Educational contemporary policies: criticis and altematives

Bibliographic Details
Main Author: Candeias, Antônio
Publication Date: 2017
Format: Article
Language: por
Source: Educação & Realidade
Download full: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71753
Summary: The object of this paper is to analyse the general tendencies of the world educational policies in the last ten years, and to provide a criticai framework in order to build alternative theories and practices concerning this subject.
id UFRGS-9_177373079a23e4e2573d184792715f13
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/71753
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Educational contemporary policies: criticis and altemativesPolíticas Educativas contemporâneas: críticas e altemativaseducatiollal policiespublic educationprivate educationneoliberalism and educationpolíticas educativasensino públicoensino privadoneoliberalismo e educaçãoThe object of this paper is to analyse the general tendencies of the world educational policies in the last ten years, and to provide a criticai framework in order to build alternative theories and practices concerning this subject.Este artigo consiste em uma análise crítica das políticas educativas mundiais do último decênio assim como na enumeração de alguns pontos fundamentais em torno dos quais se poderão conceber as alternativas teóricas e práticas relativas às políticas antes referidas.FACED - UFRGS2017-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71753Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 20 No. 1 (1995)Educação & Realidade; v. 20 n. 1 (1995)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71753/40690Copyright (c) 2017 Antônio Candeiasinfo:eu-repo/semantics/openAccessCandeias, Antônio2017-03-08T19:57:10Zoai:seer.ufrgs.br:article/71753Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-03-08T19:57:10Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Educational contemporary policies: criticis and altematives
Políticas Educativas contemporâneas: críticas e altemativas
title Educational contemporary policies: criticis and altematives
spellingShingle Educational contemporary policies: criticis and altematives
Candeias, Antônio
educatiollal policies
public education
private education
neoliberalism and education
políticas educativas
ensino público
ensino privado
neoliberalismo e educação
title_short Educational contemporary policies: criticis and altematives
title_full Educational contemporary policies: criticis and altematives
title_fullStr Educational contemporary policies: criticis and altematives
title_full_unstemmed Educational contemporary policies: criticis and altematives
title_sort Educational contemporary policies: criticis and altematives
author Candeias, Antônio
author_facet Candeias, Antônio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Candeias, Antônio
dc.subject.por.fl_str_mv educatiollal policies
public education
private education
neoliberalism and education
políticas educativas
ensino público
ensino privado
neoliberalismo e educação
topic educatiollal policies
public education
private education
neoliberalism and education
políticas educativas
ensino público
ensino privado
neoliberalismo e educação
description The object of this paper is to analyse the general tendencies of the world educational policies in the last ten years, and to provide a criticai framework in order to build alternative theories and practices concerning this subject.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-03-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71753
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71753
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71753/40690
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Antônio Candeias
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Antônio Candeias
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 20 No. 1 (1995)
Educação & Realidade; v. 20 n. 1 (1995)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1789438614687449088