The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo Horizonte

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Frederico Cesar Mafra
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Borges, Mônica Erichsen Nassif
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Encontros Bibli
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38
Resumo: This article searches to contribute for the amplification of studies about Business Intelligence and your relation with the cognitive approach of the Biology of Knowledge, from the comment of small and medium size advertising companies, using of the theoretical referential of the cognitive approach of the Biology of Knowledge, of Maturana, used in the studies made for Borges in its doctor thesis of.
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spelling The business intelligence and the biology of knowledge: an exploratory-qualitative analysis of small and medium size advertising companies of Belo HorizonteA inteligência empresarial e a biologia do conhecer: uma análise exploratório-qualitativa do setor de pequenas e médias empresas de consultoria de Belo HorizonteInteligência EmpresarialInformaçãoConhecimento Pequenas e Médias EmpresasConsultoria EmpresarialBiologia do ConhecerBusiness IntelligenceInformationKnowledgeSmall and Middle-sized BusinessBusiness ConsultingBiology of KnowledgeThis article searches to contribute for the amplification of studies about Business Intelligence and your relation with the cognitive approach of the Biology of Knowledge, from the comment of small and medium size advertising companies, using of the theoretical referential of the cognitive approach of the Biology of Knowledge, of Maturana, used in the studies made for Borges in its doctor thesis of.Este artigo busca contribuir para a ampliação dos estudos sobre Inteligência Empresarial e sua relação com o enfoque cognitivo da Biologia do Conhecer, a partir da observação de empresas de consultoria de pequeno e médio porte, tendo como referencial teórico a abordagem cognitiva da Biologia do Conhecer, de Maturana, utilizado nos estudos de Borges em sua tese de doutorado.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2006-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritivaapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p3810.5007/1518-2924.2006v11n22p38Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 11 No. 22 (2006); 38-52Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 11 Núm. 22 (2006); 38-52Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 11 n. 22 (2006); 38-521518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p38/363Copyright (c) 2007 Frederico Cesar Mafra Pereira, Mônica Erichsen Nassif Borgeshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Frederico Cesar MafraBorges, Mônica Erichsen Nassif2023-08-01T12:34:03Zoai:periodicos.ufsc.br:article/276Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-08-01T12:34:03Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
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