Essential and secondary conditions for production of metalinguistic tests in L2
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Fórum Linguístico |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2017v14n3p2317 |
Resumo: | Several researchers have used metalinguistic tests as an effective way to provide data on the nature of language. Bley-Vroman et al. (1988), Hawkins e Chan (1997), Johnson e Newport (1989), Schachter (1989), Schütze (1996), White (2003), among others, have used those tests to support their hypothesis on the acquisition and the development of a second language (L2). In this article, we analyzed three researches with the aim of creating relevant conditions for producing metalinguistic tests (MT) to validate inquiries. Beyond that, we evaluate some tests, used in Second Language Acquisition, aiming to find out if the conditions presented in this research were satisfied. We point out, however, the tests used by some authors could have been built more carefully, so that they would be more trustful and achieve better validation of their results. |
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Essential and secondary conditions for production of metalinguistic tests in L2Condiciones primordiales y secundarias para producción de pruebas metalingüísticas en L2Condições primordiais e secundárias para produção de testes metalinguísticos em L2Several researchers have used metalinguistic tests as an effective way to provide data on the nature of language. Bley-Vroman et al. (1988), Hawkins e Chan (1997), Johnson e Newport (1989), Schachter (1989), Schütze (1996), White (2003), among others, have used those tests to support their hypothesis on the acquisition and the development of a second language (L2). In this article, we analyzed three researches with the aim of creating relevant conditions for producing metalinguistic tests (MT) to validate inquiries. Beyond that, we evaluate some tests, used in Second Language Acquisition, aiming to find out if the conditions presented in this research were satisfied. We point out, however, the tests used by some authors could have been built more carefully, so that they would be more trustful and achieve better validation of their results.Muchos investigadores han utilizado las pruebas metalingüísticas como un eficaz medio de proveer datos sobre la naturaleza del lenguaje. Bley-Vroman, Felix y Ioup (1988), Hawkins y Chan (1997), Johnson y Newport (1989), Schachter (1989), Schütze (1996), White (2003), entre otros, utilizaron esas pruebas para dar soporte a sus hipótesis sobre la adquisición y el desarrollo de una lengua segunda (L2). Para este artículo, fueron analizados tres trabajos a fin de crear condiciones relevantes para quienes necesitan construir pruebas metalingüísticas para validar sus investigaciones. Además, evaluamos testes utilizados en el área de Adquisición de Segunda Lengua (ASL), con la intención de verificar si fueron acogidas las condiciones aquí presentadas. Sin embargo, percibimos que las pruebas metalingüísticas utilizadas por esos autores podrían haber sido construidas con más precaución, para que tuvieran más confiabilidad y una mejor validación de los resultados.Os testes metalinguísticos têm sido usados por muitos pesquisadores como um meio eficaz de fornecer dados sobre a natureza da linguagem. Bley-Vroman, Felix e Ioup (1988), Hawkins e Chan (1997), Johnson e Newport (1989), Schachter (1989), Schütze (1996), White (2003), entre outros, utilizaram esses testes para dar suporte a suas hipóteses sobre a aquisição e o desenvolvimento de uma segunda língua (L2). Para este artigo, foram analisadas três pesquisas, com a finalidade de criar condições relevantes para aqueles pesquisadores que necessitam construir testes metalinguísticos (TM) para validar suas investigações. Além disso, avaliamos testes utilizados na área de Aquisição de Segunda Língua (ASL), com o intuito de verificar se as condições aqui apresentadas foram atendidas. Percebemos, porém, que os testes metalinguísticos utilizados por esses autores poderiam ter sido construídos com mais cautela para que tivessem maior confiabilidade e uma melhor validação dos resultados.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2017-09-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2017v14n3p231710.5007/1984-8412.2017v14n3p2317Fórum Linguístico; Vol. 14 No. 3 (2017); 2317-2333Fórum Linguístico; Vol. 14 Núm. 3 (2017); 2317-2333Fórum Linguístico; v. 14 n. 3 (2017); 2317-23331984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2017v14n3p2317/35140Copyright (c) 2017 Fórum Linguísticoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGrégis, Rosi Ana2017-10-10T06:41:53Zoai:periodicos.ufsc.br:article/45194Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2023-01-12T16:40:28.469166Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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