About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slips
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024 |
Resumo: | We analyze the imaging state in which the art work Pérolas Imperfeitas of David Glat is located. We approached the art work from the traces of movement enrolled in the fixed images and from the state of “between-images” that installs itself in it, purposing to think photography nowadays, when it is reconfigured with dispositifs that take shape in contemporary art . With this, we will emphasize the effects of temporal and corporal flow that defines it as “photographic” work. |
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About the photographic imperfection: the fixed images and their movement slipsAcerca de la imperfección fotográfica: las imágenes fijas e sus deslices de movimientoSobre a imperfeição fotográfica: as imagens fixas e seus deslizes de movimentoFotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.FotografiaFotografía. Movimiento. Entre-imágenes. Arte contemporáneo.Photography. Movement. Between-images. Contemporary art.We analyze the imaging state in which the art work Pérolas Imperfeitas of David Glat is located. We approached the art work from the traces of movement enrolled in the fixed images and from the state of “between-images” that installs itself in it, purposing to think photography nowadays, when it is reconfigured with dispositifs that take shape in contemporary art . With this, we will emphasize the effects of temporal and corporal flow that defines it as “photographic” work.Analizamos el estado de imagen en que se encuentra la obra Pérolas Imperfeitas de David Glat. Nos acercamos de la obra por los vestigios de movimiento grabados en las imágenes fijas y por el estado de “entre-imágenes” que se instala en ella, proponiendo pensar el lugar de la fotografía hoy, al ser reconfigurada con los dispositivos que se han formado en el arte contemporáneo. Con esto, haremos énfasis en los efectos del flujo temporal y corporal que la define como obra “fotográfica”.Buscamos pensar o estado imagético no qual se situa a obra Pérolas imperfeitas de David Glat. Abordamos a obra a partir dos vestígios de movimento inscritos nas imagens fixas e do estado de “entre-imagens” que nela se instala, propondo-nos a ponderar o lugar da fotografia hoje, ao ser reconfigurada com os dispositivos que tomam forma na arte contemporânea. Com isso, daremos ênfase aos efeitos do fluxo temporal e corporal que a define como obra “fotográfica”. PALAVRAS-CHAVE: Fotografia. Movimento. Entre-imagens. Arte contemporânea.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2010-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024Em Questão; Vol. 16 No. 2 (2010); 103-117Em Questão; Vol. 16 Núm. 2 (2010); 103-117Em Questão; v. 16 n. 2 (2010); 103-1171808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/16024/10443Copyright (c) 2010 Elane Abreuhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAbreu, Elane2023-11-17T19:53:20Zoai:seer.ufrgs.br:article/16024Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T19:53:20Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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