The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mamiya Hernandez, Rachel
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Fórum Linguístico
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560
Resumo: This article provides an overview of popular digital tools and apps to foster engagement in the Portuguese as an Additional Language (PLA) classroom which was originally presented at the 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (First Brazilian Conference on Pedagogical Games). From theoretical foundations in multimedia learning, flow theory, and second language acquisition, this article provides comparisons and considerations for integrating technology. Furthermore, this article also provides a number of practical tips and strategies for integrating digital tools and apps effectively into the PLA classroom. Additionally, it illuminates the use of such tools in the language classroom by providing learner perspectives.
id UFSC-24_fb38437857ab9ac4ef65adad6aa65fd0
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/90560
network_acronym_str UFSC-24
network_name_str Fórum Linguístico
repository_id_str
spelling The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom Las mejores herramientas digitales para promover la participación y la involucración cognitiva en el aula PLAAs melhores ferramentas digitais para promover o engajamento na sala de aula PLADigital tollsPLAEngagementFerramentas digitaisPLAEngajamentoHerramientas digitalesPLAInvolucración cognitivaThis article provides an overview of popular digital tools and apps to foster engagement in the Portuguese as an Additional Language (PLA) classroom which was originally presented at the 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (First Brazilian Conference on Pedagogical Games). From theoretical foundations in multimedia learning, flow theory, and second language acquisition, this article provides comparisons and considerations for integrating technology. Furthermore, this article also provides a number of practical tips and strategies for integrating digital tools and apps effectively into the PLA classroom. Additionally, it illuminates the use of such tools in the language classroom by providing learner perspectives.Este artículo ofrece una descripción general de herramientas y aplicaciones digitales populares para fomentar la participación y la involucración cognitiva en el aula de portugués como lengua adicional (PLA) que se presentó originalmente en el 1o Congreso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (Primera Conferencia Brasileña sobre Juegos Pedagógicos). A partir de los fundamentos teóricos del aprendizaje multimedia, la teoría del flujo y la adquisición de lenguas no maternas, este artículo proporciona comparaciones y consideraciones para integrar la tecnología. Además, este artículo también proporciona una serie de consejos prácticos y estrategias para integrar herramientas y aplicaciones digitales de manera efectiva en el aula de PLA. También, ilumina el uso de tales herramientas en el aula de lenguas al considerar perspectivas de los aprendices.Este artigo fornece uma visão geral de ferramentas e aplicativos digitais populares para promover o engajamento na sala de aula de Português como Língua Adicional (PLA) que foi originalmente apresentada no 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (Primeira Conferência Brasileira de Jogos Pedagógicos). A partir de fundamentos teóricos na aprendizagem multimídia, na teoria do fluxo e na aquisição de línguas adicionais, este artigo fornece comparações e considerações para a integração da tecnologia. Além disso, este artigo também proporciona uma série de dicas e estratégias práticas para integrar ferramentas e aplicativos digitais de forma eficaz na sala de aula de PLA. Além disso, ilumina o uso de tais ferramentas no ensino-aprendizagem línguas, considerando as perspectivas dos aprendizes.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2023-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/9056010.5007/1984-8412.2023.e90560Fórum Linguístico; Vol. 20 No. 2 (2023): Playful Games and Active Pedagogical Practices in the Teaching Portugues Language; 8853-8861Fórum Linguístico; Vol. 20 Núm. 2 (2023): Ludicidades y Práticas Pedagógicas Activas en la Enseñanza de la Lengua Portuguesa; 8853-8861Fórum Linguístico; v. 20 n. 2 (2023): Ludicidade e Práticas Pedagógicas no Ensino do Português; 8853-88611984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCenghttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560/53261http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMamiya Hernandez, Rachel2023-05-26T17:00:32Zoai:periodicos.ufsc.br:article/90560Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2023-05-26T17:00:32Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
Las mejores herramientas digitales para promover la participación y la involucración cognitiva en el aula PLA
As melhores ferramentas digitais para promover o engajamento na sala de aula PLA
title The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
spellingShingle The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
Mamiya Hernandez, Rachel
Digital tolls
PLA
Engagement
Ferramentas digitais
PLA
Engajamento
Herramientas digitales
PLA
Involucración cognitiva
title_short The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
title_full The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
title_fullStr The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
title_full_unstemmed The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
title_sort The Best Digital Tools to Foster Engagement in the PLA Classroom
author Mamiya Hernandez, Rachel
author_facet Mamiya Hernandez, Rachel
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mamiya Hernandez, Rachel
dc.subject.por.fl_str_mv Digital tolls
PLA
Engagement
Ferramentas digitais
PLA
Engajamento
Herramientas digitales
PLA
Involucración cognitiva
topic Digital tolls
PLA
Engagement
Ferramentas digitais
PLA
Engajamento
Herramientas digitales
PLA
Involucración cognitiva
description This article provides an overview of popular digital tools and apps to foster engagement in the Portuguese as an Additional Language (PLA) classroom which was originally presented at the 1o Congresso Brasileiro de Jogos Pedagógicos (First Brazilian Conference on Pedagogical Games). From theoretical foundations in multimedia learning, flow theory, and second language acquisition, this article provides comparisons and considerations for integrating technology. Furthermore, this article also provides a number of practical tips and strategies for integrating digital tools and apps effectively into the PLA classroom. Additionally, it illuminates the use of such tools in the language classroom by providing learner perspectives.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560
10.5007/1984-8412.2023.e90560
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560
identifier_str_mv 10.5007/1984-8412.2023.e90560
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/90560/53261
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC
dc.source.none.fl_str_mv Fórum Linguístico; Vol. 20 No. 2 (2023): Playful Games and Active Pedagogical Practices in the Teaching Portugues Language; 8853-8861
Fórum Linguístico; Vol. 20 Núm. 2 (2023): Ludicidades y Práticas Pedagógicas Activas en la Enseñanza de la Lengua Portuguesa; 8853-8861
Fórum Linguístico; v. 20 n. 2 (2023): Ludicidade e Práticas Pedagógicas no Ensino do Português; 8853-8861
1984-8412
1415-8698
reponame:Fórum Linguístico
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Fórum Linguístico
collection Fórum Linguístico
repository.name.fl_str_mv Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br
_version_ 1797051417733627904