THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interdisciplinar |
Texto Completo: | https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800 |
Resumo: | This article seeks to discuss the activities concerning the work of Assis Brasil and its contribution to the formation of the reader of the juvenile literary text from the mediation of the Patativa do Assaré Library, in Vila Nova do Piauí, a municipality that grows around the library. Methodologically, we choose to carry out interviews with library assistants, teachers and students. In order to know the reader’s behavior, his individual performance and linked to extracurricular activities, paying attention to Reading mediators and focusing on the social and educational contexto and its implications for the formation of the reader. Among the authors that support our study are Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) and Brasil (2007). |
id |
UFS-10_f673169854129553ba6f7ad3d51320ca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17800 |
network_acronym_str |
UFS-10 |
network_name_str |
Interdisciplinar |
repository_id_str |
|
spelling |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASILAS MEDIAÇÕES DE UMA BIBLIOTECA PIAUIENSE PARA DIVULGAR A OBRA DE ASSIS BRASILAssis BrasilYouth LiteratureReading MediationReader’s TrainingPublic LibraryAssis BrasilLiteratura JuvenilMediação da LeituraFormação de LeitoresBiblioteca PúblicaThis article seeks to discuss the activities concerning the work of Assis Brasil and its contribution to the formation of the reader of the juvenile literary text from the mediation of the Patativa do Assaré Library, in Vila Nova do Piauí, a municipality that grows around the library. Methodologically, we choose to carry out interviews with library assistants, teachers and students. In order to know the reader’s behavior, his individual performance and linked to extracurricular activities, paying attention to Reading mediators and focusing on the social and educational contexto and its implications for the formation of the reader. Among the authors that support our study are Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) and Brasil (2007).Este artigo busca discutir as atividades concernentes à obra de Assis Brasil e sua contribuição na formação do leitor do texto literário juvenil a partir da mediação da Biblioteca Patativa do Assaré, em Vila Nova do Piauí, município que cresce ao redor da Biblioteca. Metodologicamente, optamos pela realização de entrevistas com os auxiliares da biblioteca, docentes e estudantes. Para conhecermos o comportamento do leitor, sua atuação individual e vinculada ao extraescolar, atentando para os mediadores de leitura e focalizando o contexto social e educacional e suas implicações na formação do leitor. Dentre os autores que fundamentam nosso estudo estão Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) e Brasil (2007).Carlos Magno Santos2022-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/1780010.47250/intrell.v37i1.p207-221Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-2211980-887910.47250/intrell.v37i1reponame:Interdisciplinarinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSporhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800/13174Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literaturainfo:eu-repo/semantics/openAccessVeloso, Marli Maria Buenos Aires de Carvalho, Diógenes2022-11-11T22:51:15Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17800Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/oaicalmag@bol.com.br1980-88791980-8879opendoar:2022-11-11T22:51:15Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL AS MEDIAÇÕES DE UMA BIBLIOTECA PIAUIENSE PARA DIVULGAR A OBRA DE ASSIS BRASIL |
title |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL |
spellingShingle |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL Veloso, Marli Maria Assis Brasil Youth Literature Reading Mediation Reader’s Training Public Library Assis Brasil Literatura Juvenil Mediação da Leitura Formação de Leitores Biblioteca Pública |
title_short |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL |
title_full |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL |
title_fullStr |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL |
title_full_unstemmed |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL |
title_sort |
THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL |
author |
Veloso, Marli Maria |
author_facet |
Veloso, Marli Maria Buenos Aires de Carvalho, Diógenes |
author_role |
author |
author2 |
Buenos Aires de Carvalho, Diógenes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Veloso, Marli Maria Buenos Aires de Carvalho, Diógenes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Assis Brasil Youth Literature Reading Mediation Reader’s Training Public Library Assis Brasil Literatura Juvenil Mediação da Leitura Formação de Leitores Biblioteca Pública |
topic |
Assis Brasil Youth Literature Reading Mediation Reader’s Training Public Library Assis Brasil Literatura Juvenil Mediação da Leitura Formação de Leitores Biblioteca Pública |
description |
This article seeks to discuss the activities concerning the work of Assis Brasil and its contribution to the formation of the reader of the juvenile literary text from the mediation of the Patativa do Assaré Library, in Vila Nova do Piauí, a municipality that grows around the library. Methodologically, we choose to carry out interviews with library assistants, teachers and students. In order to know the reader’s behavior, his individual performance and linked to extracurricular activities, paying attention to Reading mediators and focusing on the social and educational contexto and its implications for the formation of the reader. Among the authors that support our study are Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) and Brasil (2007). |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800 10.47250/intrell.v37i1.p207-221 |
url |
https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800 |
identifier_str_mv |
10.47250/intrell.v37i1.p207-221 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800/13174 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carlos Magno Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
Carlos Magno Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221 Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221 Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221 1980-8879 10.47250/intrell.v37i1 reponame:Interdisciplinar instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Interdisciplinar |
collection |
Interdisciplinar |
repository.name.fl_str_mv |
Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
calmag@bol.com.br |
_version_ |
1797052877357711360 |