Competitive intelligence applied to the communication and to the brand architeture of an organization

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miquelino, Fernando L. C.
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Santos, Raimundo N. M., Padovani, Reginaldo C.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Encontros Bibli
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2004v9nesp1p47
Resumo: This paper intends to present that the simple choice of an exclusive positioning does not establish guarantee of creation of a real sustainable competitive advantage. First because if it will not be shared by the organization, it can not be feasible, second due to threat of the imitation of the competitors, for the obviously or low entrance barrier. The organization have to define a positioning associated with the distinct form that its operates the chain value, considering the skill of being and making that it creates systems, procedures, services, rites, etc., that are characteristic and only, as if derived from the same genetic identity, of difficult imitation for others that dont have the organization essence. This essence must be reflected in the organization brand and its products, which finds in the communication constructed on the competitive intelligence basis its more important tool.
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spelling Competitive intelligence applied to the communication and to the brand architeture of an organizationA inteligência competitiva aplicada à comunicação e à arquitetura da marca de uma organização MarcaBrandingVantagem competitivaInteligência competitivaComunicaçãoBrandBrandingCompetitive advantageCompetitive intelligenceCommunicationThis paper intends to present that the simple choice of an exclusive positioning does not establish guarantee of creation of a real sustainable competitive advantage. First because if it will not be shared by the organization, it can not be feasible, second due to threat of the imitation of the competitors, for the obviously or low entrance barrier. The organization have to define a positioning associated with the distinct form that its operates the chain value, considering the skill of being and making that it creates systems, procedures, services, rites, etc., that are characteristic and only, as if derived from the same genetic identity, of difficult imitation for others that dont have the organization essence. This essence must be reflected in the organization brand and its products, which finds in the communication constructed on the competitive intelligence basis its more important tool.Este trabalho pretende demonstrar que a simples escolha de um posicionamento exclusivo qualquer não estabelece garantia de criação de uma vantagem competitiva sustentável para uma organização. Primeiramente, porque se não for compartilhada pela mesma, pode não ser exeqüível; segundo, em função da ameaça da imitação por parte da concorrência pela obviedade ou, em geral, pela baixa barreira de entrada. É preciso que o posicionamento esteja associado à forma distinta que a organização opera sua cadeia de valor inteira, considerando o jeito de ser e de fazer que cria sistemas, procedimentos, serviços, hábitos, ritos, etc. que são característicos e únicos, como se derivados de uma mesma identidade genética, de difícil imitação por terceiros que não partilhem da essência daquela organização. Esta essência deve ser refletida na marca da organização e de seus produtos, que encontra na comunicação construída via o processo de inteligência competitiva, a sua mais importante ferramenta.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2004-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2004v9nesp1p4710.5007/1518-2924.2004v9nesp1p47Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - primeiro semestre de 2004: Inteligência competitiva; 47-58Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Especial - primeiro semestre de 2004: Inteligência competitiva; 47-58Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - primeiro semestre de 2004: Inteligência competitiva; 47-581518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2004v9nesp1p47/5280Copyright (c) 2004 Fernando L. C. Miquelino, Raimundo N. M. Santos, Reginaldo C. Padovanihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMiquelino, Fernando L. C.Santos, Raimundo N. M.Padovani, Reginaldo C.2023-08-04T14:05:34Zoai:periodicos.ufsc.br:article/291Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-08-04T14:05:34Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
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