Pioneirismo, vantagens do pioneirismo e administração de marketing
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/5499 |
Resumo: | This article tries to link pioneering and pioneer advantage with marketing management. To achieve this goal, it starts with a theoretical background constituted by the strategic model about pioneering (LIEBERMAN; MONTGOMERY, 1988) and by results of researches that focused this theme with the customer behavior approach. Combining this two perspectives allow us to the analysis of the main implications and possibilities of contribution that marketing management activities can offer. Aspects related to distribution, communication, promotion and relationship marketing are mentioned. In the introduction is provided a brief review of recent academic researches about the pioneer subject, pointing up its main characteristics and the importance of this theme in the organizational context. |
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Pioneirismo, vantagens do pioneirismo e administração de marketingPioneirismo, vantagens do pioneirismo e administração de marketingThis article tries to link pioneering and pioneer advantage with marketing management. To achieve this goal, it starts with a theoretical background constituted by the strategic model about pioneering (LIEBERMAN; MONTGOMERY, 1988) and by results of researches that focused this theme with the customer behavior approach. Combining this two perspectives allow us to the analysis of the main implications and possibilities of contribution that marketing management activities can offer. Aspects related to distribution, communication, promotion and relationship marketing are mentioned. In the introduction is provided a brief review of recent academic researches about the pioneer subject, pointing up its main characteristics and the importance of this theme in the organizational context.O presente artigo procura relacionar o tema do pioneirismo e da vantagem do pioneirismo com a administração de marketing. Para tanto, parte-se de um background teórico constituído de um modelo estratégico sobre pioneirismo (LIEBERMAN; MONTGOMERY, 1988) e de resultados referentes ao tema verificados sob o enfoque do comportamento do consumidor. A combinação destas duas perspectivas conduz à análise das principais implicações e possibilidades de contribuição que as atividades de administração de marketing podem oferecer. Abordam-se questões relacionadas à distribuição, comunicação, promoção e relacionamento, entre outras. De maneira introdutória, provê-se uma rápida revisão da produção acadêmica recente acerca da questão do pioneiro, apontando suas principais características e destacando a relevância do tema no contexto organizacional.Universidade Federal de Santa Catarina2003-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/549910.5007/%xRevista de Ciências da Administração; V. 5, n. 9, jan./jul. de 2003; 85-1002175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/5499/4950d'Angelo, André Cauduroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:26Zoai:periodicos.ufsc.br:article/5499Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:26Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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