The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Fórum Linguístico |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560 |
Resumo: | This article provides an overview of popular digital tools and apps to foster engagement in the Portuguese as an Additional Language (PLA) classroom which was originally presented at the 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (First Brazilian Conference on Pedagogical Games). From theoretical foundations in multimedia learning, flow theory, and second language acquisition, this article provides comparisons and considerations for integrating technology. Furthermore, this article also provides a number of practical tips and strategies for integrating digital tools and apps effectively into the PLA classroom. Additionally, it illuminates the use of such tools in the language classroom by providing learner perspectives. |
id |
UFSC-24_fb38437857ab9ac4ef65adad6aa65fd0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/90560 |
network_acronym_str |
UFSC-24 |
network_name_str |
Fórum Linguístico |
repository_id_str |
|
spelling |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom Las mejores herramientas digitales para promover la participación y la involucración cognitiva en el aula PLAAs melhores ferramentas digitais para promover o engajamento na sala de aula PLADigital tollsPLAEngagementFerramentas digitaisPLAEngajamentoHerramientas digitalesPLAInvolucración cognitivaThis article provides an overview of popular digital tools and apps to foster engagement in the Portuguese as an Additional Language (PLA) classroom which was originally presented at the 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (First Brazilian Conference on Pedagogical Games). From theoretical foundations in multimedia learning, flow theory, and second language acquisition, this article provides comparisons and considerations for integrating technology. Furthermore, this article also provides a number of practical tips and strategies for integrating digital tools and apps effectively into the PLA classroom. Additionally, it illuminates the use of such tools in the language classroom by providing learner perspectives.Este artículo ofrece una descripción general de herramientas y aplicaciones digitales populares para fomentar la participación y la involucración cognitiva en el aula de portugués como lengua adicional (PLA) que se presentó originalmente en el 1o Congreso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (Primera Conferencia Brasileña sobre Juegos Pedagógicos). A partir de los fundamentos teóricos del aprendizaje multimedia, la teoría del flujo y la adquisición de lenguas no maternas, este artículo proporciona comparaciones y consideraciones para integrar la tecnología. Además, este artículo también proporciona una serie de consejos prácticos y estrategias para integrar herramientas y aplicaciones digitales de manera efectiva en el aula de PLA. También, ilumina el uso de tales herramientas en el aula de lenguas al considerar perspectivas de los aprendices.Este artigo fornece uma visão geral de ferramentas e aplicativos digitais populares para promover o engajamento na sala de aula de Português como Língua Adicional (PLA) que foi originalmente apresentada no 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (Primeira Conferência Brasileira de Jogos Pedagógicos). A partir de fundamentos teóricos na aprendizagem multimídia, na teoria do fluxo e na aquisição de línguas adicionais, este artigo fornece comparações e considerações para a integração da tecnologia. Além disso, este artigo também proporciona uma série de dicas e estratégias práticas para integrar ferramentas e aplicativos digitais de forma eficaz na sala de aula de PLA. Além disso, ilumina o uso de tais ferramentas no ensino-aprendizagem línguas, considerando as perspectivas dos aprendizes.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2023-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/9056010.5007/1984-8412.2023.e90560Fórum Linguístico; Vol. 20 No. 2 (2023): Playful Games and Active Pedagogical Practices in the Teaching Portugues Language; 8853-8861Fórum Linguístico; Vol. 20 Núm. 2 (2023): Ludicidades y Práticas Pedagógicas Activas en la Enseñanza de la Lengua Portuguesa; 8853-8861Fórum Linguístico; v. 20 n. 2 (2023): Ludicidade e Práticas Pedagógicas no Ensino do Português; 8853-88611984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCenghttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560/53261http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMamiya Hernandez, Rachel2023-05-26T17:00:32Zoai:periodicos.ufsc.br:article/90560Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2023-05-26T17:00:32Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom Las mejores herramientas digitales para promover la participación y la involucración cognitiva en el aula PLA As melhores ferramentas digitais para promover o engajamento na sala de aula PLA |
title |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom |
spellingShingle |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom Mamiya Hernandez, Rachel Digital tolls PLA Engagement Ferramentas digitais PLA Engajamento Herramientas digitales PLA Involucración cognitiva |
title_short |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom |
title_full |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom |
title_fullStr |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom |
title_full_unstemmed |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom |
title_sort |
The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom |
author |
Mamiya Hernandez, Rachel |
author_facet |
Mamiya Hernandez, Rachel |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mamiya Hernandez, Rachel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital tolls PLA Engagement Ferramentas digitais PLA Engajamento Herramientas digitales PLA Involucración cognitiva |
topic |
Digital tolls PLA Engagement Ferramentas digitais PLA Engajamento Herramientas digitales PLA Involucración cognitiva |
description |
This article provides an overview of popular digital tools and apps to foster engagement in the Portuguese as an Additional Language (PLA) classroom which was originally presented at the 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (First Brazilian Conference on Pedagogical Games). From theoretical foundations in multimedia learning, flow theory, and second language acquisition, this article provides comparisons and considerations for integrating technology. Furthermore, this article also provides a number of practical tips and strategies for integrating digital tools and apps effectively into the PLA classroom. Additionally, it illuminates the use of such tools in the language classroom by providing learner perspectives. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560 10.5007/1984-8412.2023.e90560 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560 |
identifier_str_mv |
10.5007/1984-8412.2023.e90560 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560/53261 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Fórum Linguístico; Vol. 20 No. 2 (2023): Playful Games and Active Pedagogical Practices in the Teaching Portugues Language; 8853-8861 Fórum Linguístico; Vol. 20 Núm. 2 (2023): Ludicidades y Práticas Pedagógicas Activas en la Enseñanza de la Lengua Portuguesa; 8853-8861 Fórum Linguístico; v. 20 n. 2 (2023): Ludicidade e Práticas Pedagógicas no Ensino do Português; 8853-8861 1984-8412 1415-8698 reponame:Fórum Linguístico instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Fórum Linguístico |
collection |
Fórum Linguístico |
repository.name.fl_str_mv |
Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br |
_version_ |
1797051417733627904 |