THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Veloso, Marli Maria
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Buenos Aires de Carvalho, Diógenes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Interdisciplinar
Texto Completo: https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800
Resumo: This article seeks to discuss the activities concerning the work of Assis Brasil and its contribution to the formation of the reader of the juvenile literary text from the mediation of the Patativa do Assaré Library, in Vila Nova do Piauí, a municipality that grows around the library. Methodologically, we choose to carry out interviews with library assistants, teachers and students. In order to know the reader’s behavior, his individual performance and linked to extracurricular activities, paying attention to Reading mediators and focusing on the social and educational contexto and its implications for the formation of the reader. Among the authors that support our study are Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) and Brasil (2007).
id UFS-10_f673169854129553ba6f7ad3d51320ca
oai_identifier_str oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17800
network_acronym_str UFS-10
network_name_str Interdisciplinar
repository_id_str
spelling THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASILAS MEDIAÇÕES DE UMA BIBLIOTECA PIAUIENSE PARA DIVULGAR A OBRA DE ASSIS BRASILAssis BrasilYouth LiteratureReading MediationReader’s TrainingPublic LibraryAssis BrasilLiteratura JuvenilMediação da LeituraFormação de LeitoresBiblioteca PúblicaThis article seeks to discuss the activities concerning the work of Assis Brasil and its contribution to the formation of the reader of the juvenile literary text from the mediation of the Patativa do Assaré Library, in Vila Nova do Piauí, a municipality that grows around the library. Methodologically, we choose to carry out interviews with library assistants, teachers and students. In order to know the reader’s behavior, his individual performance and linked to extracurricular activities, paying attention to Reading mediators and focusing on the social and educational contexto and its implications for the formation of the reader. Among the authors that support our study are Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) and Brasil (2007).Este artigo busca discutir as atividades concernentes à obra de Assis Brasil e sua contribuição na formação do leitor do texto literário juvenil a partir da mediação da Biblioteca Patativa do Assaré, em Vila Nova do Piauí, município que cresce ao redor da Biblioteca. Metodologicamente, optamos pela realização de entrevistas com os auxiliares da biblioteca, docentes e estudantes. Para conhecermos o comportamento do leitor, sua atuação individual e vinculada ao extraescolar, atentando para os mediadores de leitura e focalizando o contexto social e educacional e suas implicações na formação do leitor. Dentre os autores que fundamentam nosso estudo estão Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) e Brasil (2007).Carlos Magno Santos2022-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/1780010.47250/intrell.v37i1.p207-221Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-2211980-887910.47250/intrell.v37i1reponame:Interdisciplinarinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSporhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800/13174Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literaturainfo:eu-repo/semantics/openAccessVeloso, Marli Maria Buenos Aires de Carvalho, Diógenes2022-11-11T22:51:15Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17800Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/oaicalmag@bol.com.br1980-88791980-8879opendoar:2022-11-11T22:51:15Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.none.fl_str_mv THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
AS MEDIAÇÕES DE UMA BIBLIOTECA PIAUIENSE PARA DIVULGAR A OBRA DE ASSIS BRASIL
title THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
spellingShingle THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
Veloso, Marli Maria
Assis Brasil
Youth Literature
Reading Mediation
Reader’s Training
Public Library
Assis Brasil
Literatura Juvenil
Mediação da Leitura
Formação de Leitores
Biblioteca Pública
title_short THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
title_full THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
title_fullStr THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
title_full_unstemmed THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
title_sort THE MEDIATIONS OF A LIBRARY FROM PIAUÍ TO PROMOTE THE WORK OF ASSIS BRASIL
author Veloso, Marli Maria
author_facet Veloso, Marli Maria
Buenos Aires de Carvalho, Diógenes
author_role author
author2 Buenos Aires de Carvalho, Diógenes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Veloso, Marli Maria
Buenos Aires de Carvalho, Diógenes
dc.subject.por.fl_str_mv Assis Brasil
Youth Literature
Reading Mediation
Reader’s Training
Public Library
Assis Brasil
Literatura Juvenil
Mediação da Leitura
Formação de Leitores
Biblioteca Pública
topic Assis Brasil
Youth Literature
Reading Mediation
Reader’s Training
Public Library
Assis Brasil
Literatura Juvenil
Mediação da Leitura
Formação de Leitores
Biblioteca Pública
description This article seeks to discuss the activities concerning the work of Assis Brasil and its contribution to the formation of the reader of the juvenile literary text from the mediation of the Patativa do Assaré Library, in Vila Nova do Piauí, a municipality that grows around the library. Methodologically, we choose to carry out interviews with library assistants, teachers and students. In order to know the reader’s behavior, his individual performance and linked to extracurricular activities, paying attention to Reading mediators and focusing on the social and educational contexto and its implications for the formation of the reader. Among the authors that support our study are Petit (2008), Candido (2004), Jauss (1994) and Brasil (2007).
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800
10.47250/intrell.v37i1.p207-221
url https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800
identifier_str_mv 10.47250/intrell.v37i1.p207-221
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17800/13174
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carlos Magno Santos
publisher.none.fl_str_mv Carlos Magno Santos
dc.source.none.fl_str_mv Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221
Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221
Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 207-221
1980-8879
10.47250/intrell.v37i1
reponame:Interdisciplinar
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Interdisciplinar
collection Interdisciplinar
repository.name.fl_str_mv Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv calmag@bol.com.br
_version_ 1797052877357711360