Hybrid Intelligence: cognitive partnerships between minds and machines
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informática na Educação: teoria & prática |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/3171 |
Resumo: | The paper presents a historical and conceptual revision of the Artificial Intelligence research program by emphasizing its possibilities and constraints. Taking as a starting point the Dennettian concept of mind extrusion, the paper shows the extent to which new information and communication technologies accomplish the role of external boundaries to human cognitive processes. Finally, we propose the concept of Hybrid Intelligence, as resulting from cognitive partnerships between minds and machines and as a way to overcome the difficulties of the Artificial Intelligence research field. |
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Hybrid Intelligence: cognitive partnerships between minds and machinesInteligência Híbrida: parcerias cognitivas entre mentes e máquinasInteligência Artificial. Mentes e Máquinas. Ciências CognitivasInteligência Híbrida.The paper presents a historical and conceptual revision of the Artificial Intelligence research program by emphasizing its possibilities and constraints. Taking as a starting point the Dennettian concept of mind extrusion, the paper shows the extent to which new information and communication technologies accomplish the role of external boundaries to human cognitive processes. Finally, we propose the concept of Hybrid Intelligence, as resulting from cognitive partnerships between minds and machines and as a way to overcome the difficulties of the Artificial Intelligence research field.O artigo apresenta uma revisão histórica e conceitual da pesquisa em Inteligência Artificial, realçando suas possibilidades e limites. Em seguida, trabalha com o conceito dennettiano de extrusões mentais como forma de demonstrar que as novas tecnologias de informação e comunicação cumprem o papel de auxílios externos que se incorporam aos processos cognitivos humanos, alterando-os. Propõe o conceito de Inteligência Híbrida, como resultado de parcerias cognitivas entre mentes e máquinas e possibilidade de superação das dificuldades encontradas pela pesquisa em Inteligência Artificial.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2006-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/317110.22456/1982-1654.3171Computers in education: theory & practice; Vol. 9 No. 2 (2006): Singularities, Collectivs and EthicsInformática na educação: teoria & prática; v. 9 n. 2 (2006): Singularidades, Coletivos e Ética1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/3171/1747Teixeira, João de FernandesGuimarães, André Sathlerinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T13:29:45Zoai:seer.ufrgs.br:article/3171Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T13:29:45Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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