Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850 |
Resumo: | This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD – 2011. The three categories of analysis used in this paper- duplication of the other, hybrid constructions and exotopy – express the movements of the approximation between authors and school cultureand have an specific aim: identify some evidence of the author’s cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD. |
id |
UFRGS-9_8104f01fa5692f8f42f7361100f8f3d1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/20850 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysisAutoria, Intervenções e Deslocamento Cultural: uma análise interculturalAutoria. Livro Didático. Deslocamento CulturalAuthorship. Text Book. Cultural Dislocation.This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD – 2011. The three categories of analysis used in this paper- duplication of the other, hybrid constructions and exotopy – express the movements of the approximation between authors and school cultureand have an specific aim: identify some evidence of the author’s cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD.Este artigo apresenta uma análise intercultural a partir das concepções bakhtinianas de linguagem, do livro didático de língua inglesa, Keep in Mind, aprovado pelo PNLD – 2011. As três categorias de análise utilizadas neste trabalho – duplicação do outro, construções híbridas e exotopia– expressam os movimentos de aproximação das autoras com a cultura escolar e estão centradas especificamente em um objetivo: identificar no livro didático momentos que evidenciam os processos de deslocamento cultural das autoras durante a elaboração do livro, para então entender suas relações, mediante os critérios avaliativos do PNLD.FACED - UFRGS2013-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013)Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850/45929Storck, Damaris FabianeJanzen, Henrique Evaldoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-21T18:36:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/20850Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-21T18:36:32Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis Autoria, Intervenções e Deslocamento Cultural: uma análise intercultural |
title |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis |
spellingShingle |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis Storck, Damaris Fabiane Autoria. Livro Didático. Deslocamento Cultural Authorship. Text Book. Cultural Dislocation. |
title_short |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis |
title_full |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis |
title_fullStr |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis |
title_full_unstemmed |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis |
title_sort |
Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis |
author |
Storck, Damaris Fabiane |
author_facet |
Storck, Damaris Fabiane Janzen, Henrique Evaldo |
author_role |
author |
author2 |
Janzen, Henrique Evaldo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Storck, Damaris Fabiane Janzen, Henrique Evaldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Autoria. Livro Didático. Deslocamento Cultural Authorship. Text Book. Cultural Dislocation. |
topic |
Autoria. Livro Didático. Deslocamento Cultural Authorship. Text Book. Cultural Dislocation. |
description |
This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD – 2011. The three categories of analysis used in this paper- duplication of the other, hybrid constructions and exotopy – express the movements of the approximation between authors and school cultureand have an specific aim: identify some evidence of the author’s cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-03-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850/45929 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013) Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766984495202304 |