suporte tecnológico, ao formato e às questões de adaptação) é um campo importante para a investigação do habitus da desigualdade social de renda no Brasil, propomos, neste artigo, fazer uma análise da narrativa da novela Senhora do Destino com o objetivo de detectar a presença das relações de distinção social relativas à renda, usando a lógica do personalismo como referencial.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2008-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/4261Intexto; No. 15 (2006); 57-72Intexto; Núm. 15 (2006); 57-72Intexto; No. 15 (2006); 57-72Intexto; N. 15 (2006); 57-72Intexto; n. 15 (2006); 57-721807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/4261/4423Junqueira, Líliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-11-01T13:40:46Zoai:seer.ufrgs.br:article/4261Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2017-11-01T13:40:46Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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