Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mello Junior, Fernando Ferreira de
Data de Publicação: 1999
Outros Autores: Moretto Neto, Luis, Klaes, Luiz Salgado
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ciências da Administração
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002
Resumo: The text manifests the potential role of DE - Distant Education in the scope of professional learning in Brasil. It indicates the legitimization of DE on international forums and the progressive overcome of prejudice. It infers that new administrative studies emphasizes the relation between human capital and the longevity of the learning organizations. It observes that permanent education has a privileged "locus" in the working environment itself and this fact is an important vector to the spread of professional distant education. It indicates an irreversible integration of the distant way in the professional learning agencies actions. It supports the creation of a DE national public policy with emphasis on professional learning, counting on the integration and the resources from tributary nature that are collected today by agencies managed by the companies syndicate, which institutional role should be reviewed. KEYWORDS: Distant education; Professional learning; Learning organizations
id UFSC-15_ca018f8a503883dba1bdf5cffd1f3d08
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/8002
network_acronym_str UFSC-15
network_name_str Revista de Ciências da Administração
repository_id_str
spelling Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distânciaThe text manifests the potential role of DE - Distant Education in the scope of professional learning in Brasil. It indicates the legitimization of DE on international forums and the progressive overcome of prejudice. It infers that new administrative studies emphasizes the relation between human capital and the longevity of the learning organizations. It observes that permanent education has a privileged "locus" in the working environment itself and this fact is an important vector to the spread of professional distant education. It indicates an irreversible integration of the distant way in the professional learning agencies actions. It supports the creation of a DE national public policy with emphasis on professional learning, counting on the integration and the resources from tributary nature that are collected today by agencies managed by the companies syndicate, which institutional role should be reviewed. KEYWORDS: Distant education; Professional learning; Learning organizationsO texto evidencia o papel potencial da EAD — Educação à Distância no âmbito da aprendizagem profissional no Brasil. Aponta a legitimação da EAD em foros internacionais e a progressiva superação de preconceitos. Argumenta que novos estudos administrativos enfatizam as relações entre o capital humano e a longevidade das organizações que aprendem. Observa que a educação permanente tem "locus" privilegiado no próprio ambiente de trabalho e que este fato é importante vetor para a expansão da educação profissional à distância. Indica a assimilação irreversível do modo à distância nas ações das agências de aprendizagem profissional. Defende a formulação de uma política pública nacional de EAD com ênfase na aprendizagem profissional, contando com a integração e os recursos de natureza tributária hoje arrecadados por agências geridas pela representação sindical patronal, cujo papel institucional deveria ser revisto.Universidade Federal de Santa Catarina1999-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/800210.5007/%xRevista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 1 - Fevereiro de 1999; 43-522175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002/7385Mello Junior, Fernando Ferreira deMoretto Neto, LuisKlaes, Luiz Salgadoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/8002Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
title Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
spellingShingle Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
Mello Junior, Fernando Ferreira de
title_short Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
title_full Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
title_fullStr Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
title_full_unstemmed Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
title_sort Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
author Mello Junior, Fernando Ferreira de
author_facet Mello Junior, Fernando Ferreira de
Moretto Neto, Luis
Klaes, Luiz Salgado
author_role author
author2 Moretto Neto, Luis
Klaes, Luiz Salgado
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mello Junior, Fernando Ferreira de
Moretto Neto, Luis
Klaes, Luiz Salgado
description The text manifests the potential role of DE - Distant Education in the scope of professional learning in Brasil. It indicates the legitimization of DE on international forums and the progressive overcome of prejudice. It infers that new administrative studies emphasizes the relation between human capital and the longevity of the learning organizations. It observes that permanent education has a privileged "locus" in the working environment itself and this fact is an important vector to the spread of professional distant education. It indicates an irreversible integration of the distant way in the professional learning agencies actions. It supports the creation of a DE national public policy with emphasis on professional learning, counting on the integration and the resources from tributary nature that are collected today by agencies managed by the companies syndicate, which institutional role should be reviewed. KEYWORDS: Distant education; Professional learning; Learning organizations
publishDate 1999
dc.date.none.fl_str_mv 1999-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002
10.5007/%x
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002
identifier_str_mv 10.5007/%x
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002/7385
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 1 - Fevereiro de 1999; 43-52
2175-8077
1516-3865
reponame:Revista de Ciências da Administração
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Revista de Ciências da Administração
collection Revista de Ciências da Administração
repository.name.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br
_version_ 1789435140899864576