O erotismo nos poemas inéditos de Carlos Drummond de Andrade
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1992 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRJ |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11422/5078 |
Resumo: | A view over the erotic poetry of Carlos Drummond de Andrade, going through twenty of his poems from his unpublished work entitled Natural Love. Luigi Pareyson’s aesthetic form theory applied to mystic terms of that poetry written by an agnostic, deprived of any religious devoutness. Approachee to the courteous love and to the Albigensian(*) heresy were observed, both of Eastern influence, which endured amongst the druid and Celtic cults. This research shows that poets and other Albigensianism followers, certified by historical facts, retrace back to the 12th century categoric proof reinforced by the existence of a Celtic ancestor in Drummond's lineage. His message, free from any pornography, is also presented as a detailed conclusion of a genetic course. |
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O erotismo nos poemas inéditos de Carlos Drummond de AndradeEroticism in Drummond' s unpublished poetryLiteratura brasileiraErotismoComunicaçãoCrítica e interpretaçãoPoesiaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOA view over the erotic poetry of Carlos Drummond de Andrade, going through twenty of his poems from his unpublished work entitled Natural Love. Luigi Pareyson’s aesthetic form theory applied to mystic terms of that poetry written by an agnostic, deprived of any religious devoutness. Approachee to the courteous love and to the Albigensian(*) heresy were observed, both of Eastern influence, which endured amongst the druid and Celtic cults. This research shows that poets and other Albigensianism followers, certified by historical facts, retrace back to the 12th century categoric proof reinforced by the existence of a Celtic ancestor in Drummond's lineage. His message, free from any pornography, is also presented as a detailed conclusion of a genetic course.Uma visão da poesia erótica de Carlos Drummond de Andrade, na interpretação de vinte poemas de sua obra inédita intitulada O Amor Natural. A teoria estética da formatividade, de Luigi Pareyson, aplicada á linguagem de cunho místico dos versos de Drummond, um agnóstico, destituído de fervor religioso. Foram observadas aproximações com lírica do amor cortes e a heresia cátara, ambas de influências orientais que se perpetuaram nos cultos de druidas e celtas. Trovadores e adeptos do catarismo remontam ao século XII e conferem à História, nesta pesquisa, foros de categoria reforçados pela existência de um ancestral celta na linhagem de Drummond. Sua mensagem, isenta de pornografia, apresenta-se também como resolução em estilo de um percurso genético.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilEscola de ComunicaçãoPrograma de Pós-Graduação em Comunicação e CulturaUFRJKosovski, Esterhttp://lattes.cnpq.br/0194204581091190Ferreira, Maria Lucia do Pazo2018-09-19T22:09:48Z2023-12-21T03:03:59Z1992info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesishttp://hdl.handle.net/11422/5078porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:03:59Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/5078Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:03:59Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
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