TV and revisit spaces: The formation of a tele-affective memory
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/82983 |
Resumo: | This study aims to analyze television as a space for social review for the viewers' formation of a tele-affective memory. It analyzes Canal Viva, which consists of a network composed by reruns. As an applied methodology, we use Laurence Bardin's Content Analysis, which establishes the research on the semantic meanings of viewers' comments published on Twitter. The results showed that, in addition to being affective, there is a tele-affective memory, resulting from the emotional effects of television, socialization and the affections built with reference groups. There is a pleasure in returning to the past by reconstituting a social bond with remembrances. |
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TV and revisit spaces: The formation of a tele-affective memoryTelevisão e espaço de revisitação: a formação de uma memória teleafetivaTelevisão. Memória Teleafetiva. Memória Afetiva. Redes Sociais. Canal Viva.TV. Tele-affective memory. Affective Memory. Social Media. Canal Viva.This study aims to analyze television as a space for social review for the viewers' formation of a tele-affective memory. It analyzes Canal Viva, which consists of a network composed by reruns. As an applied methodology, we use Laurence Bardin's Content Analysis, which establishes the research on the semantic meanings of viewers' comments published on Twitter. The results showed that, in addition to being affective, there is a tele-affective memory, resulting from the emotional effects of television, socialization and the affections built with reference groups. There is a pleasure in returning to the past by reconstituting a social bond with remembrances.Este estudo objetiva analisar a televisão como espaço de revisitação social para a formação de uma memória teleafetiva do telespectador. Analisa o Canal Viva, que consiste numa programação composta por reprises. Como metodologia aplicada, utilizamos a Análise de Conteúdo de Laurence Bardin, a qual estabelece a investigação sobre os sentidos semânticos dos comentários dos telespectadores publicados no site de rede social Twitter. Os resultados mostraram que, além de afetiva, há uma memória teleafetiva, resultante dos efeitos emocionais advindos com a televisão, da socialização e dos afetos construídos com os grupos de referência. Há uma satisfação positiva em voltar ao passado por refazer um laço social com as reminiscências.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2019-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/8298310.19132/1807-858320190.204-226Intexto; n.45, maio/ago. 2019; 204-226Intexto; n. 45, maio/ago. 2019; 204-226Intexto; n. 45, maio/ago. 2019; 204-226Intexto; n. 45, maio/ago. 2019; 204-226Intexto; n. 45, maio/ago. 2019; 204-2261807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/82983/51876Copyright (c) 2019 Mario Abel Bressan Juniorhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBressan Junior, Mario Abel2023-11-23T15:57:27Zoai:seer.ufrgs.br:article/82983Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-23T15:57:27Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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