Capital cultural e o subsídio às artes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7984 |
Resumo: | Normally, there are two main arguments for public subsidy to the arts - merit good and public good. Briefly, the reasons given is that the arts have intrisic valves due to their especial nature;and that their consumption causes external positive benefits, there fore to support them is of public interest. However, the reasons put forward are not sustainable when questions aboutaccess to symbolic goods (arts) are taken into consideration. In this sense, the sociological concept of cultural capital becomes useful in better understanding the economic dimensions of supply and demand. The aim of throwing this flash of sociological light into the discussion is toarrive at a more reasonable grasp about the support to the production and consumption -supply and demand - of arts and the reQuired cultural capital for their access. |
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Capital cultural e o subsídio às artesNormally, there are two main arguments for public subsidy to the arts - merit good and public good. Briefly, the reasons given is that the arts have intrisic valves due to their especial nature;and that their consumption causes external positive benefits, there fore to support them is of public interest. However, the reasons put forward are not sustainable when questions aboutaccess to symbolic goods (arts) are taken into consideration. In this sense, the sociological concept of cultural capital becomes useful in better understanding the economic dimensions of supply and demand. The aim of throwing this flash of sociological light into the discussion is toarrive at a more reasonable grasp about the support to the production and consumption -supply and demand - of arts and the reQuired cultural capital for their access.Normalmente existem dois argumentos principais para o subsídio público as artes - bem meritório e bem público. As razões dadas são de que as artes possuem valor intrínseco devido a sua natureza especial e que o consumo delas causam benefícios positivos externos, consequentemente, o apoio as artes é de interesse público. Entretanto, as razões apresentadas não se sustentam quando questões acerca do acesso aos bens simbólicos (artes) são consideradas. Nesse sentido, o conceito sociológico de capital cultural se torna útil para melhor entender as dimensões econômicas de oferta e demanda para os bens mencionados. O propósito de se jogar um flash de luz sociológico na discussão é o de ampliar a compreensão sobre o apoio a produção e consumo - oferta e demanda - das artes e a necessidade de capital cultural para o acesso.Universidade Federal de Santa Catarina1998-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/798410.5007/%xRevista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 0 - Agosto de 1998; 7-182175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7984/7369Silva, Edinice Meiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/7984Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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