“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16049 |
Resumo: | In this article, I present an overview of the production and consumption of trash culture. Supported by in-depth interviews with fans/producers and by a virtual ethnography of social networking sites, I analyze the importance of digital media as a basis for creating a coordinated community that cultivates cultural artifacts considered “bad”. Arising not only from mass culture but also from amateur production, such products rely on a dedicated fruition by young people who use fun as the main justification for engendering this growing network of cultural exchanges. |
id |
UFRGS-8_3a3a314f9789993166a6c49cd0935183 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/16049 |
network_acronym_str |
UFRGS-8 |
network_name_str |
Em Questão (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil“Es bueno porque es malo!” Consideraciones sobre la producción y el consumo de la cultura trash en Brasil“É bom porque é ruim!” Considerações sobre produção e consumo de cultura trash no BrasilCultura Trash. Estudos culturais. Consumo jovem. Fãs-produtores.Trash culture. Cultural studies. Young consumption. Fans/producers.Cultura trash. Estudios culturales. Consumo joven. Fans/productores.In this article, I present an overview of the production and consumption of trash culture. Supported by in-depth interviews with fans/producers and by a virtual ethnography of social networking sites, I analyze the importance of digital media as a basis for creating a coordinated community that cultivates cultural artifacts considered “bad”. Arising not only from mass culture but also from amateur production, such products rely on a dedicated fruition by young people who use fun as the main justification for engendering this growing network of cultural exchanges.En este artículo se presenta una visión general de la producción y el consumo de cultura trash. Apoyada en entrevistas con los fans/productores y com la aplicación de una etnografía virtual en sitios de redes sociales, analizo la importancia de los medios digitales como base para la creación de una comunidad que cultiva artefactos culturales considerados “malos”. Provenientes tanto de la cultura de masas, como de la producción de aficionados, esos productos tienen un dedicado consumo por los jóvenes que utilizan la diversión como la principal justificación para el engendramiento de esta red creciente de intercambios culturalesNeste artigo, apresento um panorama do circuito de produ- ção e consumo de cultura trash. Amparada em entrevistas em profundidade com fãs/produtores e na realização de uma etnografia virtual em sites de relacionamento, analiso a importância da mídia digital como base para a criação de uma articulada comunidade que cultua artefatos culturais considerados “ruins”. Oriundos tanto da cultura massiva quanto da produção amadora, tais produtos contam com uma dedicada fruição por parte de jovens que usam a diversão como principal justificativa para o engendramento dessa crescente rede de trocas culturais.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2010-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16049Em Questão; Vol. 16 No. 2 (2010); 283-296Em Questão; Vol. 16 Núm. 2 (2010); 283-296Em Questão; v. 16 n. 2 (2010); 283-2961808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16049/10446Copyright (c) 2010 Mayka Castellanohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastellano, Mayka2023-11-17T20:02:38Zoai:seer.ufrgs.br:article/16049Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T20:02:38Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil “Es bueno porque es malo!” Consideraciones sobre la producción y el consumo de la cultura trash en Brasil “É bom porque é ruim!” Considerações sobre produção e consumo de cultura trash no Brasil |
title |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil |
spellingShingle |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil Castellano, Mayka Cultura Trash. Estudos culturais. Consumo jovem. Fãs-produtores. Trash culture. Cultural studies. Young consumption. Fans/producers. Cultura trash. Estudios culturales. Consumo joven. Fans/productores. |
title_short |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil |
title_full |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil |
title_fullStr |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil |
title_full_unstemmed |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil |
title_sort |
“It’s good because it’s bad!” Considerations on the production and consumption of trash culture in Brazil |
author |
Castellano, Mayka |
author_facet |
Castellano, Mayka |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castellano, Mayka |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultura Trash. Estudos culturais. Consumo jovem. Fãs-produtores. Trash culture. Cultural studies. Young consumption. Fans/producers. Cultura trash. Estudios culturales. Consumo joven. Fans/productores. |
topic |
Cultura Trash. Estudos culturais. Consumo jovem. Fãs-produtores. Trash culture. Cultural studies. Young consumption. Fans/producers. Cultura trash. Estudios culturales. Consumo joven. Fans/productores. |
description |
In this article, I present an overview of the production and consumption of trash culture. Supported by in-depth interviews with fans/producers and by a virtual ethnography of social networking sites, I analyze the importance of digital media as a basis for creating a coordinated community that cultivates cultural artifacts considered “bad”. Arising not only from mass culture but also from amateur production, such products rely on a dedicated fruition by young people who use fun as the main justification for engendering this growing network of cultural exchanges. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16049 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16049 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16049/10446 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2010 Mayka Castellano https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2010 Mayka Castellano https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Em Questão; Vol. 16 No. 2 (2010); 283-296 Em Questão; Vol. 16 Núm. 2 (2010); 283-296 Em Questão; v. 16 n. 2 (2010); 283-296 1808-5245 1807-8893 reponame:Em Questão (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Em Questão (Online) |
collection |
Em Questão (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br |
_version_ |
1789438633082617856 |