Irony and Feminist Criticism on The Handmaid’s Tale
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Estudos Feministas |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/84815 |
Resumo: | The current critical analysis of The Handmaid’s Tale, by Margaret Atwood (1996), proposes exploring irony as a fertile rhetorical strategy to a feminist perspective. Through identification of the reading levels instigated by the work, we will examine how the consideration of the novel’s ironic advance enables the formation of a community of women readers. The critical work of Wayne Booth (1974; 1983) is used as central theoretical apparatus for a feminist reading which, stemming from the irony, receives the protagonist’s story in harmony with the implied author’s intentions. |
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Irony and Feminist Criticism on The Handmaid’s TaleLa Ironía y la Crítica Feminista de The Handmaid’s TaleA Ironia e a Crítica Feminista de The Handmaid’s TaleThe Handmaid’s TaleIroniaLeitura feministaThe Handmaid’s TaleIronyFeminist ReadingThe Handmaid’s TaleIroníaLectura feministaThe current critical analysis of The Handmaid’s Tale, by Margaret Atwood (1996), proposes exploring irony as a fertile rhetorical strategy to a feminist perspective. Through identification of the reading levels instigated by the work, we will examine how the consideration of the novel’s ironic advance enables the formation of a community of women readers. The critical work of Wayne Booth (1974; 1983) is used as central theoretical apparatus for a feminist reading which, stemming from the irony, receives the protagonist’s story in harmony with the implied author’s intentions.El presente análisis crítico de The Handmaid's Tale, de Margaret Atwood (1996), se propone explorar la ironía como estrategia retórica fértil para una perspectiva feminista. A partir de la identificación de los niveles de lectura fomentados por la obra, examinamos cómo la mirada a los embates irónicos de la novela permite la formación de una comunidad de mujeres lectoras. La obra crítica de Wayne Booth (1974; 1983) se utiliza como mecanismo teórico central hacia una lectura feminista que, partiendo de la ironía, acoge la historia de la protagonista en armonía con las intenciones de la autora implícita.A presente análise crítica de The Handmaid’s Tale, de Margaret Atwood (1996), propõe explorar a ironia como estratégia retórica fértil a uma perspectiva feminista. A partir da identificação dos níveis de leitura incitados pela obra, examinamos como o olhar às investidas irônicas do romance permite a formação de uma comunidade de leitoras. O trabalho crítico de Wayne Booth (1974; 1983) é utilizado como aparato teórico central em direção a uma leitura feminista que, a partir da ironia, acolhe a história da protagonista em harmonia com as intenções implícitas da autora.Universidade Federal de Santa Catarina2023-12-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/8481510.1590/1806-9584-2023v31n284815Revista Estudos Feministas; Vol. 31 No. 2 (2023)Revista Estudos Feministas; Vol. 31 Núm. 2 (2023)Revista Estudos Feministas; v. 31 n. 2 (2023)1806-95840104-026Xreponame:Revista Estudos Feministasinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/84815/54795Copyright (c) 2023 Revista Estudos Feministashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa de Faria Gonçalves, Ana Leticia2023-12-06T15:02:22Zoai:periodicos.ufsc.br:article/84815Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/oai||ref@cfh.ufsc.br1806-95840104-026Xopendoar:2023-12-06T15:02:22Revista Estudos Feministas - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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The current critical analysis of The Handmaid’s Tale, by Margaret Atwood (1996), proposes exploring irony as a fertile rhetorical strategy to a feminist perspective. Through identification of the reading levels instigated by the work, we will examine how the consideration of the novel’s ironic advance enables the formation of a community of women readers. The critical work of Wayne Booth (1974; 1983) is used as central theoretical apparatus for a feminist reading which, stemming from the irony, receives the protagonist’s story in harmony with the implied author’s intentions. |
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