Teaching grammar today
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Working Papers em Lingüística (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239 |
Resumo: | The goal of this paper is to expose the main proposals of grammatical description developed in a book written by me, “Gramática Inteligente do Português do Brasil” (VITRAL, 2017). The justifications of our proposals are discussed in section 2, where we elaborated a short history about the discussion concerning Portuguese learning in Brazil. |
id |
UFSC-28_7cd333519874e425e0016e72564797c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/52080 |
network_acronym_str |
UFSC-28 |
network_name_str |
Working Papers em Lingüística (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching grammar todayEnsino de Gramática na ContemporaneidadeThe goal of this paper is to expose the main proposals of grammatical description developed in a book written by me, “Gramática Inteligente do Português do Brasil” (VITRAL, 2017). The justifications of our proposals are discussed in section 2, where we elaborated a short history about the discussion concerning Portuguese learning in Brazil.O artigo visa a apresentar, em linhas gerais, o que é realizado na seção 3, as principais propostas de descrição gramatical desenvolvidas num manual de nossa autoria, nomeado Gramática Inteligente do Português do Brasil (Vitral, 2017). As justificativas que embasam nosso manual são discutidas na seção 2, na qual se elabora um breve histórico do debate sobre o ensino de língua portuguesa no Brasil.Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFSC2018-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p23910.5007/1984-8420.2017v18n2p239Working Papers em Linguística; v. 18 n. 2 (2017): Gramática & Escola; 239-2571984-8420reponame:Working Papers em Lingüística (Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239/35839Copyright (c) 2018 Lorenzo Vitralinfo:eu-repo/semantics/openAccessVitral, Lorenzo2018-01-13T16:37:02Zoai:periodicos.ufsc.br:article/52080Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapersPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/oaiizete.lehmkuhl.coelho@ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br||1984-84201415-1464opendoar:2018-01-13T16:37:02Working Papers em Lingüística (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching grammar today Ensino de Gramática na Contemporaneidade |
title |
Teaching grammar today |
spellingShingle |
Teaching grammar today Vitral, Lorenzo |
title_short |
Teaching grammar today |
title_full |
Teaching grammar today |
title_fullStr |
Teaching grammar today |
title_full_unstemmed |
Teaching grammar today |
title_sort |
Teaching grammar today |
author |
Vitral, Lorenzo |
author_facet |
Vitral, Lorenzo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vitral, Lorenzo |
description |
The goal of this paper is to expose the main proposals of grammatical description developed in a book written by me, “Gramática Inteligente do Português do Brasil” (VITRAL, 2017). The justifications of our proposals are discussed in section 2, where we elaborated a short history about the discussion concerning Portuguese learning in Brazil. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-01-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239 10.5007/1984-8420.2017v18n2p239 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239 |
identifier_str_mv |
10.5007/1984-8420.2017v18n2p239 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/workingpapers/article/view/1984-8420.2017v18n2p239/35839 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Lorenzo Vitral info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Lorenzo Vitral |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Working Papers em Linguística; v. 18 n. 2 (2017): Gramática & Escola; 239-257 1984-8420 reponame:Working Papers em Lingüística (Online) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Working Papers em Lingüística (Online) |
collection |
Working Papers em Lingüística (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Working Papers em Lingüística (Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
izete.lehmkuhl.coelho@ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br|| |
_version_ |
1797174773512404992 |