Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRJ |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11422/6096 |
Resumo: | Investigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending. |
id |
UFRJ_50bf98e618cf524c7ae54f349f6d8099 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:pantheon.ufrj.br:11422/6096 |
network_acronym_str |
UFRJ |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFRJ |
repository_id_str |
|
spelling |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switchingAnálise da dinâmica de modelos de duopólio sob políticas de retroalimentação de estado chaveadasSistemas dinâmicosDuopólioComutação eletrônicaCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAOInvestigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending.Analisa a utilização de políticas competitivas de publicidade em uma classe proposta de modelos dinâmicos de duopólio, inspirados no modelo clássico Vidale-Wolfe. Uma suposição básica é de que a empresa com uma menor participação no mercado chaveia para um controle que utiliza um esforço extra para alcançar a firma concorrente. Investigam-se padrões de dinâmica dos modelos propostos, sujeitos a políticas de publicidades competitivas baseadas nas variáveis de estado observadas, calculando-se um índice de desempenho associado. Mostra-se como utilizar este índice em conjunção com a análise qualitativa da dinâmica para prever o resultado de um determinado cenário, para eventual tomada de decisão.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de EngenhariaPrograma de Pós-Graduação em Engenharia ElétricaUFRJBhaya, Amithttp://lattes.cnpq.br/4583180614912909Rocha, Andre Barreira da SilvaOliveira, Tiago Roux dePeixoto, Alessandro JacoudKaszkurewicz, EugeniusCuevas Núñez, Rolando2019-01-15T14:46:50Z2023-12-21T03:03:55Z2017-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesishttp://hdl.handle.net/11422/6096enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:03:55Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/6096Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:03:55Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching Análise da dinâmica de modelos de duopólio sob políticas de retroalimentação de estado chaveadas |
title |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching |
spellingShingle |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching Cuevas Núñez, Rolando Sistemas dinâmicos Duopólio Comutação eletrônica CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAO |
title_short |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching |
title_full |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching |
title_fullStr |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching |
title_full_unstemmed |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching |
title_sort |
Analysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switching |
author |
Cuevas Núñez, Rolando |
author_facet |
Cuevas Núñez, Rolando |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Bhaya, Amit http://lattes.cnpq.br/4583180614912909 Rocha, Andre Barreira da Silva Oliveira, Tiago Roux de Peixoto, Alessandro Jacoud Kaszkurewicz, Eugenius |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cuevas Núñez, Rolando |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sistemas dinâmicos Duopólio Comutação eletrônica CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAO |
topic |
Sistemas dinâmicos Duopólio Comutação eletrônica CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAO |
description |
Investigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03 2019-01-15T14:46:50Z 2023-12-21T03:03:55Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
format |
doctoralThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11422/6096 |
url |
http://hdl.handle.net/11422/6096 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio de Janeiro Brasil Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia Programa de Pós-Graduação em Engenharia Elétrica UFRJ |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio de Janeiro Brasil Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia Programa de Pós-Graduação em Engenharia Elétrica UFRJ |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFRJ instname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) instacron:UFRJ |
instname_str |
Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) |
instacron_str |
UFRJ |
institution |
UFRJ |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFRJ |
collection |
Repositório Institucional da UFRJ |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
pantheon@sibi.ufrj.br |
_version_ |
1815455980284018688 |