For a media Semiology

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jost, François
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/36220
Resumo: This paper discuss the complex relations adopted by Semiology and media theory, to propose a televisual communication oriented semiotics, capable to embrace the specificities of this kind of media process. Thus, after to point the inadequacy of the elements enforcement of a immanent Semiology, or apllied to cinema, to the television analysis, it endorses the notion of gender promise as a replacement to the notion of contract or pact, as subjacent to the media communication.
id UFRGS-8_a23afa3eeb44f50e2d49829c768b968c
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/36220
network_acronym_str UFRGS-8
network_name_str Em Questão (Online)
repository_id_str
spelling For a media SemiologyPor uma semiologia das mídiasSemiologia das mídias. Comunicação televisual. Promessa.SemiologiaMedia semiology. Televisual communication.This paper discuss the complex relations adopted by Semiology and media theory, to propose a televisual communication oriented semiotics, capable to embrace the specificities of this kind of media process. Thus, after to point the inadequacy of the elements enforcement of a immanent Semiology, or apllied to cinema, to the television analysis, it endorses the notion of gender promise as a replacement to the notion of contract or pact, as subjacent to the media communication.Discute as complexas relações contraídas entre a Semiologia e a teoria das mídias, com vistas à proposição de uma semiótica direcionada à comunicação televisual, capaz de dar conta das especificidades desse tipo de processo midiático. Assim, após apontar a inadequação da aplicação dos princípios de uma semiologia imanente ou voltada para o cinema à análise da televisão, defende a substituição da noção de contrato ou pacto pela de promessa de gênero como subjacente à comunicação midiática.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2012-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/36220Em Questão; Vol. 18 No. 2 (2012); 25-42Em Questão; Vol. 18 Núm. 2 (2012); 25-42Em Questão; v. 18 n. 2 (2012); 25-421808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/36220/23665Copyright (c) 2012 François Josthttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJost, François2023-11-17T19:16:15Zoai:seer.ufrgs.br:article/36220Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T19:16:15Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv For a media Semiology
Por uma semiologia das mídias
title For a media Semiology
spellingShingle For a media Semiology
Jost, François
Semiologia das mídias. Comunicação televisual. Promessa.
Semiologia
Media semiology. Televisual communication.
title_short For a media Semiology
title_full For a media Semiology
title_fullStr For a media Semiology
title_full_unstemmed For a media Semiology
title_sort For a media Semiology
author Jost, François
author_facet Jost, François
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jost, François
dc.subject.por.fl_str_mv Semiologia das mídias. Comunicação televisual. Promessa.
Semiologia
Media semiology. Televisual communication.
topic Semiologia das mídias. Comunicação televisual. Promessa.
Semiologia
Media semiology. Televisual communication.
description This paper discuss the complex relations adopted by Semiology and media theory, to propose a televisual communication oriented semiotics, capable to embrace the specificities of this kind of media process. Thus, after to point the inadequacy of the elements enforcement of a immanent Semiology, or apllied to cinema, to the television analysis, it endorses the notion of gender promise as a replacement to the notion of contract or pact, as subjacent to the media communication.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/36220
url https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/36220
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/36220/23665
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 François Jost
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 François Jost
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
dc.source.none.fl_str_mv Em Questão; Vol. 18 No. 2 (2012); 25-42
Em Questão; Vol. 18 Núm. 2 (2012); 25-42
Em Questão; v. 18 n. 2 (2012); 25-42
1808-5245
1807-8893
reponame:Em Questão (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Em Questão (Online)
collection Em Questão (Online)
repository.name.fl_str_mv Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br
_version_ 1789438633606905856