A Data-Driven Management Training Strategy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Almeida, Guilherme
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628
Resumo: In this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk.
id UFRGS-9_f19cc1be7666bbb5d1cf04d56e66ea8d
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/116628
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling A Data-Driven Management Training StrategyUma estratégia de treinamento de diretores baseada em dadosEducação BásicaRegulação bottom-upGestão EscolarIn this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk.Neste artigo, descrevemos uma proposta para enfrentar o problema de equidade dentro de grandes redes municipais de ensino. Acreditamos que um programa de treinamento de diretores que use uma estratégia de mentoria entre pares é capaz de melhorar o desempenho das escolas que apresentam consistentemente os piores resultados. Para defender a proposta, discutimos experiências internacionais, trabalhos recentes que identificam pares de escolas geograficamente próximas, mas com desempenhos discrepantes e reportamos os resultados de análises empíricas inéditas que revelam diferenças sistemáticas entre os diretores das escolas com performance boa e os diretores de escolas em risco.FACED - UFRGS2022-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 47 (2022)Educação & Realidade; v. 47 (2022)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87048https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87049Copyright (c) 2022 Carlos Emmanuel Joppert Ragazzo, Guilherme Almeidahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJoppert Ragazzo, Carlos EmmanuelAlmeida, Guilherme2022-12-26T18:17:12Zoai:seer.ufrgs.br:article/116628Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2022-12-26T18:17:12Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv A Data-Driven Management Training Strategy
Uma estratégia de treinamento de diretores baseada em dados
title A Data-Driven Management Training Strategy
spellingShingle A Data-Driven Management Training Strategy
Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel
Educação Básica
Regulação bottom-up
Gestão Escolar
title_short A Data-Driven Management Training Strategy
title_full A Data-Driven Management Training Strategy
title_fullStr A Data-Driven Management Training Strategy
title_full_unstemmed A Data-Driven Management Training Strategy
title_sort A Data-Driven Management Training Strategy
author Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel
author_facet Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel
Almeida, Guilherme
author_role author
author2 Almeida, Guilherme
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel
Almeida, Guilherme
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Básica
Regulação bottom-up
Gestão Escolar
topic Educação Básica
Regulação bottom-up
Gestão Escolar
description In this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87048
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87049
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Carlos Emmanuel Joppert Ragazzo, Guilherme Almeida
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Carlos Emmanuel Joppert Ragazzo, Guilherme Almeida
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 47 (2022)
Educação & Realidade; v. 47 (2022)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766989205405696