A Data-Driven Management Training Strategy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628 |
Resumo: | In this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk. |
id |
UFRGS-9_f19cc1be7666bbb5d1cf04d56e66ea8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/116628 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
A Data-Driven Management Training StrategyUma estratégia de treinamento de diretores baseada em dadosEducação BásicaRegulação bottom-upGestão EscolarIn this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk.Neste artigo, descrevemos uma proposta para enfrentar o problema de equidade dentro de grandes redes municipais de ensino. Acreditamos que um programa de treinamento de diretores que use uma estratégia de mentoria entre pares é capaz de melhorar o desempenho das escolas que apresentam consistentemente os piores resultados. Para defender a proposta, discutimos experiências internacionais, trabalhos recentes que identificam pares de escolas geograficamente próximas, mas com desempenhos discrepantes e reportamos os resultados de análises empíricas inéditas que revelam diferenças sistemáticas entre os diretores das escolas com performance boa e os diretores de escolas em risco.FACED - UFRGS2022-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 47 (2022)Educação & Realidade; v. 47 (2022)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87048https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87049Copyright (c) 2022 Carlos Emmanuel Joppert Ragazzo, Guilherme Almeidahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJoppert Ragazzo, Carlos EmmanuelAlmeida, Guilherme2022-12-26T18:17:12Zoai:seer.ufrgs.br:article/116628Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2022-12-26T18:17:12Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Data-Driven Management Training Strategy Uma estratégia de treinamento de diretores baseada em dados |
title |
A Data-Driven Management Training Strategy |
spellingShingle |
A Data-Driven Management Training Strategy Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel Educação Básica Regulação bottom-up Gestão Escolar |
title_short |
A Data-Driven Management Training Strategy |
title_full |
A Data-Driven Management Training Strategy |
title_fullStr |
A Data-Driven Management Training Strategy |
title_full_unstemmed |
A Data-Driven Management Training Strategy |
title_sort |
A Data-Driven Management Training Strategy |
author |
Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel |
author_facet |
Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel Almeida, Guilherme |
author_role |
author |
author2 |
Almeida, Guilherme |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Joppert Ragazzo, Carlos Emmanuel Almeida, Guilherme |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Básica Regulação bottom-up Gestão Escolar |
topic |
Educação Básica Regulação bottom-up Gestão Escolar |
description |
In this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87048 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/116628/87049 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Carlos Emmanuel Joppert Ragazzo, Guilherme Almeida https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Carlos Emmanuel Joppert Ragazzo, Guilherme Almeida https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 47 (2022) Educação & Realidade; v. 47 (2022) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766989205405696 |