Geometrical Optics in breakfast

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Catelli, Francisco
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Vicenzi, Scheila
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426
Resumo: Teaching is much more efficient when there is discovery. Research stimulates, encourage, makes students to enjoy learning, after all it s a pleasure to learn! Of course that a blackboard full of theory and exercises is not attractive but it was in this environment that two followers founded a great surprise: further than solving a problem, they confront a mysterious discovery of how light reflex inside a coffee cup. This is a resumed narration of this two students adventure.
id UFSC-19_0deec310f43648ab3834f1b7b319c3d6
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/6426
network_acronym_str UFSC-19
network_name_str Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)
repository_id_str
spelling Geometrical Optics in breakfastÓptica geométrica no café da manhãTeaching is much more efficient when there is discovery. Research stimulates, encourage, makes students to enjoy learning, after all it s a pleasure to learn! Of course that a blackboard full of theory and exercises is not attractive but it was in this environment that two followers founded a great surprise: further than solving a problem, they confront a mysterious discovery of how light reflex inside a coffee cup. This is a resumed narration of this two students adventure.O ensino é muito mais eficaz quando há descoberta. Ela estimula o aluno, provoca-o e faz com que a aprendizagem se torne menos maçante porque, afinal, é um prazer aprender! É claro que um quadro cheio de teoria e uma lista quilométrica de exercícios nem sempre são muito atraentes, mas foi nesse ambiente que duas colegas acabaram tendo uma surpresa: além de resolver um problema, elas se depararam com uma descoberta intrigante acerca da forma do reflexo da luz em xícaras de café... Este texto é um relato resumido das peripécias das duas estudantes.Imprensa Universitária - UFSC2004-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 21 n. 3 (2004); 392-4002175-79411677-2334reponame:Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426/5942Catelli, FranciscoVicenzi, Scheilainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-29T18:18:04Zoai:periodicos.ufsc.br:article/6426Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/fisicaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/oaicbefisica@gmail.com||fscccef@fsc.ufsc.br|| cbefisica@gmail.com2175-79411677-2334opendoar:2022-11-29T18:18:04Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Geometrical Optics in breakfast
Óptica geométrica no café da manhã
title Geometrical Optics in breakfast
spellingShingle Geometrical Optics in breakfast
Catelli, Francisco
title_short Geometrical Optics in breakfast
title_full Geometrical Optics in breakfast
title_fullStr Geometrical Optics in breakfast
title_full_unstemmed Geometrical Optics in breakfast
title_sort Geometrical Optics in breakfast
author Catelli, Francisco
author_facet Catelli, Francisco
Vicenzi, Scheila
author_role author
author2 Vicenzi, Scheila
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Catelli, Francisco
Vicenzi, Scheila
description Teaching is much more efficient when there is discovery. Research stimulates, encourage, makes students to enjoy learning, after all it s a pleasure to learn! Of course that a blackboard full of theory and exercises is not attractive but it was in this environment that two followers founded a great surprise: further than solving a problem, they confront a mysterious discovery of how light reflex inside a coffee cup. This is a resumed narration of this two students adventure.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426/5942
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Imprensa Universitária - UFSC
publisher.none.fl_str_mv Imprensa Universitária - UFSC
dc.source.none.fl_str_mv Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 21 n. 3 (2004); 392-400
2175-7941
1677-2334
reponame:Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)
collection Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)
repository.name.fl_str_mv Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv cbefisica@gmail.com||fscccef@fsc.ufsc.br|| cbefisica@gmail.com
_version_ 1789435182540914688