School Everyday Life in Images
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316 |
Resumo: | This article aims at questioning school everyday life in images, based on intercessors and concepts from Deleuze and Guattari’s Philosophy of Difference. It is based on data-image-graffiti produced during investigations developed by us with public schools’ everyday life in the city of Vitória, ES, Brazil. The text claims that, in order to speak about school everyday life in images to favor the sudden, the production of meaning and the multiplicity of knowledge, it is necessary to invest in another research attitude - one that considers chaos, chance and permanent openness and complexity of school everyday life as forces to constitute an immanence plane and create concepts. The article affirms the idea of impossibility of choosing images that would be considered the most representative to speak about events in the schools. |
id |
UFRGS-9_4f0dee743a2b217270d9022ad9823a48 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/64316 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
School Everyday Life in ImagesCotidianos Escolares em ImagensImagem-representação. Imagem-sensação. Clichê. Cotidiano Escolar.Image-Representation. Image-Sensation. Cliché. School Everyday Life.This article aims at questioning school everyday life in images, based on intercessors and concepts from Deleuze and Guattari’s Philosophy of Difference. It is based on data-image-graffiti produced during investigations developed by us with public schools’ everyday life in the city of Vitória, ES, Brazil. The text claims that, in order to speak about school everyday life in images to favor the sudden, the production of meaning and the multiplicity of knowledge, it is necessary to invest in another research attitude - one that considers chaos, chance and permanent openness and complexity of school everyday life as forces to constitute an immanence plane and create concepts. The article affirms the idea of impossibility of choosing images that would be considered the most representative to speak about events in the schools.O artigo tem como objetivo problematizar os cotidianos escolares em imagens, a partir de intercessores e conceitos da Filosofia da diferença de Deleuze e Guattari. Para tanto, assume como referência os dados-imagens-grafites produzidos durante as pesquisas que desenvolvemos com os cotidianos de escolas públicas de Vitória/ES, Brasil. O texto assume que para falar dos cotidianos escolares em imagens, de modo a potencializar o intempestivo, a produção de sentidos e a multiplicidade dos conhecimentos, é preciso investir em uma outra atitude de pesquisa que considere o caos, o acaso e a permanente abertura e complexidade dos cotidianos escolares como potências para a constituição de um plano de imanência e para a criação de conceitos. O artigo sustenta a ideia de impossibilidade de se eleger imagens que seriam consideradas as mais representativas para se falar dos acontecimentos das escolas. FACED - UFRGS2017-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 2 (2017)Educação & Realidade; v. 42 n. 2 (2017)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316/48398https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316/48399Copyright (c) 2017 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerraço, Carlos EduardoGomes, Marco Antonio Oliva2018-06-07T17:39:38Zoai:seer.ufrgs.br:article/64316Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-06-07T17:39:38Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
School Everyday Life in Images Cotidianos Escolares em Imagens |
title |
School Everyday Life in Images |
spellingShingle |
School Everyday Life in Images Ferraço, Carlos Eduardo Imagem-representação. Imagem-sensação. Clichê. Cotidiano Escolar. Image-Representation. Image-Sensation. Cliché. School Everyday Life. |
title_short |
School Everyday Life in Images |
title_full |
School Everyday Life in Images |
title_fullStr |
School Everyday Life in Images |
title_full_unstemmed |
School Everyday Life in Images |
title_sort |
School Everyday Life in Images |
author |
Ferraço, Carlos Eduardo |
author_facet |
Ferraço, Carlos Eduardo Gomes, Marco Antonio Oliva |
author_role |
author |
author2 |
Gomes, Marco Antonio Oliva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferraço, Carlos Eduardo Gomes, Marco Antonio Oliva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Imagem-representação. Imagem-sensação. Clichê. Cotidiano Escolar. Image-Representation. Image-Sensation. Cliché. School Everyday Life. |
topic |
Imagem-representação. Imagem-sensação. Clichê. Cotidiano Escolar. Image-Representation. Image-Sensation. Cliché. School Everyday Life. |
description |
This article aims at questioning school everyday life in images, based on intercessors and concepts from Deleuze and Guattari’s Philosophy of Difference. It is based on data-image-graffiti produced during investigations developed by us with public schools’ everyday life in the city of Vitória, ES, Brazil. The text claims that, in order to speak about school everyday life in images to favor the sudden, the production of meaning and the multiplicity of knowledge, it is necessary to invest in another research attitude - one that considers chaos, chance and permanent openness and complexity of school everyday life as forces to constitute an immanence plane and create concepts. The article affirms the idea of impossibility of choosing images that would be considered the most representative to speak about events in the schools. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316/48398 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64316/48399 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 2 (2017) Educação & Realidade; v. 42 n. 2 (2017) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987098816512 |