Calculating probabilities under classical and frequentist approaches
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática |
Texto Completo: | https://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/13272 |
Resumo: | The computation of the probability of an event is allowed by several approaches. Among the possibilities, classical and frequentist approaches can be mentioned. Both are related through an important theorem called the Law of Large Numbers. The main idea of this work is to demonstrate it. In addition, the practical infeasibility of the repetitions of the experiment required in the calculation of probability through the frequentist approach is evidenced and the R-project software is indicated as a powerful tool for carrying out such repetitions through simulations. |
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Calculating probabilities under classical and frequentist approachesO cálculo de probabilidades sob as abordagens clássica e frequentistaThe computation of the probability of an event is allowed by several approaches. Among the possibilities, classical and frequentist approaches can be mentioned. Both are related through an important theorem called the Law of Large Numbers. The main idea of this work is to demonstrate it. In addition, the practical infeasibility of the repetitions of the experiment required in the calculation of probability through the frequentist approach is evidenced and the R-project software is indicated as a powerful tool for carrying out such repetitions through simulations.O cálculo da probabilidade de um evento $A$ é permitido por diversas abordagens. Entre elas, pode-se citar as abordagens clássica e a frequentista. Ambas se relacionam por meio de um importante teorema denominado Lei dos Grandes Números. A ideia principal deste trabalho é demonstrar essa relação. Além disso, evidencia-se a inviabilidade prática das repetições do experimento exigido no cálculo de probabilidade por meio da abordagem frequentista e indica-se o software R-project como uma poderosa ferramenta para a realização de tais repetições por meio de simulações.Universidade Federal de Sergipe2020-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/1327210.34179/revisem.v5i2.13272Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; v. 5 n. 2 (2020): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 398-406Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 5 No. 2 (2020): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 398-406Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 5 Núm. 2 (2020): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 398-406Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 5 No. 2 (2020): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 398-4062525-5444reponame:Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemáticainstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSporhttps://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/13272/10883Copyright (c) 2020 Fernanda Vital de Paulahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVital de Paula, Fernanda2020-09-19T18:07:25Zoai:ojs.seer.ufs.br:article/13272Revistahttps://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/oai2525-54442525-5444opendoar:2020-09-19T18:07:25Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
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