Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/22959 |
Resumo: | We present the importance of information management and competitive intelligence as generating factors of competitive advantage in organizations. Through a study from the company Mizumo (SP) was possible demonstrate how obtaining and using of strategic information tools supported by in competitive intelligence can bring benefits and subsidies to organizations in identifying opportunities and threats, or even contribute to building and implementation of innovative projects aimed at ensuring quality of life for society. |
id |
UFRGS-6_d2bad513be309be22a5185607f0970be |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/22959 |
network_acronym_str |
UFRGS-6 |
network_name_str |
Intexto (Porto Alegre) |
repository_id_str |
|
spelling |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicasLa ventaja competitiva de las empresas contemporáneas: la información y la inteligencia competitiva en la toma estratégica de decisiones: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicasVantagem competitiva nas empresas contemporâneas: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicasGestão da Informação. Gestão do Conhecimento. Inteligência Competitiva.Gestión de la Información. Gestión del Conocimiento. Inteligencia Competitiva.Information Management. Knowledge Management. Competitive Intelligence.We present the importance of information management and competitive intelligence as generating factors of competitive advantage in organizations. Through a study from the company Mizumo (SP) was possible demonstrate how obtaining and using of strategic information tools supported by in competitive intelligence can bring benefits and subsidies to organizations in identifying opportunities and threats, or even contribute to building and implementation of innovative projects aimed at ensuring quality of life for society.Se demuestra la importancia de la gestión de la información y la inteligencia competitiva como factores que generan ventajas competitivas en las organizaciones. A través de un estudio de la empresa Mizumo (SP) fue posible demostrar cómo la recopilación y el uso de herramientas de información estratégicos sustentados en inteligencia competitiva puede traer beneficios y subsidios a las organizaciones a identificar las oportunidades y amenazas, e incluso contribuir a la construcción de y la ejecución de proyectos innovadores para garantizar la calidad de vida de la sociedad.Apresentam-se a importância da gestão da informação e da inteligência competitiva como fatores geradores de vantagem competitiva nas organizações. Por meio de um estudo junto à empresa Mizumo (SP) foi possível demonstrar como a obtenção e o uso de informações estratégicas apoiados nas ferramentas de inteligência competitiva podem trazer benefícios e subsídios às organizações na identificação de oportunidades e ameaças, ou mesmo contribuir na construção e execução de projetos inovadores que visem garantir qualidade de vida à sociedade.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2012-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa de campo - Estudo de Casoapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/22959Intexto; No. 27 (2012); 195-212Intexto; Núm. 27 (2012); 195-212Intexto; No. 27 (2012); 195-212Intexto; N. 27 (2012); 195-212Intexto; n. 27 (2012); 195-2121807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/22959/23493Copyright (c) 2012 Maria Eugênia Porém, Vanessa Cristina Bissoli dos Santos, Regina Célia Baptista Belluzzohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPorém, Maria EugêniaBissoli dos Santos, Vanessa CristinaBaptista Belluzzo, Regina Célia2023-11-24T17:06:14Zoai:seer.ufrgs.br:article/22959Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T17:06:14Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas La ventaja competitiva de las empresas contemporáneas: la información y la inteligencia competitiva en la toma estratégica de decisiones: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas Vantagem competitiva nas empresas contemporâneas: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
title |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
spellingShingle |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas Porém, Maria Eugênia Gestão da Informação. Gestão do Conhecimento. Inteligência Competitiva. Gestión de la Información. Gestión del Conocimiento. Inteligencia Competitiva. Information Management. Knowledge Management. Competitive Intelligence. |
title_short |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
title_full |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
title_fullStr |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
title_full_unstemmed |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
title_sort |
Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas |
author |
Porém, Maria Eugênia |
author_facet |
Porém, Maria Eugênia Bissoli dos Santos, Vanessa Cristina Baptista Belluzzo, Regina Célia |
author_role |
author |
author2 |
Bissoli dos Santos, Vanessa Cristina Baptista Belluzzo, Regina Célia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Porém, Maria Eugênia Bissoli dos Santos, Vanessa Cristina Baptista Belluzzo, Regina Célia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão da Informação. Gestão do Conhecimento. Inteligência Competitiva. Gestión de la Información. Gestión del Conocimiento. Inteligencia Competitiva. Information Management. Knowledge Management. Competitive Intelligence. |
topic |
Gestão da Informação. Gestão do Conhecimento. Inteligência Competitiva. Gestión de la Información. Gestión del Conocimiento. Inteligencia Competitiva. Information Management. Knowledge Management. Competitive Intelligence. |
description |
We present the importance of information management and competitive intelligence as generating factors of competitive advantage in organizations. Through a study from the company Mizumo (SP) was possible demonstrate how obtaining and using of strategic information tools supported by in competitive intelligence can bring benefits and subsidies to organizations in identifying opportunities and threats, or even contribute to building and implementation of innovative projects aimed at ensuring quality of life for society. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa de campo - Estudo de Caso |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/22959 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/22959 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/22959/23493 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Intexto; No. 27 (2012); 195-212 Intexto; Núm. 27 (2012); 195-212 Intexto; No. 27 (2012); 195-212 Intexto; N. 27 (2012); 195-212 Intexto; n. 27 (2012); 195-212 1807-8583 reponame:Intexto (Porto Alegre) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Intexto (Porto Alegre) |
collection |
Intexto (Porto Alegre) |
repository.name.fl_str_mv |
Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||intexto@ufrgs.br |
_version_ |
1799766108473917440 |