Electronic patient record: technical document of information and communication of the health dominion
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Encontros Bibli |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n21p34 |
Resumo: | The text presents the results of the research we are conducting on Electronic Patient Record (EPR), contextualizing not be considered only as procedural document, however as document of reference in the communication process intra and enters the team of health and the patient. It allows to its creators and users to intervene to solve problems of clinical, administrative and management in health organizations allowing to all to act coherently on the decisions to be taken in relation to the patient to which it mentions itself. |
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Electronic patient record: technical document of information and communication of the health dominionProntuário eletrônico do paciente: documento técnico de informação e comunicação do domínio da saúdeProntuário Eletrônico do PacienteDocumentação TécnicaElectronic Patient RecordTechnical documentationThe text presents the results of the research we are conducting on Electronic Patient Record (EPR), contextualizing not be considered only as procedural document, however as document of reference in the communication process intra and enters the team of health and the patient. It allows to its creators and users to intervene to solve problems of clinical, administrative and management in health organizations allowing to all to act coherently on the decisions to be taken in relation to the patient to which it mentions itself.O texto apresenta os resultados da pesquisa sobre o Prontuário Eletrônico da Paciente (PEP), contextualizando-o não apenas como documento procedimental, porém como documento de referência no processo de comunicação intra e entre a equipe de saúde e o paciente. Ele permite a seus criadores e usuários intervir para resolver problemas de ordem clínica, administrativa e de gestão em organizações de saúde permitindo a todos agir coerentemente sobre as decisões a serem tomadas em relação ao paciente ao qual ele se refere.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2007-11-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritivoapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n21p3410.5007/1518-2924.2006v11n21p34Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 11 No. 21 (2006); 34-48Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 11 Núm. 21 (2006); 34-48Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 11 n. 21 (2006); 34-481518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n21p34/329Copyright (c) 2007 Virgínia Bentes Pintohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPinto, Virgínia Bentes2023-08-03T12:50:32Zoai:periodicos.ufsc.br:article/267Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-08-03T12:50:32Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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