School Files: An Introductory Study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ágora (Florianópolis. Online) |
Texto Completo: | https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/648 |
Resumo: | The present study aimed to understand the public-school files, specifically the Belvinda Brook State school located in the city of Montes Claros, Minas Gerais, while place of (re) (des) construction of the educational process through the collection stored. The theory offered a systemic vision of the mechanisms of formation and operation of the existing processes of education on the school archive. The study methodology consisted of visits to the archive of that School; investigation of documental types; the place where the documentation is stored; State examination of the acquis; and interviews with employees of the institution, those responsible for the collection. |
id |
UFSC-20_0295af435896367930ad3bf85148a146 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.agora.emnuvens.com.br:article/648 |
network_acronym_str |
UFSC-20 |
network_name_str |
Ágora (Florianópolis. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
School Files: An Introductory StudyArquivos escolares: um estudo introdutórioEducationHistory of EducationPublic School Archives.School ArchivesEducaçãoHistória da EducaçãoArquivos Públicos EscolaresArquivos EscolaresThe present study aimed to understand the public-school files, specifically the Belvinda Brook State school located in the city of Montes Claros, Minas Gerais, while place of (re) (des) construction of the educational process through the collection stored. The theory offered a systemic vision of the mechanisms of formation and operation of the existing processes of education on the school archive. The study methodology consisted of visits to the archive of that School; investigation of documental types; the place where the documentation is stored; State examination of the acquis; and interviews with employees of the institution, those responsible for the collection.O presente estudo objetivou compreender os arquivos públicos escolares, especificamente da Escola Estadual Belvinda Ribeiro, localizado na cidade de Montes Claros, Minas Gerais, enquanto lugar de (re)(des)construção do processo educativo por meio do acervo armazenado. A metodologia de estudo se constituiu de visitas ao arquivo da referida Escola; investigação dos tipos documentais; averiguação do local onde a documentação se encontra armazenada; exame do estado do acervo; e entrevistas com os trabalhadores da Instituição, em especial os responsáveis pelo acervo. Constatou-se no estudo que, há uma especificidade em relação aos tipos de documentos escolares, os quais demandam tratamento adequado, pois se tratam de um acervo de caráter administrativo, probatório e histórico.CIN - CED - UFSC2017-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionField empirical research and historical researchpalavras chavesPesquisa empírica de campo e históricaapplication/pdfhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/648ÁGORA: Arquivologia em debate; Vol. 27 No. 55 (2017); 475-500ÁGORA: Arquivologia em debate; v. 27 n. 55 (2017); 475-5002763-90450103-3557reponame:Ágora (Florianópolis. Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/648/pdfCopyright (c) 2017 ÁGORA ISSN 0103-3557info:eu-repo/semantics/openAccessReis, Filomena Luciene CordeiroSoares dos Reis, João Olímpio2018-03-31T15:38:42Zoai:ojs.agora.emnuvens.com.br:article/648Revistahttps://agora.emnuvens.com.br/raPUBhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/oairevista.agora@contato.ufsc.br||ursula.blattmann@ufsc.br2763-90450103-3557opendoar:2018-03-31T15:38:42Ágora (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
School Files: An Introductory Study Arquivos escolares: um estudo introdutório |
title |
School Files: An Introductory Study |
spellingShingle |
School Files: An Introductory Study Reis, Filomena Luciene Cordeiro Education History of Education Public School Archives. School Archives Educação História da Educação Arquivos Públicos Escolares Arquivos Escolares |
title_short |
School Files: An Introductory Study |
title_full |
School Files: An Introductory Study |
title_fullStr |
School Files: An Introductory Study |
title_full_unstemmed |
School Files: An Introductory Study |
title_sort |
School Files: An Introductory Study |
author |
Reis, Filomena Luciene Cordeiro |
author_facet |
Reis, Filomena Luciene Cordeiro Soares dos Reis, João Olímpio |
author_role |
author |
author2 |
Soares dos Reis, João Olímpio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reis, Filomena Luciene Cordeiro Soares dos Reis, João Olímpio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education History of Education Public School Archives. School Archives Educação História da Educação Arquivos Públicos Escolares Arquivos Escolares |
topic |
Education History of Education Public School Archives. School Archives Educação História da Educação Arquivos Públicos Escolares Arquivos Escolares |
description |
The present study aimed to understand the public-school files, specifically the Belvinda Brook State school located in the city of Montes Claros, Minas Gerais, while place of (re) (des) construction of the educational process through the collection stored. The theory offered a systemic vision of the mechanisms of formation and operation of the existing processes of education on the school archive. The study methodology consisted of visits to the archive of that School; investigation of documental types; the place where the documentation is stored; State examination of the acquis; and interviews with employees of the institution, those responsible for the collection. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Field empirical research and historical research palavras chaves Pesquisa empírica de campo e histórica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/648 |
url |
https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/648 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/648/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 ÁGORA ISSN 0103-3557 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 ÁGORA ISSN 0103-3557 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CIN - CED - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
CIN - CED - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
ÁGORA: Arquivologia em debate; Vol. 27 No. 55 (2017); 475-500 ÁGORA: Arquivologia em debate; v. 27 n. 55 (2017); 475-500 2763-9045 0103-3557 reponame:Ágora (Florianópolis. Online) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Ágora (Florianópolis. Online) |
collection |
Ágora (Florianópolis. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ágora (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.agora@contato.ufsc.br||ursula.blattmann@ufsc.br |
_version_ |
1789435163420131328 |