Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8110 |
Resumo: | This article focus on the use of information technology as a support tool in the decision making process by mangers/owners of supermarkets in Aracaju. The objectives of this study are to analyse the use of computers, the level of commercial automation, the characteristics of the information generated but the system, the information flux and the evaluation/perception of this process by the managers/owners. It was seen that despite theuse of information technology is fundamental for the decision making process this technology do not represent yet, in the majority of the supermarkets of the study, as trategic or a differential competitive tool. KEYWORDS: Management information systems; Information technology; Retail |
id |
UFSC-15_13b20702a511c411f9355808e2a6f50e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/8110 |
network_acronym_str |
UFSC-15 |
network_name_str |
Revista de Ciências da Administração |
repository_id_str |
|
spelling |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercadosThis article focus on the use of information technology as a support tool in the decision making process by mangers/owners of supermarkets in Aracaju. The objectives of this study are to analyse the use of computers, the level of commercial automation, the characteristics of the information generated but the system, the information flux and the evaluation/perception of this process by the managers/owners. It was seen that despite theuse of information technology is fundamental for the decision making process this technology do not represent yet, in the majority of the supermarkets of the study, as trategic or a differential competitive tool. KEYWORDS: Management information systems; Information technology; RetailO presente artigo focaliza a utilização da tecnologia da informação como ferramenta de apoio à tomada de decisão pelo gerente/pro-prietário dos supermercados de Aracaju. Os objetivos do estudo são: analisar o estágio de informatização dos supermercados, o nível de automação comercial, as características da informação gerada pelo sistema de informação, o fluxo das informações e a avaliação/percepção desse processo pelos gerentes. Foi verificado que, apesar do uso da tecnologia da informação ser um instrumento básico para o apoio aos dirigentes no processo de tomada de decisão, essa tecnologia não representa ainda, na maioria dos estabelecimentos pesquisados, um instrumento estratégico e de diferencial competitivo.Universidade Federal de Santa Catarina2002-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/811010.5007/%xRevista de Ciências da Administração; V. 4, n. 7, jan./jun. de 2002; 69-802175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8110/7494Silva, Maria Conceição MeloTeixeira, Rivanda Meirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:51Zoai:periodicos.ufsc.br:article/8110Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:51Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
title |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
spellingShingle |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados Silva, Maria Conceição Melo |
title_short |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
title_full |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
title_fullStr |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
title_full_unstemmed |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
title_sort |
Gerenciamento da tecnologia da informação para tomada de decisão em supermercados |
author |
Silva, Maria Conceição Melo |
author_facet |
Silva, Maria Conceição Melo Teixeira, Rivanda Meira |
author_role |
author |
author2 |
Teixeira, Rivanda Meira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Maria Conceição Melo Teixeira, Rivanda Meira |
description |
This article focus on the use of information technology as a support tool in the decision making process by mangers/owners of supermarkets in Aracaju. The objectives of this study are to analyse the use of computers, the level of commercial automation, the characteristics of the information generated but the system, the information flux and the evaluation/perception of this process by the managers/owners. It was seen that despite theuse of information technology is fundamental for the decision making process this technology do not represent yet, in the majority of the supermarkets of the study, as trategic or a differential competitive tool. KEYWORDS: Management information systems; Information technology; Retail |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8110 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8110 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8110/7494 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração; V. 4, n. 7, jan./jun. de 2002; 69-80 2175-8077 1516-3865 reponame:Revista de Ciências da Administração instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista de Ciências da Administração |
collection |
Revista de Ciências da Administração |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br |
_version_ |
1789435141237506048 |