Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511 |
Resumo: | The main objective of the paper is to analyze the development of distance education activities in the Brazilian Public Ministry. Quantitative and qualitative research techniques and materials are used, and among the discussed data, we highlight those resulting from a survey conducted with all Brazilian Public Ministry’s institutional schools on the subject, and those relating to São Paulo’s Public Ministry, that develops distance education since 2008. We conclude that there is great heterogeneity in the Brazilian Public Ministry and one of the highlights of the work of the Public Ministry of São Paulo is linked to the pedagogical approach used. |
id |
UFRGS-9_8901b58be7c561112441e29880c9e370 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/65511 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São PauloEducação a Distância no Ministério Público: o cenário brasileiro e o caso de São PauloEducação a DistânciaAbordagem PedagógicaMinistério Público BrasileiroMinistério Público de São PauloDistance EducationPedagogical ApproachBrazilian Public MinistrySão Paulo’s Public MinistryThe main objective of the paper is to analyze the development of distance education activities in the Brazilian Public Ministry. Quantitative and qualitative research techniques and materials are used, and among the discussed data, we highlight those resulting from a survey conducted with all Brazilian Public Ministry’s institutional schools on the subject, and those relating to São Paulo’s Public Ministry, that develops distance education since 2008. We conclude that there is great heterogeneity in the Brazilian Public Ministry and one of the highlights of the work of the Public Ministry of São Paulo is linked to the pedagogical approach used.O objetivo principal deste artigo é analisar o desenvolvimento das atividades de educação a distância no Ministério Público. São utilizados técnicas e materiais de pesquisa qualitativos e quantitativos e, entre os dados discutidos, destacam-se aqueles resultantes de uma pesquisa survey realizada com todas as escolas institucionais de Ministério Público do Brasil sobre a temática e aqueles referentes ao Ministério Público de São Paulo, extraídos dos bancos da instituição, que trabalha com a modalidade a distância desde 2008. Conclui-se que há grande heterogeneidade no Ministério Público em relação à educação a distância e que um dos destaques do Ministério Público de São Paulo vincula-se à abordagem pedagógica utilizada.FACED - UFRGS2018-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018)Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511/47265Copyright (c) 2018 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessNardocci, Izilda MariaAndrade Júnior, José Roberto Porto de2018-02-27T03:48:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/65511Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-02-27T03:48:52Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo Educação a Distância no Ministério Público: o cenário brasileiro e o caso de São Paulo |
title |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo |
spellingShingle |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo Nardocci, Izilda Maria Educação a Distância Abordagem Pedagógica Ministério Público Brasileiro Ministério Público de São Paulo Distance Education Pedagogical Approach Brazilian Public Ministry São Paulo’s Public Ministry |
title_short |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo |
title_full |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo |
title_fullStr |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo |
title_full_unstemmed |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo |
title_sort |
Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo |
author |
Nardocci, Izilda Maria |
author_facet |
Nardocci, Izilda Maria Andrade Júnior, José Roberto Porto de |
author_role |
author |
author2 |
Andrade Júnior, José Roberto Porto de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nardocci, Izilda Maria Andrade Júnior, José Roberto Porto de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a Distância Abordagem Pedagógica Ministério Público Brasileiro Ministério Público de São Paulo Distance Education Pedagogical Approach Brazilian Public Ministry São Paulo’s Public Ministry |
topic |
Educação a Distância Abordagem Pedagógica Ministério Público Brasileiro Ministério Público de São Paulo Distance Education Pedagogical Approach Brazilian Public Ministry São Paulo’s Public Ministry |
description |
The main objective of the paper is to analyze the development of distance education activities in the Brazilian Public Ministry. Quantitative and qualitative research techniques and materials are used, and among the discussed data, we highlight those resulting from a survey conducted with all Brazilian Public Ministry’s institutional schools on the subject, and those relating to São Paulo’s Public Ministry, that develops distance education since 2008. We conclude that there is great heterogeneity in the Brazilian Public Ministry and one of the highlights of the work of the Public Ministry of São Paulo is linked to the pedagogical approach used. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-02-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511/47265 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018) Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987131322368 |