About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Abreu, Elane
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024
Resumo: We analyze the imaging state in which the art work Pérolas Imperfeitas of David Glat is located. We approached the art work from the traces of movement enrolled in the fixed images and from the state of “between-images” that installs itself in it, purposing to think photography nowadays, when it is reconfigured with dispositifs that take shape in contemporary art . With this, we will emphasize the effects of temporal and corporal flow that defines it as “photographic” work.
id UFRGS-8_920ac2cff56db34a55233864be89e342
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/16024
network_acronym_str UFRGS-8
network_name_str Em Questão (Online)
repository_id_str
spelling About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slipsAcerca de la imperfección fotográfica: las imágenes fijas e sus deslices de movimientoSobre a imperfeição fotográfica: as imagens fixas e seus deslizes de movimentoFotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.FotografiaFotografía. Movimiento. Entre-imágenes. Arte contemporáneo.Photography. Movement. Between-images. Contemporary art.We analyze the imaging state in which the art work Pérolas Imperfeitas of David Glat is located. We approached the art work from the traces of movement enrolled in the fixed images and from the state of “between-images” that installs itself in it, purposing to think photography nowadays, when it is reconfigured with dispositifs that take shape in contemporary art . With this, we will emphasize the effects of temporal and corporal flow that defines it as “photographic” work.Analizamos el estado de imagen en que se encuentra la obra Pérolas Imperfeitas de David Glat. Nos acercamos de la obra por los vestigios de movimiento grabados en las imágenes fijas y por el estado de “entre-imágenes” que se instala en ella, proponiendo pensar el lugar de la fotografía hoy, al ser reconfigurada con los dispositivos que se han formado en el arte contemporáneo. Con esto, haremos énfasis en los efectos del flujo temporal y corporal que la define como obra “fotográfica”.Buscamos pensar o estado imagético no qual se situa a obra Pérolas imperfeitas de David Glat. Abordamos a obra a partir dos vestígios de movimento inscritos nas imagens fixas e do estado de “entre-imagens” que nela se instala, propondo-nos a ponderar o lugar da fotografia hoje, ao ser reconfigurada com os dispositivos que tomam forma na arte contemporânea. Com isso, daremos ênfase aos efeitos do fluxo temporal e corporal que a define como obra “fotográfica”. PALAVRAS-CHAVE: Fotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2010-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024Em Questão; Vol. 16 No. 2 (2010); 103-117Em Questão; Vol. 16 Núm. 2 (2010); 103-117Em Questão; v. 16 n. 2 (2010); 103-1171808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024/10443Copyright (c) 2010 Elane Abreuhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAbreu, Elane2023-11-17T19:53:20Zoai:seer.ufrgs.br:article/16024Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T19:53:20Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
Acerca de la imperfección fotográfica: las imágenes fijas e sus deslices de movimiento
Sobre a imperfeição fotográfica: as imagens fixas e seus deslizes de movimento
title About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
spellingShingle About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
Abreu, Elane
Fotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.
Fotografia
Fotografía. Movimiento. Entre-imágenes. Arte contemporáneo.
Photography. Movement. Between-images. Contemporary art.
title_short About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
title_full About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
title_fullStr About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
title_full_unstemmed About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
title_sort About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
author Abreu, Elane
author_facet Abreu, Elane
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Abreu, Elane
dc.subject.por.fl_str_mv Fotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.
Fotografia
Fotografía. Movimiento. Entre-imágenes. Arte contemporáneo.
Photography. Movement. Between-images. Contemporary art.
topic Fotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.
Fotografia
Fotografía. Movimiento. Entre-imágenes. Arte contemporáneo.
Photography. Movement. Between-images. Contemporary art.
description We analyze the imaging state in which the art work Pérolas Imperfeitas of David Glat is located. We approached the art work from the traces of movement enrolled in the fixed images and from the state of “between-images” that installs itself in it, purposing to think photography nowadays, when it is reconfigured with dispositifs that take shape in contemporary art . With this, we will emphasize the effects of temporal and corporal flow that defines it as “photographic” work.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024
url https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024/10443
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2010 Elane Abreu
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2010 Elane Abreu
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
dc.source.none.fl_str_mv Em Questão; Vol. 16 No. 2 (2010); 103-117
Em Questão; Vol. 16 Núm. 2 (2010); 103-117
Em Questão; v. 16 n. 2 (2010); 103-117
1808-5245
1807-8893
reponame:Em Questão (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Em Questão (Online)
collection Em Questão (Online)
repository.name.fl_str_mv Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br
_version_ 1789438633077374976