Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345 |
Resumo: | The reflection on educational communication encourages us to reflect on the importance of communication and technological mediations in education. The pandemic situation that affects the world has presented us with an unparalleled set of challenges. The history of communication (Cloutier, 2001) as well as the periodization of Technologies in education (Costa, 2007) prove a close relationship between the types of communication, the devices used, and the responses made available by educational that the COVID-19 put it, against the backdrop of the portuguese teaching context. |
id |
UFRGS-9_0677828afd2359458d4c6f3b3233cb3e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/109345 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19Comunicação Educativa: perspectivas e desafios com a COVID-19Comunicação EducativaTecnologia EducativaSociedade do ConhecimentoTecnologias da Informação e ComunicaçãoCOVID-19.Educational CommunicationEducational TechnologyKnowledge SocietyInformation and Communication TechnologyCOVID-19.The reflection on educational communication encourages us to reflect on the importance of communication and technological mediations in education. The pandemic situation that affects the world has presented us with an unparalleled set of challenges. The history of communication (Cloutier, 2001) as well as the periodization of Technologies in education (Costa, 2007) prove a close relationship between the types of communication, the devices used, and the responses made available by educational that the COVID-19 put it, against the backdrop of the portuguese teaching context.A reflexão sobre a comunicação educativa instiga-nos a refletir sobre a importância da comunicação humana e das mediações tecnológicas na educação. A situação pandémica que atinge o mundo colocou-nos um conjunto de desafios sem paralelo. A história da comunicação, (Cloutier, 2001) bem como a periodização das tecnologias na educação (Costa, 2007) comprovam uma estreita relação entre os tipos de comunicação, os dispositivos utilizados, e as respostas disponibilizadas pela comunicação educativa em face dos desafios que a COVID-19 colocou, tendo como pano de fundo o contexto de ensino português. FACED - UFRGS2021-01-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345/60338Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessEscola, Joaquim José Jacinto2021-01-26T12:58:31Zoai:seer.ufrgs.br:article/109345Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-01-26T12:58:31Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 Comunicação Educativa: perspectivas e desafios com a COVID-19 |
title |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 |
spellingShingle |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 Escola, Joaquim José Jacinto Comunicação Educativa Tecnologia Educativa Sociedade do Conhecimento Tecnologias da Informação e Comunicação COVID-19. Educational Communication Educational Technology Knowledge Society Information and Communication Technology COVID-19. |
title_short |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 |
title_full |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 |
title_fullStr |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 |
title_full_unstemmed |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 |
title_sort |
Educational Communication: perspectives and challenges with COVID-19 |
author |
Escola, Joaquim José Jacinto |
author_facet |
Escola, Joaquim José Jacinto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Escola, Joaquim José Jacinto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Educativa Tecnologia Educativa Sociedade do Conhecimento Tecnologias da Informação e Comunicação COVID-19. Educational Communication Educational Technology Knowledge Society Information and Communication Technology COVID-19. |
topic |
Comunicação Educativa Tecnologia Educativa Sociedade do Conhecimento Tecnologias da Informação e Comunicação COVID-19. Educational Communication Educational Technology Knowledge Society Information and Communication Technology COVID-19. |
description |
The reflection on educational communication encourages us to reflect on the importance of communication and technological mediations in education. The pandemic situation that affects the world has presented us with an unparalleled set of challenges. The history of communication (Cloutier, 2001) as well as the periodization of Technologies in education (Costa, 2007) prove a close relationship between the types of communication, the devices used, and the responses made available by educational that the COVID-19 put it, against the backdrop of the portuguese teaching context. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/109345/60338 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020) Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988828966912 |