Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagem
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1979 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRJ |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11422/2931 |
Resumo: | Experimental work. ln its accomplishment a group of students were used to dramatize nursing during six weeks. ln this approach we intended to verify what difficulties were lived by the students at the beginning of the professional cycle. The best of relationship in their personal contact with coleagues, teachers and school, good as in their perspectives of the profession in the future was expected to happen at the end of the experience. The limits of the results concerned the small number of meetings and the fact that the experience had not been extended to all the students of the group. And, although the initial hypothesis had been rejected, the utilization of dramas, in similar situations as written in this work, is amply indicated, since limitations inside this study were overcome. |
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Uma experiência de dramatização com alunos de enfermagemEstudo e ensinoDramatizaçãoEnfermagemCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEMExperimental work. ln its accomplishment a group of students were used to dramatize nursing during six weeks. ln this approach we intended to verify what difficulties were lived by the students at the beginning of the professional cycle. The best of relationship in their personal contact with coleagues, teachers and school, good as in their perspectives of the profession in the future was expected to happen at the end of the experience. The limits of the results concerned the small number of meetings and the fact that the experience had not been extended to all the students of the group. And, although the initial hypothesis had been rejected, the utilization of dramas, in similar situations as written in this work, is amply indicated, since limitations inside this study were overcome.Trabalho de natureza experimental. Em sua realização utilizou-se dramatizações com um grupo de alunos de enfermagem durante seis semanas. Pretendeu-se com esta abordagem, verificar que dificuldades eram vivenciadas pelos alunos no início do ciclo profissional. A melhora no seu relacionamento interpessoal com colegas, professores e escola, bem como em suas perspectivas quanto à futura profissão, eram esperadas ao final da experiência. Nos resultados, as limitações verificadas foram quanto ao reduzido número de encontros e a não extensão da experiência a todos os alunos da turma. E, embora as hipóteses traçadas tenham sido rejeitadas, a utilização de dramatizações, em situações semelhantes às descritas neste trabalho, está amplamente indicada, desde que vencidas as limitações deste estudo.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilEscola de Enfermagem Anna NeryPrograma de Pós-Graduação em EnfermagemUFRJSena, Teresa de Jesus Ferreira dehttp://lattes.cnpq.br/3474783438151637Carvalho, Vilma dehttp://lattes.cnpq.br/6151633305138472Roitman, Rivahttp://lattes.cnpq.br/9700766197999225Andrade, Maria Dolores Lins deGoulart, Silvéria Ferreira2017-09-27T23:56:09Z2023-12-21T03:03:36Z1979-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/11422/2931porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:03:36Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/2931Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:03:36Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
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