Aplicação do método de análise espectral na avaliação do dano à fadiga em estruturas navais
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRJ |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11422/12782 |
Resumo: | This work aims to demonstrate the application of the spectral analysis method in the evaluation of the fatigue damage in naval structures. For this, the theoretical concepts are presented first, which are the basis for the understanding of the method. Then, the methodology, through which this work was developed, is described. Finally, the applicability of this method is exemplified by the case study where a hypothetical scenario is considered in which the possibility of moving a vessel from its original area of operation to another area is verified, and a comparison is then made of the results in terms of accumulated fatigue damage. The analysis model was consistent, yielding results consistent with reality. |
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Aplicação do método de análise espectral na avaliação do dano à fadiga em estruturas navaisAnálise espectralFadigaCNPQ::ENGENHARIASThis work aims to demonstrate the application of the spectral analysis method in the evaluation of the fatigue damage in naval structures. For this, the theoretical concepts are presented first, which are the basis for the understanding of the method. Then, the methodology, through which this work was developed, is described. Finally, the applicability of this method is exemplified by the case study where a hypothetical scenario is considered in which the possibility of moving a vessel from its original area of operation to another area is verified, and a comparison is then made of the results in terms of accumulated fatigue damage. The analysis model was consistent, yielding results consistent with reality.Este trabalho tem por objetivo demonstrar a aplicação do método de análise espectral na avaliação do dano à fadiga em estruturas navais. Para isso, são apresentados primeiramente os conceitos teóricos, os quais são a base para o entendimento do método. Em seguida, é descrita a metodologia, por meio da qual este trabalho foi desenvolvido. Por fim, a aplicabilidade deste método é exemplificada por meio do estudo de caso onde se considera um cenário hipotético no qual se verifica a possibilidade de deslocamento de uma embarcação de sua área de operação original, para outra área, e efetua-se então uma comparação dos resultados em termos de dano acumulado à fadiga. O modelo de análise se mostrou consistente, produzindo resultados coerentes com a realidade.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de EngenhariaPrograma de Pós-Graduação em Engenharia OceânicaUFRJCyrino, Julio Cesar Ramalhohttp://lattes.cnpq.br/0377181510134429http://lattes.cnpq.br/3663616571614696Vaz, Murilo AugustoSouza, Marcelo Igor Lourenço deEllwanger, Gilberto BrunoLopes, Thiago da Silva2020-07-17T12:07:17Z2023-12-21T03:02:10Z2018-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/11422/12782porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:02:10Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/12782Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:02:10Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
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