Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nardocci, Izilda Maria
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Andrade Júnior, José Roberto Porto de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511
Resumo: The main objective of the paper is to analyze the development of distance education activities in the Brazilian Public Ministry. Quantitative and qualitative research techniques and materials are used, and among the discussed data, we highlight those resulting from a survey conducted with all Brazilian Public Ministry’s institutional schools on the subject, and those relating to São Paulo’s Public Ministry, that develops distance education since 2008. We conclude that there is great heterogeneity in the Brazilian Public Ministry and one of the highlights of the work of the Public Ministry of São Paulo is linked to the pedagogical approach used.
id UFRGS-9_8901b58be7c561112441e29880c9e370
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/65511
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São PauloEducação a Distância no Ministério Público: o cenário brasileiro e o caso de São PauloEducação a DistânciaAbordagem PedagógicaMinistério Público BrasileiroMinistério Público de São PauloDistance EducationPedagogical ApproachBrazilian Public MinistrySão Paulo’s Public MinistryThe main objective of the paper is to analyze the development of distance education activities in the Brazilian Public Ministry. Quantitative and qualitative research techniques and materials are used, and among the discussed data, we highlight those resulting from a survey conducted with all Brazilian Public Ministry’s institutional schools on the subject, and those relating to São Paulo’s Public Ministry, that develops distance education since 2008. We conclude that there is great heterogeneity in the Brazilian Public Ministry and one of the highlights of the work of the Public Ministry of São Paulo is linked to the pedagogical approach used.O objetivo principal deste artigo é analisar o desenvolvimento das atividades de educação a distância no Ministério Público. São utilizados técnicas e materiais de pesquisa qualitativos e quantitativos e, entre os dados discutidos, destacam-se aqueles resultantes de uma pesquisa survey realizada com todas as escolas institucionais de Ministério Público do Brasil sobre a temática e aqueles referentes ao Ministério Público de São Paulo, extraídos dos bancos da instituição, que trabalha com a modalidade a distância desde 2008. Conclui-se que há grande heterogeneidade no Ministério Público em relação à educação a distância e que um dos destaques do Ministério Público de São Paulo vincula-se à abordagem pedagógica utilizada.FACED - UFRGS2018-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018)Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511/47265Copyright (c) 2018 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessNardocci, Izilda MariaAndrade Júnior, José Roberto Porto de2018-02-27T03:48:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/65511Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-02-27T03:48:52Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
Educação a Distância no Ministério Público: o cenário brasileiro e o caso de São Paulo
title Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
spellingShingle Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
Nardocci, Izilda Maria
Educação a Distância
Abordagem Pedagógica
Ministério Público Brasileiro
Ministério Público de São Paulo
Distance Education
Pedagogical Approach
Brazilian Public Ministry
São Paulo’s Public Ministry
title_short Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
title_full Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
title_fullStr Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
title_full_unstemmed Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
title_sort Distance Education in the Brazilian Public Ministry: the Brazilian scenario and the case of São Paulo
author Nardocci, Izilda Maria
author_facet Nardocci, Izilda Maria
Andrade Júnior, José Roberto Porto de
author_role author
author2 Andrade Júnior, José Roberto Porto de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nardocci, Izilda Maria
Andrade Júnior, José Roberto Porto de
dc.subject.por.fl_str_mv Educação a Distância
Abordagem Pedagógica
Ministério Público Brasileiro
Ministério Público de São Paulo
Distance Education
Pedagogical Approach
Brazilian Public Ministry
São Paulo’s Public Ministry
topic Educação a Distância
Abordagem Pedagógica
Ministério Público Brasileiro
Ministério Público de São Paulo
Distance Education
Pedagogical Approach
Brazilian Public Ministry
São Paulo’s Public Ministry
description The main objective of the paper is to analyze the development of distance education activities in the Brazilian Public Ministry. Quantitative and qualitative research techniques and materials are used, and among the discussed data, we highlight those resulting from a survey conducted with all Brazilian Public Ministry’s institutional schools on the subject, and those relating to São Paulo’s Public Ministry, that develops distance education since 2008. We conclude that there is great heterogeneity in the Brazilian Public Ministry and one of the highlights of the work of the Public Ministry of São Paulo is linked to the pedagogical approach used.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-02-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/65511/47265
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018)
Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766987131322368