Representations and meanings about contemporary slavery: a study about the campaign Eyes opened to not become a slave and subject's place (slave) on media
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/26853 |
Resumo: | The article analyzes communication strategies concerning to the Campaign of Prevention and Fight against Slavery named Eyes Opened to Not Become a Slave, created by LPC (Land Pastoral Commission), organization connected do the Catholic Church. Although the campaign is national, the proposed discussion deals more directly to the seduction network and accusation of contemporary slavery in Maranhão, object of research done since 2009, by the project Voices of Hope: strategies of communication in seduction networks and accusation of contemporary slavery context in Maranhão, lead by the author. Simultaneously to the analyze of the campaign, we try to figure out the subject’s place (slave) on media, from the production and reception of representations and meanings. |
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Representations and meanings about contemporary slavery: a study about the campaign Eyes opened to not become a slave and subject's place (slave) on mediaRepresentações e sentidos acerca do trabalho escravo contemporâneo: um estudo sobre a campanha “De olho aberto para não virar escravo” e o lugar do sujeito (trabalhador escravo) na mídiaEstratégias de comunicaçãoRedesTrabalho escravoEstratégias de comunicaçãoCommunication strategies. Network. Slave work.The article analyzes communication strategies concerning to the Campaign of Prevention and Fight against Slavery named Eyes Opened to Not Become a Slave, created by LPC (Land Pastoral Commission), organization connected do the Catholic Church. Although the campaign is national, the proposed discussion deals more directly to the seduction network and accusation of contemporary slavery in Maranhão, object of research done since 2009, by the project Voices of Hope: strategies of communication in seduction networks and accusation of contemporary slavery context in Maranhão, lead by the author. Simultaneously to the analyze of the campaign, we try to figure out the subject’s place (slave) on media, from the production and reception of representations and meanings.O artigo analisa estratégias de comunicação no âmbito da Campanha de Prevenção e Combate ao Trabalho Escravo intitulada De olho aberto para não virar escravo, desenvolvida pela Comissão Pastoral da Terra (CPT), entidade ligada à Igreja Católica. Embora a campanha seja nacional, a discussão proposta trata mais diretamente das redes de aliciamento e denúncia da escravidão contemporânea no estado do Maranhão, objeto de pesquisa realizada desde 2010 por intermédio do projeto Vozes da Esperança: estratégias de comunicação em redes de aliciamento e denúncia no contexto do trabalho escravo contemporâneo no Maranhão, coordenado pela autora. Paralelamente à análise da campanha, buscamos entender aqui o lugar do sujeito (trabalhador escravo) na mídia a partir da produção e recepção de representações e sentidos.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2013-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/26853Em Questão; Vol. 19 No. 2 (2013); 217-235Em Questão; Vol. 19 Núm. 2 (2013); 217-235Em Questão; v. 19 n. 2 (2013); 217-2351808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/26853/31055Copyright (c) 2013 Flávia Almeida Mourahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoura, Flávia Almeida2024-03-20T18:42:56Zoai:seer.ufrgs.br:article/26853Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2024-03-20T18:42:56Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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