"Black is king": language and identity in Beyoncé's use of AAVE
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Fórum Linguístico |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/91220 |
Resumo: | This paper aims to understand the correlation between language and discourse identity for Black women through an analysis of Beyoncé’s lyrics across time. Its specific goal is to investigate the occurrence of code-switching between Standard English (SE) and African American Vernacular English (AAVE) in the singer's lyrics within different music domains. So, we analyzed the frequency of five AAVE syntactic structures in different music genres - hip hop and rap - in distinct phases of her career. The results show an overall decrease of SE forms and an increase in the use of AAVE forms, though the singer continues to practice code-switching in her songwriting. This represents a transition in Beyoncé's language use, indicating a correlation between language choice and Black Women discourse identity. |
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"Black is king": language and identity in Beyoncé's use of AAVE“Black is king”: lenguaje e identidad en el uso de AAVE por Beyoncé"Black is king": língua e identidade no uso do AAVE por BeyoncéIdentidadeAAVEBeyoncéIdentityAAVEBeyoncéIdentidadAAVEBeyoncéThis paper aims to understand the correlation between language and discourse identity for Black women through an analysis of Beyoncé’s lyrics across time. Its specific goal is to investigate the occurrence of code-switching between Standard English (SE) and African American Vernacular English (AAVE) in the singer's lyrics within different music domains. So, we analyzed the frequency of five AAVE syntactic structures in different music genres - hip hop and rap - in distinct phases of her career. The results show an overall decrease of SE forms and an increase in the use of AAVE forms, though the singer continues to practice code-switching in her songwriting. This represents a transition in Beyoncé's language use, indicating a correlation between language choice and Black Women discourse identity.Este artigo tem como objetivo compreender a correlação entre língua e discurso identitário para mulheres negras a partir da análise das letras de música de Beyoncé ao longo do tempo. Seu objetivo específico é investigar a ocorrência de code-switching entre inglês padrão (SE) e inglês vernacular afroamericano (AAVE) nas letras da cantora dentro de diferentes domínios musicais. Então, analisamos a frequência de cinco estruturas sintáticas do AAVE em diferentes gêneros musicais – pop, hip hop/rap - em distintas fases de sua carreira. Os resultados mostram um declínio geral das formas do SE e um aumento do uso de formas do AAVE, embora a cantora continue a praticar code-switching na sua composição musical. Isso representa uma transição no uso da linguagem de Beyoncé, indicando uma correlação entre escolha da língua e identidade discursiva da mulher negra.Este artigo tem como objetivo compreender a correlação entre língua e discurso identitário para mulheres negras a partir da análise das letras de música de Beyoncé ao longo do tempo. Seu objetivo específico é investigar a ocorrência de code-switching entre inglês padrão (SE) e inglês vernacular afroamericano (AAVE) nas letras da cantora dentro de diferentes domínios musicais. Então, analisamos a frequência de cinco estruturas sintáticas do AAVE em diferentes gêneros musicais – pop, hip hop/rap - em distintas fases de sua carreira. Os resultados mostram um declínio geral das formas do SE e um aumento do uso de formas do AAVE, embora a cantora continue a praticar code-switching na sua composição musical. Isso representa uma transição no uso da linguagem de Beyoncé, indicando uma correlação entre escolha da língua e identidade discursiva da mulher negra.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2024-03-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer ReviewedEvaluación por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/9122010.5007/1984-8412.2023.e91220Fórum Linguístico; Vol. 20 No. 4 (2023); 9815-9832Fórum Linguístico; Vol. 20 Núm. 4 (2023); 9815-9832Fórum Linguístico; v. 20 n. 4 (2023); 9815-98321984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCenghttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/91220/55376http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLessa, AdrianaCosta, Lucas2024-03-13T13:14:33Zoai:periodicos.ufsc.br:article/91220Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2024-03-13T13:14:33Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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This paper aims to understand the correlation between language and discourse identity for Black women through an analysis of Beyoncé’s lyrics across time. Its specific goal is to investigate the occurrence of code-switching between Standard English (SE) and African American Vernacular English (AAVE) in the singer's lyrics within different music domains. So, we analyzed the frequency of five AAVE syntactic structures in different music genres - hip hop and rap - in distinct phases of her career. The results show an overall decrease of SE forms and an increase in the use of AAVE forms, though the singer continues to practice code-switching in her songwriting. This represents a transition in Beyoncé's language use, indicating a correlation between language choice and Black Women discourse identity. |
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