The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875 |
Resumo: | This study aimed to enhance reflections about the teaching of Portuguese language and literature newly qualified teachers who work with São Paulo Faz Escola Program. We conducted a qualitative research through a case study by means of analysis of documents, interviews and follow-up of these teachers. The data showed the feeling that the authorship and the autonomy of professional intervention were taken of these teachers. Besides, we observed the pressure suffered by teachers so that students have good grades in merely quantitative assessments, completely disregarding all they lived along the school year. |
id |
UFRGS-9_6f146ea25ae853d9e89da625c9717727 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/50875 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified TeachersO Impacto do Programa São Paulo faz Escola em Professores IniciantesTeaching Work. Curriculum Proposal of São Paulo State. Portuguese Language and Literature Teaching. Newly Qualified Teachers.Trabalho Docente. Currículo do Estado de São Paulo. Ensino de Língua Portuguesa e Literatura. Professores Iniciantes.This study aimed to enhance reflections about the teaching of Portuguese language and literature newly qualified teachers who work with São Paulo Faz Escola Program. We conducted a qualitative research through a case study by means of analysis of documents, interviews and follow-up of these teachers. The data showed the feeling that the authorship and the autonomy of professional intervention were taken of these teachers. Besides, we observed the pressure suffered by teachers so that students have good grades in merely quantitative assessments, completely disregarding all they lived along the school year.Este trabalho procurou potencializar reflexões acerca do trabalho docente de professores iniciantes da área de Língua Portuguesa e Literatura que atuam no contexto do Programa São Paulo faz escola. Para isso realizamos uma pesquisa qualitativa por meio de um estudo de caso, no qual se inseriram: análise documental, entrevistas e acompanhamento desses docentes. É visível nos dados analisados o sentimento de que foi retirado desses professores a autoria e a autonomia de intervenção profissional. Além disso, observamos a pressão que os docentes sofrem para que os alunos, nas avaliações meramente quantitativas da aprendizagem, apresentem notas altas, desconsiderando por completo o processo vivido no decorrer do ano letivo.FACED - UFRGS2016-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875/48027https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875/48028Barros, Ricardo AbdallaAzevedo, Maria Antonia Ramos deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-30T17:48:07Zoai:seer.ufrgs.br:article/50875Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-04-30T17:48:07Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers O Impacto do Programa São Paulo faz Escola em Professores Iniciantes |
title |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers |
spellingShingle |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers Barros, Ricardo Abdalla Teaching Work. Curriculum Proposal of São Paulo State. Portuguese Language and Literature Teaching. Newly Qualified Teachers. Trabalho Docente. Currículo do Estado de São Paulo. Ensino de Língua Portuguesa e Literatura. Professores Iniciantes. |
title_short |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers |
title_full |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers |
title_fullStr |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers |
title_full_unstemmed |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers |
title_sort |
The Impact of São Paulo faz Escola Program on newly Qualified Teachers |
author |
Barros, Ricardo Abdalla |
author_facet |
Barros, Ricardo Abdalla Azevedo, Maria Antonia Ramos de |
author_role |
author |
author2 |
Azevedo, Maria Antonia Ramos de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Ricardo Abdalla Azevedo, Maria Antonia Ramos de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching Work. Curriculum Proposal of São Paulo State. Portuguese Language and Literature Teaching. Newly Qualified Teachers. Trabalho Docente. Currículo do Estado de São Paulo. Ensino de Língua Portuguesa e Literatura. Professores Iniciantes. |
topic |
Teaching Work. Curriculum Proposal of São Paulo State. Portuguese Language and Literature Teaching. Newly Qualified Teachers. Trabalho Docente. Currículo do Estado de São Paulo. Ensino de Língua Portuguesa e Literatura. Professores Iniciantes. |
description |
This study aimed to enhance reflections about the teaching of Portuguese language and literature newly qualified teachers who work with São Paulo Faz Escola Program. We conducted a qualitative research through a case study by means of analysis of documents, interviews and follow-up of these teachers. The data showed the feeling that the authorship and the autonomy of professional intervention were taken of these teachers. Besides, we observed the pressure suffered by teachers so that students have good grades in merely quantitative assessments, completely disregarding all they lived along the school year. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-04-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875/48027 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50875/48028 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016) Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986229547008 |