Geometrical Optics in breakfast
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426 |
Resumo: | Teaching is much more efficient when there is discovery. Research stimulates, encourage, makes students to enjoy learning, after all it s a pleasure to learn! Of course that a blackboard full of theory and exercises is not attractive but it was in this environment that two followers founded a great surprise: further than solving a problem, they confront a mysterious discovery of how light reflex inside a coffee cup. This is a resumed narration of this two students adventure. |
id |
UFSC-19_0deec310f43648ab3834f1b7b319c3d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/6426 |
network_acronym_str |
UFSC-19 |
network_name_str |
Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Geometrical Optics in breakfastÓptica geométrica no café da manhãTeaching is much more efficient when there is discovery. Research stimulates, encourage, makes students to enjoy learning, after all it s a pleasure to learn! Of course that a blackboard full of theory and exercises is not attractive but it was in this environment that two followers founded a great surprise: further than solving a problem, they confront a mysterious discovery of how light reflex inside a coffee cup. This is a resumed narration of this two students adventure.O ensino é muito mais eficaz quando há descoberta. Ela estimula o aluno, provoca-o e faz com que a aprendizagem se torne menos maçante porque, afinal, é um prazer aprender! É claro que um quadro cheio de teoria e uma lista quilométrica de exercícios nem sempre são muito atraentes, mas foi nesse ambiente que duas colegas acabaram tendo uma surpresa: além de resolver um problema, elas se depararam com uma descoberta intrigante acerca da forma do reflexo da luz em xícaras de café... Este texto é um relato resumido das peripécias das duas estudantes.Imprensa Universitária - UFSC2004-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 21 n. 3 (2004); 392-4002175-79411677-2334reponame:Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426/5942Catelli, FranciscoVicenzi, Scheilainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-29T18:18:04Zoai:periodicos.ufsc.br:article/6426Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/fisicaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/oaicbefisica@gmail.com||fscccef@fsc.ufsc.br|| cbefisica@gmail.com2175-79411677-2334opendoar:2022-11-29T18:18:04Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Geometrical Optics in breakfast Óptica geométrica no café da manhã |
title |
Geometrical Optics in breakfast |
spellingShingle |
Geometrical Optics in breakfast Catelli, Francisco |
title_short |
Geometrical Optics in breakfast |
title_full |
Geometrical Optics in breakfast |
title_fullStr |
Geometrical Optics in breakfast |
title_full_unstemmed |
Geometrical Optics in breakfast |
title_sort |
Geometrical Optics in breakfast |
author |
Catelli, Francisco |
author_facet |
Catelli, Francisco Vicenzi, Scheila |
author_role |
author |
author2 |
Vicenzi, Scheila |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Catelli, Francisco Vicenzi, Scheila |
description |
Teaching is much more efficient when there is discovery. Research stimulates, encourage, makes students to enjoy learning, after all it s a pleasure to learn! Of course that a blackboard full of theory and exercises is not attractive but it was in this environment that two followers founded a great surprise: further than solving a problem, they confront a mysterious discovery of how light reflex inside a coffee cup. This is a resumed narration of this two students adventure. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6426/5942 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Imprensa Universitária - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Imprensa Universitária - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 21 n. 3 (2004); 392-400 2175-7941 1677-2334 reponame:Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) |
collection |
Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno Brasileiro de Ensino de Física (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
cbefisica@gmail.com||fscccef@fsc.ufsc.br|| cbefisica@gmail.com |
_version_ |
1799940569926991872 |