Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Escola, Joaquim José Jacinto
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345
Resumo: The reflection on educational communication encourages us to reflect on the importance of communication and technological mediations in education. The pandemic situation that affects the world has presented us with an unparalleled set of challenges. The history of communication (Cloutier, 2001) as well as the periodization of Technologies in education (Costa, 2007) prove a close relationship between the types of communication, the devices used, and the responses made available by educational that the COVID-19 put it, against the backdrop of the portuguese teaching context.
id UFRGS-9_0677828afd2359458d4c6f3b3233cb3e
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/109345
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19Comunicação Educativa: perspectivas e desafios com a COVID-19Comunicação EducativaTecnologia EducativaSociedade do ConhecimentoTecnologias da Informação e ComunicaçãoCOVID-19.Educational CommunicationEducational TechnologyKnowledge SocietyInformation and Communication TechnologyCOVID-19.The reflection on educational communication encourages us to reflect on the importance of communication and technological mediations in education. The pandemic situation that affects the world has presented us with an unparalleled set of challenges. The history of communication (Cloutier, 2001) as well as the periodization of Technologies in education (Costa, 2007) prove a close relationship between the types of communication, the devices used, and the responses made available by educational that the COVID-19 put it, against the backdrop of the portuguese teaching context.A reflexão sobre a comunicação educativa instiga-nos a refletir sobre a importância da comunicação humana e das mediações tecnológicas na educação. A situação pandémica que atinge o mundo colocou-nos um conjunto de desafios sem paralelo. A história da comunicação, (Cloutier, 2001) bem como a periodização das tecnologias na educação (Costa, 2007) comprovam uma estreita relação entre os tipos de comunicação, os dispositivos utilizados, e as respostas disponibilizadas pela comunicação educativa em face dos desafios que a COVID-19 colocou, tendo como pano de fundo o contexto de ensino português.   FACED - UFRGS2021-01-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345/60338Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessEscola, Joaquim José Jacinto2021-01-26T12:58:31Zoai:seer.ufrgs.br:article/109345Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-01-26T12:58:31Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
Comunicação Educativa: perspectivas e desafios com a COVID-19
title Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
spellingShingle Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
Escola, Joaquim José Jacinto
Comunicação Educativa
Tecnologia Educativa
Sociedade do Conhecimento
Tecnologias da Informação e Comunicação
COVID-19.
Educational Communication
Educational Technology
Knowledge Society
Information and Communication Technology
COVID-19.
title_short Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
title_full Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
title_fullStr Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
title_full_unstemmed Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
title_sort Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
author Escola, Joaquim José Jacinto
author_facet Escola, Joaquim José Jacinto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Escola, Joaquim José Jacinto
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação Educativa
Tecnologia Educativa
Sociedade do Conhecimento
Tecnologias da Informação e Comunicação
COVID-19.
Educational Communication
Educational Technology
Knowledge Society
Information and Communication Technology
COVID-19.
topic Comunicação Educativa
Tecnologia Educativa
Sociedade do Conhecimento
Tecnologias da Informação e Comunicação
COVID-19.
Educational Communication
Educational Technology
Knowledge Society
Information and Communication Technology
COVID-19.
description The reflection on educational communication encourages us to reflect on the importance of communication and technological mediations in education. The pandemic situation that affects the world has presented us with an unparalleled set of challenges. The history of communication (Cloutier, 2001) as well as the periodization of Technologies in education (Costa, 2007) prove a close relationship between the types of communication, the devices used, and the responses made available by educational that the COVID-19 put it, against the backdrop of the portuguese teaching context.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345/60338
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020)
Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766988828966912