Teaching grammar today

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vitral, Lorenzo
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Working Papers em Lingüística (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239
Resumo: The goal of this paper is to expose the main proposals of grammatical description developed in a book written by me, “Gramática Inteligente do Português do Brasil” (VITRAL, 2017). The justifications of our proposals are discussed in section 2, where we elaborated a short history about the discussion concerning Portuguese learning in Brazil.
id UFSC-28_7cd333519874e425e0016e72564797c3
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/52080
network_acronym_str UFSC-28
network_name_str Working Papers em Lingüística (Online)
repository_id_str
spelling Teaching grammar todayEnsino de Gramática na ContemporaneidadeThe goal of this paper is to expose the main proposals of grammatical description developed in a book written by me, “Gramática Inteligente do Português do Brasil” (VITRAL, 2017). The justifications of our proposals are discussed in section 2, where we elaborated a short history about the discussion concerning Portuguese learning in Brazil.O artigo visa a apresentar, em linhas gerais, o que é realizado na seção 3, as principais propostas de descrição gramatical desenvolvidas num manual de nossa autoria, nomeado Gramática Inteligente do Português do Brasil (Vitral, 2017). As justificativas que embasam nosso manual são discutidas na seção 2, na qual se elabora um breve histórico do debate sobre o ensino de língua portuguesa no Brasil.Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFSC2018-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p23910.5007/1984-8420.2017v18n2p239Working Papers em Linguística; v. 18 n. 2 (2017): Gramática & Escola; 239-2571984-8420reponame:Working Papers em Lingüística (Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239/35839Copyright (c) 2018 Lorenzo Vitralinfo:eu-repo/semantics/openAccessVitral, Lorenzo2018-01-13T16:37:02Zoai:periodicos.ufsc.br:article/52080Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapersPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/oaiizete.lehmkuhl.coelho@ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br||1984-84201415-1464opendoar:2018-01-13T16:37:02Working Papers em Lingüística (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching grammar today
Ensino de Gramática na Contemporaneidade
title Teaching grammar today
spellingShingle Teaching grammar today
Vitral, Lorenzo
title_short Teaching grammar today
title_full Teaching grammar today
title_fullStr Teaching grammar today
title_full_unstemmed Teaching grammar today
title_sort Teaching grammar today
author Vitral, Lorenzo
author_facet Vitral, Lorenzo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vitral, Lorenzo
description The goal of this paper is to expose the main proposals of grammatical description developed in a book written by me, “Gramática Inteligente do Português do Brasil” (VITRAL, 2017). The justifications of our proposals are discussed in section 2, where we elaborated a short history about the discussion concerning Portuguese learning in Brazil.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239
10.5007/1984-8420.2017v18n2p239
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239
identifier_str_mv 10.5007/1984-8420.2017v18n2p239
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239/35839
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Lorenzo Vitral
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Lorenzo Vitral
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFSC
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFSC
dc.source.none.fl_str_mv Working Papers em Linguística; v. 18 n. 2 (2017): Gramática & Escola; 239-257
1984-8420
reponame:Working Papers em Lingüística (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Working Papers em Lingüística (Online)
collection Working Papers em Lingüística (Online)
repository.name.fl_str_mv Working Papers em Lingüística (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv izete.lehmkuhl.coelho@ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br||
_version_ 1797174773512404992