Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8053 |
Resumo: | This paper was developed with the purpose of identifying what kind of strategic behavior is predominantly adopted by medium sized organizations of the industry of plastic in Santa Catarina. As specific goals we tried: to confront the theoretical model of Miles and Snow (1978) whith thereality observed in the organizations; analyzed to characterize, structurally, the companies studied;and, to describe and analyze the dimensions which characterize the strategic behavior according to the view of the managers. As a result of the data collected it was observed that the great majority call themselves prospectors, according to the Miles and Snow tipology. However, the particular analysis of each of the eleven dimensions that characterized the strategic behavior, pointed out a divergency between the profile identified, separately, in each one of the dimensions studied. KEYWORDS: Organizational strategy; Strategic behavior; Miles and Snow tipology |
id |
UFSC-15_d5d6fb27fc7c59d5eec6f02cb7909ea5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/8053 |
network_acronym_str |
UFSC-15 |
network_name_str |
Revista de Ciências da Administração |
repository_id_str |
|
spelling |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa CatarinaThis paper was developed with the purpose of identifying what kind of strategic behavior is predominantly adopted by medium sized organizations of the industry of plastic in Santa Catarina. As specific goals we tried: to confront the theoretical model of Miles and Snow (1978) whith thereality observed in the organizations; analyzed to characterize, structurally, the companies studied;and, to describe and analyze the dimensions which characterize the strategic behavior according to the view of the managers. As a result of the data collected it was observed that the great majority call themselves prospectors, according to the Miles and Snow tipology. However, the particular analysis of each of the eleven dimensions that characterized the strategic behavior, pointed out a divergency between the profile identified, separately, in each one of the dimensions studied. KEYWORDS: Organizational strategy; Strategic behavior; Miles and Snow tipologyEste trabalho foi desenvolvido com o objetivo de identificar qual tipo de comportamento estratégico é predominantemente adotado por organizações de médio porte da indústria de plásticos de Santa Catarina. Como objetivos específicos, procurou-se: confrontar o modelo teórico de Miles e Snow (1978) com a realidade observada nas organizações estudadas; caracterizar, estruturalmente, as empresas estudadas; e, descrever e analisar as dimensões que caracterizam o comportamento estratégico, segundo a visão dos dirigentes pesquisados. Como resultado da coleta de dados, identificou-se que, conforme a tipologia de Miles e Snow, a grande maioria se auto-define como prospectora. Entretanto, a análise particular de cada uma das onze dimensões caracterizadoras do comportamento estratégico, evidenciou divergências entre o perfil identificado, separadamente, em cada uma das dimensões estudadas.Universidade Federal de Santa Catarina2000-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/805310.5007/%xRevista de Ciências da Administração; Ano 2 - Número 4 - Setembro de 2000; 65-752175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8053/7435Scherer, Flavia LucianeMussi, Carlos Wolowskiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/8053Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
title |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
spellingShingle |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina Scherer, Flavia Luciane |
title_short |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
title_full |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
title_fullStr |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
title_full_unstemmed |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
title_sort |
Comportamento estratégico: um estudo na indústria de plásticos de Santa Catarina |
author |
Scherer, Flavia Luciane |
author_facet |
Scherer, Flavia Luciane Mussi, Carlos Wolowski |
author_role |
author |
author2 |
Mussi, Carlos Wolowski |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scherer, Flavia Luciane Mussi, Carlos Wolowski |
description |
This paper was developed with the purpose of identifying what kind of strategic behavior is predominantly adopted by medium sized organizations of the industry of plastic in Santa Catarina. As specific goals we tried: to confront the theoretical model of Miles and Snow (1978) whith thereality observed in the organizations; analyzed to characterize, structurally, the companies studied;and, to describe and analyze the dimensions which characterize the strategic behavior according to the view of the managers. As a result of the data collected it was observed that the great majority call themselves prospectors, according to the Miles and Snow tipology. However, the particular analysis of each of the eleven dimensions that characterized the strategic behavior, pointed out a divergency between the profile identified, separately, in each one of the dimensions studied. KEYWORDS: Organizational strategy; Strategic behavior; Miles and Snow tipology |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8053 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8053 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8053/7435 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração; Ano 2 - Número 4 - Setembro de 2000; 65-75 2175-8077 1516-3865 reponame:Revista de Ciências da Administração instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista de Ciências da Administração |
collection |
Revista de Ciências da Administração |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br |
_version_ |
1789435141202903040 |