A estrutura organizacional molecular

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Edinice Mei
Data de Publicação: 2002
Outros Autores: Preve, Altamiro Damian
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ciências da Administração
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/843
Resumo: Consumer market is pointing out to market one-to-one, fragmentation and segmentation, which requires a new form of organizational structure, more flexible, modern, adaptable, and capable of satisfying consumer needs, at the same time aiming at survival through defense mechanism and adaptation, just the way live beings do. Hence, it is emerging the molecular organizational structure, which is the purpose of the present
id UFSC-15_49b368c62db667f1ceec5c63704d5de7
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/843
network_acronym_str UFSC-15
network_name_str Revista de Ciências da Administração
repository_id_str
spelling A estrutura organizacional molecularConsumer market is pointing out to market one-to-one, fragmentation and segmentation, which requires a new form of organizational structure, more flexible, modern, adaptable, and capable of satisfying consumer needs, at the same time aiming at survival through defense mechanism and adaptation, just the way live beings do. Hence, it is emerging the molecular organizational structure, which is the purpose of the presentAs exigências do mercado de consumo vêm apontando para a personalização em massa, fragmentação e segmentação, o que passa a solicitar uma nova forma de estrutura organizacional flexível, moderna, adaptável, capaz de satisfazer as necessidades dos clientes; além disso, proporciona a sobrevivência da organização por meio de mecanismos de defesa e adaptação nos moldes dos seres vivos. Surge, assim, a estrutura organizacional molecular, sendo o objetivo deste artigo abordá-la, trabalhando a interação organização-mercado.Universidade Federal de Santa Catarina2002-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/84310.5007/%xRevista de Ciências da Administração; V. 4, n. 8, jul./dez. de 2002; 9-182175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/843/1607Silva, Edinice MeiPreve, Altamiro Damianinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:26Zoai:periodicos.ufsc.br:article/843Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:26Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv A estrutura organizacional molecular
title A estrutura organizacional molecular
spellingShingle A estrutura organizacional molecular
Silva, Edinice Mei
title_short A estrutura organizacional molecular
title_full A estrutura organizacional molecular
title_fullStr A estrutura organizacional molecular
title_full_unstemmed A estrutura organizacional molecular
title_sort A estrutura organizacional molecular
author Silva, Edinice Mei
author_facet Silva, Edinice Mei
Preve, Altamiro Damian
author_role author
author2 Preve, Altamiro Damian
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Edinice Mei
Preve, Altamiro Damian
description Consumer market is pointing out to market one-to-one, fragmentation and segmentation, which requires a new form of organizational structure, more flexible, modern, adaptable, and capable of satisfying consumer needs, at the same time aiming at survival through defense mechanism and adaptation, just the way live beings do. Hence, it is emerging the molecular organizational structure, which is the purpose of the present
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/843
10.5007/%x
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/843
identifier_str_mv 10.5007/%x
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/843/1607
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração; V. 4, n. 8, jul./dez. de 2002; 9-18
2175-8077
1516-3865
reponame:Revista de Ciências da Administração
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Revista de Ciências da Administração
collection Revista de Ciências da Administração
repository.name.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br
_version_ 1789435140415422464