Children and Digital Media: a dialogue with researchers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076 |
Resumo: | The article discusses the relationship of children with digital media, proposing a view, which is not allocated to it on the deterministic and polarized mode in which it has been done. The problem is presented from an unusual angle in the Brazilian literature, shifting from the view of risks to what children actually do with the media. Are in discussion the literature, excerpts of interviews with researcher Dr. Cristina Ponte (coordinator of the Portuguese team of EU Kids Online), and quantitative and qualitative data on the phenomenon. As a result, arises the importance of research done with children themselves in the construction and interpretation of data about their relationships with digital media in different and unequal social and cultural contexts. |
id |
UFRGS-9_5c3343399b728aa03fdba857de487a13 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/98076 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Children and Digital Media: a dialogue with researchersCrianças e Mídias Digitais: um diálogo com pesquisadoresChildrenChildhood Social StudiesDigital Media.CriançasEstudos Sociais da InfânciaMídias Digitais.The article discusses the relationship of children with digital media, proposing a view, which is not allocated to it on the deterministic and polarized mode in which it has been done. The problem is presented from an unusual angle in the Brazilian literature, shifting from the view of risks to what children actually do with the media. Are in discussion the literature, excerpts of interviews with researcher Dr. Cristina Ponte (coordinator of the Portuguese team of EU Kids Online), and quantitative and qualitative data on the phenomenon. As a result, arises the importance of research done with children themselves in the construction and interpretation of data about their relationships with digital media in different and unequal social and cultural contexts.O artigo debate a relação das crianças com as mídias digitais, propondo uma visão não alocada no modo determinista e polarizado no qual esta discussão vem sendo realizada. O problema é apresentado de ângulo não usual na literatura brasileira, deslocando o olhar dos riscos para aquilo que as crianças, efetivamente, fazem com as mídias. Estão em diálogo a literatura, trechos de entrevista com a pesquisadora Dra. Cristina Ponte (coordenadora da equipe portuguesa do EU Kids Online), e dados quantitativos e qualitativos sobre o fenômeno. Como resultado, surge a importância de pesquisas feitas com as próprias crianças na construção e interpretação dos dados sobre suas relações com as mídias digitais em diferentes e desiguais contextos sociais e culturais.FACED - UFRGS2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 46 No. 1 (2021)Educação & Realidade; v. 46 n. 1 (2021)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63302https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63303Copyright (c) 2021 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, Carla CristianeMarchi, Rita de Cássia2021-09-23T00:06:24Zoai:seer.ufrgs.br:article/98076Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-09-23T00:06:24Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers Crianças e Mídias Digitais: um diálogo com pesquisadores |
title |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers |
spellingShingle |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers Loureiro, Carla Cristiane Children Childhood Social Studies Digital Media. Crianças Estudos Sociais da Infância Mídias Digitais. |
title_short |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers |
title_full |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers |
title_fullStr |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers |
title_full_unstemmed |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers |
title_sort |
Children and Digital Media: a dialogue with researchers |
author |
Loureiro, Carla Cristiane |
author_facet |
Loureiro, Carla Cristiane Marchi, Rita de Cássia |
author_role |
author |
author2 |
Marchi, Rita de Cássia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Loureiro, Carla Cristiane Marchi, Rita de Cássia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Children Childhood Social Studies Digital Media. Crianças Estudos Sociais da Infância Mídias Digitais. |
topic |
Children Childhood Social Studies Digital Media. Crianças Estudos Sociais da Infância Mídias Digitais. |
description |
The article discusses the relationship of children with digital media, proposing a view, which is not allocated to it on the deterministic and polarized mode in which it has been done. The problem is presented from an unusual angle in the Brazilian literature, shifting from the view of risks to what children actually do with the media. Are in discussion the literature, excerpts of interviews with researcher Dr. Cristina Ponte (coordinator of the Portuguese team of EU Kids Online), and quantitative and qualitative data on the phenomenon. As a result, arises the importance of research done with children themselves in the construction and interpretation of data about their relationships with digital media in different and unequal social and cultural contexts. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63302 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63303 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 46 No. 1 (2021) Educação & Realidade; v. 46 n. 1 (2021) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988706283520 |