What is so ‘classical' about Classical Reception? Theories, Methodologies and Future Prospects
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Codex : Revista de Estudos Clássicos |
Texto Completo: | https://revistas.ufrj.br/index.php/CODEX/article/view/3341 |
Resumo: | This paper delivered at the University of Rio on 3rd June 2015 seeks to explore different approaches to the most fundamental questions in classical reception studies. What is classical reception? And more particularly what is so ‘classical' about classical reception? It discusses current trends in theory and methodology via an analysis of two cinematic receptions of the ancient story of Electra; one that proclaims its debt to a classical text while the other masks its classical connections. |
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What is so ‘classical' about Classical Reception? Theories, Methodologies and Future ProspectsO que há de tão ‘clássico' na recepção dos clássicos? Teorias, metodologias e perspectivas futurasClassical Studiesclassical reception; Electra; Cacoyannis; AngelopoulosLetras Clássicasrecepção dos clássicos; Electra; Cacoyannis; AngelopoulosThis paper delivered at the University of Rio on 3rd June 2015 seeks to explore different approaches to the most fundamental questions in classical reception studies. What is classical reception? And more particularly what is so ‘classical' about classical reception? It discusses current trends in theory and methodology via an analysis of two cinematic receptions of the ancient story of Electra; one that proclaims its debt to a classical text while the other masks its classical connections. Este trabalho apresentado na Universidade Federal do Rio de Janeiro em 3 de junho de 2015 busca explorar as diferentes abordagens sobre as questões mais fundamentais dos estudos de recepção dos clássicos. O que é a recepção dos clássicos? E, mais especificamente, o que há de tão ‘clássico' na recepção dos clássicos? O trabalho discute tendências correntes na teoria e metodologia através de uma análise de duas recepções cinematográficas da história antiga de Electra: uma que proclama sua dívida ao texto clássico, enquanto que a outra mascara suas conexões clássicas.Proaera-UFRJBakogianni, Anastasia2016-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufrj.br/index.php/CODEX/article/view/334110.25187/codex.v4i1.3341CODEX -- Revista de Estudos Clássicos; v. 4, n. 1 (2016); 114-131CODEX - Revista de Estudos Clássicos; v. 4, n. 1 (2016); 114-1312176-177910.25187/codex.v4i1reponame:Codex : Revista de Estudos Clássicosinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJporhttps://revistas.ufrj.br/index.php/CODEX/article/view/3341/2612Direitos autorais 2016 Anastasia Bakogiannihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-01-08T20:14:40Zoai:www.revistas.ufrj.br:article/3341Revistahttps://revistas.ufrj.br/index.php/CODEX/indexPUBhttps://revistas.ufrj.br/index.php/CODEX/oaicodex@letras.ufrj.br||codex@letras.ufrj.br||biadipaoli@gmail.com2176-17792176-1779opendoar:2018-01-08T20:14:40Codex : Revista de Estudos Clássicos - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
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