Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cuevas Núñez, Rolando
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Tese
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Institucional da UFRJ
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11422/6096
Resumo: Investigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending.
id UFRJ_50bf98e618cf524c7ae54f349f6d8099
oai_identifier_str oai:pantheon.ufrj.br:11422/6096
network_acronym_str UFRJ
network_name_str Repositório Institucional da UFRJ
repository_id_str
spelling Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switchingAnálise da dinâmica de modelos de duopólio sob políticas de retroalimentação de estado chaveadasSistemas dinâmicosDuopólioComutação eletrônicaCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAOInvestigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending.Analisa a utilização de políticas competitivas de publicidade em uma classe proposta de modelos dinâmicos de duopólio, inspirados no modelo clássico Vidale-Wolfe. Uma suposição básica é de que a empresa com uma menor participação no mercado chaveia para um controle que utiliza um esforço extra para alcançar a firma concorrente. Investigam-se padrões de dinâmica dos modelos propostos, sujeitos a políticas de publicidades competitivas baseadas nas variáveis de estado observadas, calculando-se um índice de desempenho associado. Mostra-se como utilizar este índice em conjunção com a análise qualitativa da dinâmica para prever o resultado de um determinado cenário, para eventual tomada de decisão.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de EngenhariaPrograma de Pós-Graduação em Engenharia ElétricaUFRJBhaya, Amithttp://lattes.cnpq.br/4583180614912909Rocha, Andre Barreira da SilvaOliveira, Tiago Roux dePeixoto, Alessandro JacoudKaszkurewicz, EugeniusCuevas Núñez, Rolando2019-01-15T14:46:50Z2023-12-21T03:03:55Z2017-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesishttp://hdl.handle.net/11422/6096enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:03:55Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/6096Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:03:55Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false
dc.title.none.fl_str_mv Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
Análise da dinâmica de modelos de duopólio sob políticas de retroalimentação de estado chaveadas
title Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
spellingShingle Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
Cuevas Núñez, Rolando
Sistemas dinâmicos
Duopólio
Comutação eletrônica
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAO
title_short Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
title_full Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
title_fullStr Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
title_full_unstemmed Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
title_sort Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
author Cuevas Núñez, Rolando
author_facet Cuevas Núñez, Rolando
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Bhaya, Amit
http://lattes.cnpq.br/4583180614912909
Rocha, Andre Barreira da Silva
Oliveira, Tiago Roux de
Peixoto, Alessandro Jacoud
Kaszkurewicz, Eugenius
dc.contributor.author.fl_str_mv Cuevas Núñez, Rolando
dc.subject.por.fl_str_mv Sistemas dinâmicos
Duopólio
Comutação eletrônica
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAO
topic Sistemas dinâmicos
Duopólio
Comutação eletrônica
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAO
description Investigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-03
2019-01-15T14:46:50Z
2023-12-21T03:03:55Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11422/6096
url http://hdl.handle.net/11422/6096
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio de Janeiro
Brasil
Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia
Programa de Pós-Graduação em Engenharia Elétrica
UFRJ
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio de Janeiro
Brasil
Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia
Programa de Pós-Graduação em Engenharia Elétrica
UFRJ
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFRJ
instname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
instacron:UFRJ
instname_str Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
instacron_str UFRJ
institution UFRJ
reponame_str Repositório Institucional da UFRJ
collection Repositório Institucional da UFRJ
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
repository.mail.fl_str_mv pantheon@sibi.ufrj.br
_version_ 1815455980284018688