Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1999 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8022 |
Resumo: | With the challenges impose for the new world reality and the need of eliminate distortions created for the extension which the Brazilian Post Offices adaptations wastaken, the ECT adopted ambitious objectives for next years. With the franchising system's reposition, the ECT hopes to reach great part of these objectives. However, in spite of the strategic dimension that the franchising system has in the ECT, exit currently conflicts between franchisee/franchisor relationships. This way, the main focus of this paper was toverify which is the influente of the organization's objectives in the conflicts interorganizacional between ECT and its franked agencies. Was verificated that the type of conflict interorganizacional is directly related with the divergences of organizationsobjectives. KEYWORDS: Interorganizacional conflicts; Organizacionais objectives; Franchising system. |
id |
UFSC-15_2db28fb22f4f70be23569138d533344b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/8022 |
network_acronym_str |
UFSC-15 |
network_name_str |
Revista de Ciências da Administração |
repository_id_str |
|
spelling |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e TelégrafosWith the challenges impose for the new world reality and the need of eliminate distortions created for the extension which the Brazilian Post Offices adaptations wastaken, the ECT adopted ambitious objectives for next years. With the franchising system's reposition, the ECT hopes to reach great part of these objectives. However, in spite of the strategic dimension that the franchising system has in the ECT, exit currently conflicts between franchisee/franchisor relationships. This way, the main focus of this paper was toverify which is the influente of the organization's objectives in the conflicts interorganizacional between ECT and its franked agencies. Was verificated that the type of conflict interorganizacional is directly related with the divergences of organizationsobjectives. KEYWORDS: Interorganizacional conflicts; Organizacionais objectives; Franchising system.À luz dos desafios impostos pela nova realidade mundial e da necessidade de eliminar distorções criadas pela extensão a que foi levado o processo de adaptação dos correios brasileiros, a ECT adotou objetivos ambiciosos para os próximos anos. Com a mudança estratégica do Sistema Franchising, a ECT espera conseguir alcançar grande parte desses objetivos. No entanto, apesar da dimensão estratégica que o Sistema Franchising toma para a ECT, existem atualmente diversos conflitos no relacionamento entre franqueador e franqueados. Desta forma, constituiu-se o foco principal deste trabalho verificar qual a participação dos objetivos organizacionais na formação dos conflitos interorganizacionais entre a ECT e suas Agências Franqueadas. Pelo constatado, o tipo deconflito interorganizacional está diretamente relacionado às divergências de objetivos organizacionais.Universidade Federal de Santa Catarina1999-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/802210.5007/%xRevista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 2 - Agosto de 1999; 36-482175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8022/7422Pereira, Breno Augusto DinizMussi, Carlos Wolowskiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/8022Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
title |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
spellingShingle |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos Pereira, Breno Augusto Diniz |
title_short |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
title_full |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
title_fullStr |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
title_full_unstemmed |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
title_sort |
Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos |
author |
Pereira, Breno Augusto Diniz |
author_facet |
Pereira, Breno Augusto Diniz Mussi, Carlos Wolowski |
author_role |
author |
author2 |
Mussi, Carlos Wolowski |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Breno Augusto Diniz Mussi, Carlos Wolowski |
description |
With the challenges impose for the new world reality and the need of eliminate distortions created for the extension which the Brazilian Post Offices adaptations wastaken, the ECT adopted ambitious objectives for next years. With the franchising system's reposition, the ECT hopes to reach great part of these objectives. However, in spite of the strategic dimension that the franchising system has in the ECT, exit currently conflicts between franchisee/franchisor relationships. This way, the main focus of this paper was toverify which is the influente of the organization's objectives in the conflicts interorganizacional between ECT and its franked agencies. Was verificated that the type of conflict interorganizacional is directly related with the divergences of organizationsobjectives. KEYWORDS: Interorganizacional conflicts; Organizacionais objectives; Franchising system. |
publishDate |
1999 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1999-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8022 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8022 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8022/7422 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 2 - Agosto de 1999; 36-48 2175-8077 1516-3865 reponame:Revista de Ciências da Administração instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista de Ciências da Administração |
collection |
Revista de Ciências da Administração |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br |
_version_ |
1789435140907204608 |