Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Goulart, Silvéria Ferreira
Data de Publicação: 1979
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFRJ
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11422/2931
Resumo: Experimental work. ln its accomplishment a group of students were used to dramatize nursing during six weeks. ln this approach we intended to verify what difficulties were lived by the students at the beginning of the professional cycle. The best of relationship in their personal contact with coleagues, teachers and school, good as in their perspectives of the profession in the future was expected to happen at the end of the experience. The limits of the results concerned the small number of meetings and the fact that the experience had not been extended to all the students of the group. And, although the initial hypothesis had been rejected, the utilization of dramas, in similar situations as written in this work, is amply indicated, since limitations inside this study were overcome.
id UFRJ_a26baf2d09aa8b5abd91013a7064e7b9
oai_identifier_str oai:pantheon.ufrj.br:11422/2931
network_acronym_str UFRJ
network_name_str Repositório Institucional da UFRJ
repository_id_str
spelling Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagemEstudo e ensinoDramatizaçãoEnfermagemCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEMExperimental work. ln its accomplishment a group of students were used to dramatize nursing during six weeks. ln this approach we intended to verify what difficulties were lived by the students at the beginning of the professional cycle. The best of relationship in their personal contact with coleagues, teachers and school, good as in their perspectives of the profession in the future was expected to happen at the end of the experience. The limits of the results concerned the small number of meetings and the fact that the experience had not been extended to all the students of the group. And, although the initial hypothesis had been rejected, the utilization of dramas, in similar situations as written in this work, is amply indicated, since limitations inside this study were overcome.Trabalho de natureza experimental. Em sua realização utilizou-se dramatizações com um grupo de alunos de enfermagem durante seis semanas. Pretendeu-se com esta abordagem, verificar que dificuldades eram vivenciadas pelos alunos no início do ciclo profissional. A melhora no seu relacionamento interpessoal com colegas, professores e escola, bem como em suas perspectivas quanto à futura profissão, eram esperadas ao final da experiência. Nos resultados, as limitações verificadas foram quanto ao reduzido número de encontros e a não extensão da experiência a todos os alunos da turma. E, embora as hipóteses traçadas tenham sido rejeitadas, a utilização de dramatizações, em situações semelhantes às descritas neste trabalho, está amplamente indicada, desde que vencidas as limitações deste estudo.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilEscola de Enfermagem Anna NeryPrograma de Pós-Graduação em EnfermagemUFRJSena, Teresa de Jesus Ferreira dehttp://lattes.cnpq.br/3474783438151637Carvalho, Vilma dehttp://lattes.cnpq.br/6151633305138472Roitman, Rivahttp://lattes.cnpq.br/9700766197999225Andrade, Maria Dolores Lins deGoulart, Silvéria Ferreira2017-09-27T23:56:09Z2023-12-21T03:03:36Z1979-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/11422/2931porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:03:36Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/2931Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:03:36Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false
dc.title.none.fl_str_mv Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
title Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
spellingShingle Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
Goulart, Silvéria Ferreira
Estudo e ensino
Dramatização
Enfermagem
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM
title_short Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
title_full Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
title_fullStr Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
title_full_unstemmed Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
title_sort Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
author Goulart, Silvéria Ferreira
author_facet Goulart, Silvéria Ferreira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Sena, Teresa de Jesus Ferreira de
http://lattes.cnpq.br/3474783438151637
Carvalho, Vilma de
http://lattes.cnpq.br/6151633305138472
Roitman, Riva
http://lattes.cnpq.br/9700766197999225
Andrade, Maria Dolores Lins de
dc.contributor.author.fl_str_mv Goulart, Silvéria Ferreira
dc.subject.por.fl_str_mv Estudo e ensino
Dramatização
Enfermagem
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM
topic Estudo e ensino
Dramatização
Enfermagem
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM
description Experimental work. ln its accomplishment a group of students were used to dramatize nursing during six weeks. ln this approach we intended to verify what difficulties were lived by the students at the beginning of the professional cycle. The best of relationship in their personal contact with coleagues, teachers and school, good as in their perspectives of the profession in the future was expected to happen at the end of the experience. The limits of the results concerned the small number of meetings and the fact that the experience had not been extended to all the students of the group. And, although the initial hypothesis had been rejected, the utilization of dramas, in similar situations as written in this work, is amply indicated, since limitations inside this study were overcome.
publishDate 1979
dc.date.none.fl_str_mv 1979-11
2017-09-27T23:56:09Z
2023-12-21T03:03:36Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11422/2931
url http://hdl.handle.net/11422/2931
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio de Janeiro
Brasil
Escola de Enfermagem Anna Nery
Programa de Pós-Graduação em Enfermagem
UFRJ
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio de Janeiro
Brasil
Escola de Enfermagem Anna Nery
Programa de Pós-Graduação em Enfermagem
UFRJ
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFRJ
instname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
instacron:UFRJ
instname_str Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
instacron_str UFRJ
institution UFRJ
reponame_str Repositório Institucional da UFRJ
collection Repositório Institucional da UFRJ
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
repository.mail.fl_str_mv pantheon@sibi.ufrj.br
_version_ 1815455966700765184