Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos da Língua(gem) |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1260 |
Resumo: | This study aims at investigating evidences of authorship in two texts written by a deaf freshman high student. It brings reflections on the question about being an author from the postulates of R. Barthes, M. Foucault, E. Orlandi and S. Possenti, analyzing how these authors have attempted to explain the notion of authorship, searching for a notion that could reach the authorship in the students' texts. This discussion concludes that the school has an important role in the development of student's author function.KEYWORDS: Authorship. Evidences of Authorship. Students' texts. |
id |
UESB-2_474625d8e12ed9869590c9978cbcce9e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1260 |
network_acronym_str |
UESB-2 |
network_name_str |
Estudos da Língua(gem) |
repository_id_str |
|
spelling |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts)Evidence of authorship in deaf school textsAutoriaIndícios de AutoriaTextos de EscolaresAuthorshipEvidences of AuthorshipStudents' textsThis study aims at investigating evidences of authorship in two texts written by a deaf freshman high student. It brings reflections on the question about being an author from the postulates of R. Barthes, M. Foucault, E. Orlandi and S. Possenti, analyzing how these authors have attempted to explain the notion of authorship, searching for a notion that could reach the authorship in the students' texts. This discussion concludes that the school has an important role in the development of student's author function.KEYWORDS: Authorship. Evidences of Authorship. Students' texts.O presente estudo objetiva investigar a presença de autoria em dois textos de um sujeito surdo estudante do primeiro ano do Ensino Médio. Refletiremos sobre a questão da autoria a partir dos postulados de R. Barthes, M. Foucault, E. Orlandi e S. Possenti, analisando como esses autores explicam essa questão, em busca de uma noção que pudesse contemplar a autoria em textos de escolares. Nossa discussão conclui que a escola tem um papel importante para que o aluno exerça também uma função autor. PALAVRAS-CHAVE: Autoria. Indícios de Autoria. Textos de Escolares. ABSTRACT This study aims at investigating evidences of authorship in two texts written by a deaf freshman high student. It brings reflections on the question about being an author from the postulates of R. Barthes, M. Foucault, E. Orlandi and S. Possenti, analyzing how these authors have attempted to explain the notion of authorship, searching for a notion that could reach the authorship in the students' texts. This discussion concludes that the school has an important role in the development of student's author function.KEYWORDS: Authorship. Evidences of Authorship. Students' texts.Edições UESB2014-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionReviewed by peersRevisión por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/126010.22481/el.v12i2.1260Estudos da Língua(gem); v. 12 n. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199Language Studies; Vol. 12 No. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199Études de Langues; Vol. 12 No. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199Estudios del lenguaje; Vol. 12 Núm. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-1991982-05341808-135510.22481/el.v12i2reponame:Estudos da Língua(gem)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1260/1086Copyright (c) 2014 Estudos da Língua(gem)info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Márcia Helena de MeloSilva, Joyce Maria Sandes da2021-03-13T23:04:52Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1260Revistahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/PUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/oaiestudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com1982-05341808-1355opendoar:2021-03-13T23:04:52Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) Evidence of authorship in deaf school texts |
title |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) |
spellingShingle |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) Pereira, Márcia Helena de Melo Autoria Indícios de Autoria Textos de Escolares Authorship Evidences of Authorship Students' texts |
title_short |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) |
title_full |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) |
title_fullStr |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) |
title_full_unstemmed |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) |
title_sort |
Indícios de autoria em textos de escolares surdos (Evidence of authorship in deaf school texts) |
author |
Pereira, Márcia Helena de Melo |
author_facet |
Pereira, Márcia Helena de Melo Silva, Joyce Maria Sandes da |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Joyce Maria Sandes da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Márcia Helena de Melo Silva, Joyce Maria Sandes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Autoria Indícios de Autoria Textos de Escolares Authorship Evidences of Authorship Students' texts |
topic |
Autoria Indícios de Autoria Textos de Escolares Authorship Evidences of Authorship Students' texts |
description |
This study aims at investigating evidences of authorship in two texts written by a deaf freshman high student. It brings reflections on the question about being an author from the postulates of R. Barthes, M. Foucault, E. Orlandi and S. Possenti, analyzing how these authors have attempted to explain the notion of authorship, searching for a notion that could reach the authorship in the students' texts. This discussion concludes that the school has an important role in the development of student's author function.KEYWORDS: Authorship. Evidences of Authorship. Students' texts. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Reviewed by peers Revisión por pares Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1260 10.22481/el.v12i2.1260 |
url |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1260 |
identifier_str_mv |
10.22481/el.v12i2.1260 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1260/1086 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Estudos da Língua(gem) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Estudos da Língua(gem) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos da Língua(gem); v. 12 n. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199 Language Studies; Vol. 12 No. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199 Études de Langues; Vol. 12 No. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199 Estudios del lenguaje; Vol. 12 Núm. 2 (2014): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 179-199 1982-0534 1808-1355 10.22481/el.v12i2 reponame:Estudos da Língua(gem) instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) instacron:UESB |
instname_str |
Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
instacron_str |
UESB |
institution |
UESB |
reponame_str |
Estudos da Língua(gem) |
collection |
Estudos da Língua(gem) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
repository.mail.fl_str_mv |
estudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com |
_version_ |
1799318953752788992 |