The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Encontros Bibli |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38 |
Resumo: | This article searches to contribute for the amplification of studies about Business Intelligence and your relation with the cognitive approach of the Biology of Knowledge, from the comment of small and medium size advertising companies, using of the theoretical referential of the cognitive approach of the Biology of Knowledge, of Maturana, used in the studies made for Borges in its doctor thesis of. |
id |
UFSC-29_376f92a3686d4046e1dc277ec75c415c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/276 |
network_acronym_str |
UFSC-29 |
network_name_str |
Encontros Bibli |
repository_id_str |
|
spelling |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo HorizonteA inteligência empresarial e a biologia do conhecer: uma análise exploratório-qualitativa do setor de pequenas e médias empresas de consultoria de Belo HorizonteInteligência EmpresarialInformaçãoConhecimento Pequenas e Médias EmpresasConsultoria EmpresarialBiologia do ConhecerBusiness IntelligenceInformationKnowledgeSmall and Middle-sized BusinessBusiness ConsultingBiology of KnowledgeThis article searches to contribute for the amplification of studies about Business Intelligence and your relation with the cognitive approach of the Biology of Knowledge, from the comment of small and medium size advertising companies, using of the theoretical referential of the cognitive approach of the Biology of Knowledge, of Maturana, used in the studies made for Borges in its doctor thesis of.Este artigo busca contribuir para a ampliação dos estudos sobre Inteligência Empresarial e sua relação com o enfoque cognitivo da Biologia do Conhecer, a partir da observação de empresas de consultoria de pequeno e médio porte, tendo como referencial teórico a abordagem cognitiva da Biologia do Conhecer, de Maturana, utilizado nos estudos de Borges em sua tese de doutorado.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2006-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritivaapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p3810.5007/1518-2924.2006v11n22p38Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 11 No. 22 (2006); 38-52Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 11 Núm. 22 (2006); 38-52Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 11 n. 22 (2006); 38-521518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38/363Copyright (c) 2007 Frederico Cesar Mafra Pereira, Mônica Erichsen Nassif Borgeshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Frederico Cesar MafraBorges, Mônica Erichsen Nassif2023-08-01T12:34:03Zoai:periodicos.ufsc.br:article/276Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-08-01T12:34:03Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte A inteligência empresarial e a biologia do conhecer: uma análise exploratório-qualitativa do setor de pequenas e médias empresas de consultoria de Belo Horizonte |
title |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte |
spellingShingle |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte Pereira, Frederico Cesar Mafra Inteligência Empresarial Informação Conhecimento Pequenas e Médias Empresas Consultoria Empresarial Biologia do Conhecer Business Intelligence Information Knowledge Small and Middle-sized Business Business Consulting Biology of Knowledge |
title_short |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte |
title_full |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte |
title_fullStr |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte |
title_full_unstemmed |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte |
title_sort |
The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte |
author |
Pereira, Frederico Cesar Mafra |
author_facet |
Pereira, Frederico Cesar Mafra Borges, Mônica Erichsen Nassif |
author_role |
author |
author2 |
Borges, Mônica Erichsen Nassif |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Frederico Cesar Mafra Borges, Mônica Erichsen Nassif |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inteligência Empresarial Informação Conhecimento Pequenas e Médias Empresas Consultoria Empresarial Biologia do Conhecer Business Intelligence Information Knowledge Small and Middle-sized Business Business Consulting Biology of Knowledge |
topic |
Inteligência Empresarial Informação Conhecimento Pequenas e Médias Empresas Consultoria Empresarial Biologia do Conhecer Business Intelligence Information Knowledge Small and Middle-sized Business Business Consulting Biology of Knowledge |
description |
This article searches to contribute for the amplification of studies about Business Intelligence and your relation with the cognitive approach of the Biology of Knowledge, from the comment of small and medium size advertising companies, using of the theoretical referential of the cognitive approach of the Biology of Knowledge, of Maturana, used in the studies made for Borges in its doctor thesis of. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Descritiva |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38 10.5007/1518-2924.2006v11n22p38 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38 |
identifier_str_mv |
10.5007/1518-2924.2006v11n22p38 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38/363 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Frederico Cesar Mafra Pereira, Mônica Erichsen Nassif Borges https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Frederico Cesar Mafra Pereira, Mônica Erichsen Nassif Borges https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Ciência da Informação – UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Ciência da Informação – UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 11 No. 22 (2006); 38-52 Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 11 Núm. 22 (2006); 38-52 Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 11 n. 22 (2006); 38-52 1518-2924 reponame:Encontros Bibli instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Encontros Bibli |
collection |
Encontros Bibli |
repository.name.fl_str_mv |
Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
encontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br |
_version_ |
1797067775426953216 |