Gender in Raquel Lyra and Marília Arraes campaigns in 2022
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Tese (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/article/view/96047 |
Resumo: | This article aims to analyze the mobilization of gender in the campaigns of Raquel Lyra and Marília Arraes for the government of Pernambuco in 2022. We questioned whether there was gender mobilization in the campaigns of the dispute in Pernambuco and, if so: how is gender mobilized? What is the nature of the gender approach? There is reinforcement or questioning of gender stereotypes? For this, we observed the programs displayed by the Free Electoral Broadcast Airtime (Horário Gratuito Político Eleitoral, hereafter HGPE) of the candidates from the typology proposed by Panke (2016), which comprises the association of stereotypes of women’s roles in society that, mobilized together, are a specific type of candidate. |
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Gender in Raquel Lyra and Marília Arraes campaigns in 2022O gênero nas campanhas de Raquel Lyra e Marília Arraes em 2022Campanhas eleitoraisEleições 2022Propaganda eleitoralGêneroElectoral campaignsElectoral propagandaElections 2022GenderThis article aims to analyze the mobilization of gender in the campaigns of Raquel Lyra and Marília Arraes for the government of Pernambuco in 2022. We questioned whether there was gender mobilization in the campaigns of the dispute in Pernambuco and, if so: how is gender mobilized? What is the nature of the gender approach? There is reinforcement or questioning of gender stereotypes? For this, we observed the programs displayed by the Free Electoral Broadcast Airtime (Horário Gratuito Político Eleitoral, hereafter HGPE) of the candidates from the typology proposed by Panke (2016), which comprises the association of stereotypes of women’s roles in society that, mobilized together, are a specific type of candidate.O objetivo do artigo é analisar a mobilização do gênero nas campanhas de Raquel Lyra e Marília Arraes para o governo de Pernambuco em 2022. Questionamos se houve a mobilização do gênero nas campanhas da disputa no Pernambuco e, se sim: como o gênero é mobilizado? Qual o caráter da abordagem do gênero? Há reforço ou questionamento dos estereótipos de gênero? Para isso, observamos os programas exibidos pelo Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral (HGPE) das candidatas a partir da tipologia proposta por Panke (2020), que compreende a associação dos estereótipos de papéis da mulher na sociedade que, mobilizados em conjunto, constituem um tipo específico de candidata. Universidade Federal de Santa Catarina2024-03-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/article/view/9604710.5007/1806-5023.2023.e96047Em Tese; v. 20 n. 02 (2023): Subúrbios e Periferias: atores, projetos e territórios na organização de memórias coletivas do espaço urbano; 340-3601806-5023reponame:Em Tese (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/article/view/96047/55515http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBerger Pereira, RafaelaAlves, Mércia2024-03-11T17:29:40Zoai:periodicos.ufsc.br:article/96047Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/PUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br||revistaemtese@gmail.com1806-50231806-5023opendoar:2024-03-11T17:29:40Em Tese (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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