Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Storck, Damaris Fabiane
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Janzen, Henrique Evaldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850
Resumo: This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD – 2011. The three categories of analysis used in this paper- duplication of the other, hybrid constructions and exotopy – express the movements of the approximation between authors and school cultureand have an specific aim: identify some evidence of the author’s cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD.
id UFRGS-9_8104f01fa5692f8f42f7361100f8f3d1
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/20850
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysisAutoria, Intervenções e Deslocamento Cultural: uma análise interculturalAutoria. Livro Didático. Deslocamento CulturalAuthorship. Text Book. Cultural Dislocation.This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD – 2011. The three categories of analysis used in this paper- duplication of the other, hybrid constructions and exotopy – express the movements of the approximation between authors and school cultureand have an specific aim: identify some evidence of the author’s cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD.Este artigo apresenta uma análise intercultural a partir das concepções bakhtinianas de linguagem, do livro didático de língua inglesa, Keep in Mind, aprovado pelo PNLD – 2011. As três categorias de análise utilizadas neste trabalho – duplicação do outro, construções híbridas e exotopia– expressam os movimentos de aproximação das autoras com a cultura escolar e estão centradas especificamente em um objetivo: identificar no livro didático momentos que evidenciam os processos de deslocamento cultural das autoras durante a elaboração do livro, para então entender suas relações, mediante os critérios avaliativos do PNLD.FACED - UFRGS2013-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013)Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850/45929Storck, Damaris FabianeJanzen, Henrique Evaldoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-21T18:36:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/20850Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-21T18:36:32Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
Autoria, Intervenções e Deslocamento Cultural: uma análise intercultural
title Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
spellingShingle Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
Storck, Damaris Fabiane
Autoria. Livro Didático. Deslocamento Cultural
Authorship. Text Book. Cultural Dislocation.
title_short Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
title_full Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
title_fullStr Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
title_full_unstemmed Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
title_sort Authorship, Interventions and Cultural Dislocation: an intercultural analysis
author Storck, Damaris Fabiane
author_facet Storck, Damaris Fabiane
Janzen, Henrique Evaldo
author_role author
author2 Janzen, Henrique Evaldo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Storck, Damaris Fabiane
Janzen, Henrique Evaldo
dc.subject.por.fl_str_mv Autoria. Livro Didático. Deslocamento Cultural
Authorship. Text Book. Cultural Dislocation.
topic Autoria. Livro Didático. Deslocamento Cultural
Authorship. Text Book. Cultural Dislocation.
description This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD – 2011. The three categories of analysis used in this paper- duplication of the other, hybrid constructions and exotopy – express the movements of the approximation between authors and school cultureand have an specific aim: identify some evidence of the author’s cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/20850/45929
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013)
Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766984495202304