Children and Digital Media: a dialogue with researchers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Loureiro, Carla Cristiane
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Marchi, Rita de Cássia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076
Resumo: The article discusses the relationship of children with digital media, proposing a view, which is not allocated to it on the deterministic and polarized mode in which it has been done. The problem is presented from an unusual angle in the Brazilian literature, shifting from the view of risks to what children actually do with the media. Are in discussion the literature, excerpts of interviews with researcher Dr. Cristina Ponte (coordinator of the Portuguese team of EU Kids Online), and quantitative and qualitative data on the phenomenon. As a result, arises the importance of research done with children themselves in the construction and interpretation of data about their relationships with digital media in different and unequal social and cultural contexts.
id UFRGS-9_5c3343399b728aa03fdba857de487a13
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/98076
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Children and Digital Media: a dialogue with researchersCrianças e Mídias Digitais: um diálogo com pesquisadoresChildrenChildhood Social StudiesDigital Media.CriançasEstudos Sociais da InfânciaMídias Digitais.The article discusses the relationship of children with digital media, proposing a view, which is not allocated to it on the deterministic and polarized mode in which it has been done. The problem is presented from an unusual angle in the Brazilian literature, shifting from the view of risks to what children actually do with the media. Are in discussion the literature, excerpts of interviews with researcher Dr. Cristina Ponte (coordinator of the Portuguese team of EU Kids Online), and quantitative and qualitative data on the phenomenon. As a result, arises the importance of research done with children themselves in the construction and interpretation of data about their relationships with digital media in different and unequal social and cultural contexts.O artigo debate a relação das crianças com as mídias digitais, propondo uma visão não alocada no modo determinista e polarizado no qual esta discussão vem sendo realizada. O problema é apresentado de ângulo não usual na literatura brasileira, deslocando o olhar dos riscos para aquilo que as crianças, efetivamente, fazem com as mídias. Estão em diálogo a literatura, trechos de entrevista com a pesquisadora Dra. Cristina Ponte (coordenadora da equipe portuguesa do EU Kids Online), e dados quantitativos e qualitativos sobre o fenômeno. Como resultado, surge a importância de pesquisas feitas com as próprias crianças na construção e interpretação dos dados sobre suas relações com as mídias digitais em diferentes e desiguais contextos sociais e culturais.FACED - UFRGS2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 46 No. 1 (2021)Educação & Realidade; v. 46 n. 1 (2021)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63302https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63303Copyright (c) 2021 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, Carla CristianeMarchi, Rita de Cássia2021-09-23T00:06:24Zoai:seer.ufrgs.br:article/98076Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-09-23T00:06:24Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Children and Digital Media: a dialogue with researchers
Crianças e Mídias Digitais: um diálogo com pesquisadores
title Children and Digital Media: a dialogue with researchers
spellingShingle Children and Digital Media: a dialogue with researchers
Loureiro, Carla Cristiane
Children
Childhood Social Studies
Digital Media.
Crianças
Estudos Sociais da Infância
Mídias Digitais.
title_short Children and Digital Media: a dialogue with researchers
title_full Children and Digital Media: a dialogue with researchers
title_fullStr Children and Digital Media: a dialogue with researchers
title_full_unstemmed Children and Digital Media: a dialogue with researchers
title_sort Children and Digital Media: a dialogue with researchers
author Loureiro, Carla Cristiane
author_facet Loureiro, Carla Cristiane
Marchi, Rita de Cássia
author_role author
author2 Marchi, Rita de Cássia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Loureiro, Carla Cristiane
Marchi, Rita de Cássia
dc.subject.por.fl_str_mv Children
Childhood Social Studies
Digital Media.
Crianças
Estudos Sociais da Infância
Mídias Digitais.
topic Children
Childhood Social Studies
Digital Media.
Crianças
Estudos Sociais da Infância
Mídias Digitais.
description The article discusses the relationship of children with digital media, proposing a view, which is not allocated to it on the deterministic and polarized mode in which it has been done. The problem is presented from an unusual angle in the Brazilian literature, shifting from the view of risks to what children actually do with the media. Are in discussion the literature, excerpts of interviews with researcher Dr. Cristina Ponte (coordinator of the Portuguese team of EU Kids Online), and quantitative and qualitative data on the phenomenon. As a result, arises the importance of research done with children themselves in the construction and interpretation of data about their relationships with digital media in different and unequal social and cultural contexts.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63302
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/98076/63303
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 46 No. 1 (2021)
Educação & Realidade; v. 46 n. 1 (2021)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766988706283520