Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1999 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002 |
Resumo: | The text manifests the potential role of DE - Distant Education in the scope of professional learning in Brasil. It indicates the legitimization of DE on international forums and the progressive overcome of prejudice. It infers that new administrative studies emphasizes the relation between human capital and the longevity of the learning organizations. It observes that permanent education has a privileged "locus" in the working environment itself and this fact is an important vector to the spread of professional distant education. It indicates an irreversible integration of the distant way in the professional learning agencies actions. It supports the creation of a DE national public policy with emphasis on professional learning, counting on the integration and the resources from tributary nature that are collected today by agencies managed by the companies syndicate, which institutional role should be reviewed. KEYWORDS: Distant education; Professional learning; Learning organizations |
id |
UFSC-15_ca018f8a503883dba1bdf5cffd1f3d08 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/8002 |
network_acronym_str |
UFSC-15 |
network_name_str |
Revista de Ciências da Administração |
repository_id_str |
|
spelling |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distânciaThe text manifests the potential role of DE - Distant Education in the scope of professional learning in Brasil. It indicates the legitimization of DE on international forums and the progressive overcome of prejudice. It infers that new administrative studies emphasizes the relation between human capital and the longevity of the learning organizations. It observes that permanent education has a privileged "locus" in the working environment itself and this fact is an important vector to the spread of professional distant education. It indicates an irreversible integration of the distant way in the professional learning agencies actions. It supports the creation of a DE national public policy with emphasis on professional learning, counting on the integration and the resources from tributary nature that are collected today by agencies managed by the companies syndicate, which institutional role should be reviewed. KEYWORDS: Distant education; Professional learning; Learning organizationsO texto evidencia o papel potencial da EAD — Educação à Distância no âmbito da aprendizagem profissional no Brasil. Aponta a legitimação da EAD em foros internacionais e a progressiva superação de preconceitos. Argumenta que novos estudos administrativos enfatizam as relações entre o capital humano e a longevidade das organizações que aprendem. Observa que a educação permanente tem "locus" privilegiado no próprio ambiente de trabalho e que este fato é importante vetor para a expansão da educação profissional à distância. Indica a assimilação irreversível do modo à distância nas ações das agências de aprendizagem profissional. Defende a formulação de uma política pública nacional de EAD com ênfase na aprendizagem profissional, contando com a integração e os recursos de natureza tributária hoje arrecadados por agências geridas pela representação sindical patronal, cujo papel institucional deveria ser revisto.Universidade Federal de Santa Catarina1999-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/800210.5007/%xRevista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 1 - Fevereiro de 1999; 43-522175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002/7385Mello Junior, Fernando Ferreira deMoretto Neto, LuisKlaes, Luiz Salgadoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/8002Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
title |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
spellingShingle |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância Mello Junior, Fernando Ferreira de |
title_short |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
title_full |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
title_fullStr |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
title_full_unstemmed |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
title_sort |
Educação à distância: notas sobre a aprendizagem profissional à distância |
author |
Mello Junior, Fernando Ferreira de |
author_facet |
Mello Junior, Fernando Ferreira de Moretto Neto, Luis Klaes, Luiz Salgado |
author_role |
author |
author2 |
Moretto Neto, Luis Klaes, Luiz Salgado |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mello Junior, Fernando Ferreira de Moretto Neto, Luis Klaes, Luiz Salgado |
description |
The text manifests the potential role of DE - Distant Education in the scope of professional learning in Brasil. It indicates the legitimization of DE on international forums and the progressive overcome of prejudice. It infers that new administrative studies emphasizes the relation between human capital and the longevity of the learning organizations. It observes that permanent education has a privileged "locus" in the working environment itself and this fact is an important vector to the spread of professional distant education. It indicates an irreversible integration of the distant way in the professional learning agencies actions. It supports the creation of a DE national public policy with emphasis on professional learning, counting on the integration and the resources from tributary nature that are collected today by agencies managed by the companies syndicate, which institutional role should be reviewed. KEYWORDS: Distant education; Professional learning; Learning organizations |
publishDate |
1999 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1999-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8002/7385 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 1 - Fevereiro de 1999; 43-52 2175-8077 1516-3865 reponame:Revista de Ciências da Administração instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista de Ciências da Administração |
collection |
Revista de Ciências da Administração |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br |
_version_ |
1789435140899864576 |