Social Work in companies facing information and communication technologies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Katálysis (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/article/view/82307 |
Resumo: | This article has as its object the work of the social worker in companies, in view of the transformations brought aboutby the restructuring of production and work processes with the adoption of organizational and technological innovations. Basedon the literature review and on the knowledge obtained through professional experiences, systematizations and investigations,the inferences indicate that changes in companies, in particular, with the expansion of information and communicationtechnologies, give another aspect to the work of social workers, as well as modify the requirements of the professional profileand the working conditions. |
id |
UFSC-10_3cb7d8ddc6f8cdd7972e03fa071b4f4b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/82307 |
network_acronym_str |
UFSC-10 |
network_name_str |
Revista Katálysis (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Social Work in companies facing information and communication technologiesO Serviço Social nas empresas frente às tecnologias da informação e comunicaçãoThis article has as its object the work of the social worker in companies, in view of the transformations brought aboutby the restructuring of production and work processes with the adoption of organizational and technological innovations. Basedon the literature review and on the knowledge obtained through professional experiences, systematizations and investigations,the inferences indicate that changes in companies, in particular, with the expansion of information and communicationtechnologies, give another aspect to the work of social workers, as well as modify the requirements of the professional profileand the working conditions.Este artigo tem como objeto o trabalho do assistente social nas empresas, tendo em vista as transformações operadas pela reestruturação da produção e dos processos de trabalho com a adoção de inovações organizacionais e tecnológicas. Com base na revisão da literatura e no conhecimento obtido através de experiências profissionais, sistematizações e investigações, as inferências assinalam que as mudanças nas empresas, em particular, com a expansão das tecnologias da informação e comunicação, conferem outra feição ao trabalho do assistente social, bem como modificam os requisitos do perfil profissional e as condições de trabalho.Revista KatálysisRevista KatálysisRevista Katálysis2022-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/article/view/8230710.1590/1982-0259.2022.e82307Revista Katálysis; Vol. 25 No. 1 (2022): Trabalho, Tecnologias da Informação e Comunicação e Condições de Vida; 104-113Revista Katálysis; Vol. 25 Núm. 1 (2022): Trabalho, Tecnologias da Informação e Comunicação e Condições de Vida; 104-113Revista Katálysis; v. 25 n. 1 (2022): Trabalho, Tecnologias da Informação e Comunicação e Condições de Vida; 104-1131982-02591414-4980reponame:Revista Katálysis (Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/article/view/82307/48239Copyright (c) 2022 Monica de Jesus Cesarinfo:eu-repo/semantics/openAccessCesar, Monica de Jesus2022-01-20T16:40:41Zoai:periodicos.ufsc.br:article/82307Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/oairevistakatalysis@gmail.com || kataly@cse.ufsc.br || revistakatalysis@hotmail.com1982-02591414-4980opendoar:2022-01-20T16:40:41Revista Katálysis (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social Work in companies facing information and communication technologies O Serviço Social nas empresas frente às tecnologias da informação e comunicação |
title |
Social Work in companies facing information and communication technologies |
spellingShingle |
Social Work in companies facing information and communication technologies Cesar, Monica de Jesus |
title_short |
Social Work in companies facing information and communication technologies |
title_full |
Social Work in companies facing information and communication technologies |
title_fullStr |
Social Work in companies facing information and communication technologies |
title_full_unstemmed |
Social Work in companies facing information and communication technologies |
title_sort |
Social Work in companies facing information and communication technologies |
author |
Cesar, Monica de Jesus |
author_facet |
Cesar, Monica de Jesus |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cesar, Monica de Jesus |
description |
This article has as its object the work of the social worker in companies, in view of the transformations brought aboutby the restructuring of production and work processes with the adoption of organizational and technological innovations. Basedon the literature review and on the knowledge obtained through professional experiences, systematizations and investigations,the inferences indicate that changes in companies, in particular, with the expansion of information and communicationtechnologies, give another aspect to the work of social workers, as well as modify the requirements of the professional profileand the working conditions. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/article/view/82307 10.1590/1982-0259.2022.e82307 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/article/view/82307 |
identifier_str_mv |
10.1590/1982-0259.2022.e82307 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/katalysis/article/view/82307/48239 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Monica de Jesus Cesar info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Monica de Jesus Cesar |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Katálysis Revista Katálysis Revista Katálysis |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Katálysis Revista Katálysis Revista Katálysis |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Katálysis; Vol. 25 No. 1 (2022): Trabalho, Tecnologias da Informação e Comunicação e Condições de Vida; 104-113 Revista Katálysis; Vol. 25 Núm. 1 (2022): Trabalho, Tecnologias da Informação e Comunicação e Condições de Vida; 104-113 Revista Katálysis; v. 25 n. 1 (2022): Trabalho, Tecnologias da Informação e Comunicação e Condições de Vida; 104-113 1982-0259 1414-4980 reponame:Revista Katálysis (Online) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista Katálysis (Online) |
collection |
Revista Katálysis (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Katálysis (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistakatalysis@gmail.com || kataly@cse.ufsc.br || revistakatalysis@hotmail.com |
_version_ |
1789434944708149248 |