The Game of Warranties of Disabled People Social Rights
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287 |
Resumo: | The article discusses the relative strength of special needs education institutions in a social game for the achievement of disabled people social rights. It is an ethnographic research and has the game model, developed by Elias (2005) as its main foundation. The centrality of special needs education institutions in the context of inclusive education policies is based on two interdependent devices: 1) the production and dissemination of knowledge on the intervention methods with people living with disabilities, under a medical-clinical perspective, and 2) the assistentialist side of economic and political liberalism. |
id |
UFRGS-9_71303389b6b488d8b12272b1bada0a3d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/64287 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
The Game of Warranties of Disabled People Social RightsO Jogo das Garantias dos Direitos Sociais das Pessoas com DeficiênciaEducação Especial. Modelo de Jogo. Instituições Especializadas.Special Needs Education. Game Model. Special Needs Education Institutions.The article discusses the relative strength of special needs education institutions in a social game for the achievement of disabled people social rights. It is an ethnographic research and has the game model, developed by Elias (2005) as its main foundation. The centrality of special needs education institutions in the context of inclusive education policies is based on two interdependent devices: 1) the production and dissemination of knowledge on the intervention methods with people living with disabilities, under a medical-clinical perspective, and 2) the assistentialist side of economic and political liberalism.Discute a força relativa das instituições especializadas em Educação Especial no jogo social de concretização dos direitos sociais das pessoas com deficiência. Segue as orientações teórico-metodológicas da pesquisa do tipo etnográfico e assume o modelo de jogo, elaborado por Elias (2005), como principal fundamento. Observamos que a centralidade dessas instituições especializadas no contexto das políticas de educação inclusiva fundamenta-se em dois dispositivos interdependentes: 1) a produção e a disseminação do conhecimento sobre os modos de intervenção com as pessoas em situação de deficiência, numa perspectiva médico-clínica, e 2) a face assistencialista do liberalismo econômico e político que orientou a consolidação do Estado Moderno.FACED - UFRGS2017-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 4 (2017)Educação & Realidade; v. 42 n. 4 (2017)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287/48636https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287/48637Copyright (c) 2017 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSobrinho, Reginaldo Céliode Sá, Maria das Graças Silva CarvalhoPantaleão, Edson2018-06-26T17:32:30Zoai:seer.ufrgs.br:article/64287Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-06-26T17:32:30Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights O Jogo das Garantias dos Direitos Sociais das Pessoas com Deficiência |
title |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights |
spellingShingle |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights Sobrinho, Reginaldo Célio Educação Especial. Modelo de Jogo. Instituições Especializadas. Special Needs Education. Game Model. Special Needs Education Institutions. |
title_short |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights |
title_full |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights |
title_fullStr |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights |
title_full_unstemmed |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights |
title_sort |
The Game of Warranties of Disabled People Social Rights |
author |
Sobrinho, Reginaldo Célio |
author_facet |
Sobrinho, Reginaldo Célio de Sá, Maria das Graças Silva Carvalho Pantaleão, Edson |
author_role |
author |
author2 |
de Sá, Maria das Graças Silva Carvalho Pantaleão, Edson |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sobrinho, Reginaldo Célio de Sá, Maria das Graças Silva Carvalho Pantaleão, Edson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Especial. Modelo de Jogo. Instituições Especializadas. Special Needs Education. Game Model. Special Needs Education Institutions. |
topic |
Educação Especial. Modelo de Jogo. Instituições Especializadas. Special Needs Education. Game Model. Special Needs Education Institutions. |
description |
The article discusses the relative strength of special needs education institutions in a social game for the achievement of disabled people social rights. It is an ethnographic research and has the game model, developed by Elias (2005) as its main foundation. The centrality of special needs education institutions in the context of inclusive education policies is based on two interdependent devices: 1) the production and dissemination of knowledge on the intervention methods with people living with disabilities, under a medical-clinical perspective, and 2) the assistentialist side of economic and political liberalism. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-08-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287/48636 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64287/48637 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 4 (2017) Educação & Realidade; v. 42 n. 4 (2017) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987095670784 |